Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i huset er vi tre vaksne, maskina går nesten kvar dag, kjem litt an på middagen vår. Viss maskina er begynt å bli full på ettermiddagen, set eg den på etter at eg har rydda vekk etter middag. Tømmer den då før eg legg meg, så er den klar neste morgon.

Steikepanna er vel ein av dei få tinga eg ikkje puttar i oppvaskmaskina, elles går nesten alt inni. Ikkje alltid i oppvaskhumør. :gjeiper:

F.eks idag har eg baka, dermed går bakebolle og alt inn, sliten etter dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjører Oppvaskemaskinen hver kveld, og på helg går den gjerne en gang etter lunsj også.

Putter alt jeg får plass til i oppvaskemaskinen, foruten stekepanne. Vasker opp kjelene for hånd når de ikke får plass.

Vi er 5 personer i husstanden, og barna har med seg 4 matbokser hjem fra barnehagen hver dag.. Så her blir det mye vask! Nesten så jeg noen ganger skulle ønske jeg hadde to oppvaskemaskiner :sjenert:

Skrevet

Vi er to voksne og kjører oppvaskmaskinen bare en gang i uken (med mindre vi har hatt gjester på besøk). Vasker gryter, stekepanner og store bakeboller for hånd ellers går det meste i oppvaskmaskinen, men den blir stablet helt full før den kjøres.

Bodde en perioode på 1,5 år uten oppvaskmaskin for ikke så lenge siden og jeg tror vi bruker skitner til minimalt mer nå enn da vi vasket opp for hånd. Vi har mao fortsatt å ikke skitne til mer enn vi trenger og gjenbruke vannglass, etc.

Skrevet

Her er det bare meg og sambo, oppvaskmaskinen skrus på nesten hver eneste morgen - altså noen dager så blir det annenhver morgen.

ditto.

Putter inn kjeler også innimellom siden jeg er så lat. :fnise:

Skrevet

jeg har ikke oppv.mask. men mamma har jo. et tips er å vaske kjeler/gryter. da sparer du plass og de blir ofte renere når du vasker de for hånd. ellers er det et tips å bruke skylleprogram hver dag dersom du ikke vasker. da slipper du stinklukt i oppv.mask. dersom dere kun er to i husstanden burde det ikke være nødvendig å vaske opp mer enn annenhver dag/en gang daglig. dette kommer jo også ann på hvor mye bestikk og tallerkner dere har. altså om dere har mulighet til å stå over en dag med vask, eller om dere da er tom for nødvendig kjøkkenutstyr. jeg vet forresten også at mamma er litt nazi på en slikkepott fra tupperware, den skal ikke i oppv. heller ikke ting med tre. ostehøvel med treskaft, tresleiv. etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...