FoxyFish Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg og sambo har akkurat tatt et skritt i retning enklere hverdag, og fått oss oppvaskmaskin. Det jeg lurer på er hvor fort dere fyller denne, og hvor ofte den står og går? (Og også da hvor mange dere er i husstanden) Jeg har litt på følelsen at vi produserer med oppvask når det bare kan puttes i maskinen, og det er jo ikke spesielt bra. Er det noe dere alltid vasker for hånd for å spare tida og plassen?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Eg og sambo har ei benkoppvaskmaskin. Ei lita ei altså. Den fylles naturligvis opp ganske kjapt, pga at meg og han sjeldent spiser det samme og det dermed blir meir oppvask. Putter det meste i den, unntak er det som ikkje passer i den.
Gjest Marlo Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Her er det bare meg og sambo, oppvaskmaskinen skrus på nesten hver eneste morgen - altså noen dager så blir det annenhver morgen.
Amys Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Vi fyller vel rundt 3-4 maskiner i uka (meg og samboer). Vasker stort sett kjeler for hånd, men alt annet går i oppvaskmaskinen
Gjest Badabing Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 (endret) Her går absolutt alt i oppvaskmaskinen, og vi setter den på omtrent hver eneste dag - noen få ganger kun annenhver dag. Produserer absolutt mer oppvask, så vi skal forsøke å bli flinkere. Her er vi også bare to stykker i husstanden. Endret 28. april 2010 av Badabing
FoxyFish Skrevet 28. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2010 Godt å høre at det ikke bare er oss! Her går det no full maskin enten hver eller annenhver dag. Jeg kan liksom ikke huske å ha vasket opp så mye for hånd tidligere!
Gjest BrennheteBadeand Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Her er vi 2 stk, oppvaskmaskinen går 2-3 ganger i uka og stapper inn alt det er plass til. Eneste noen gamle vinglass jeg er litt redd for som jeg heller tar for hånd, men nå er jeg såpass vimsete så er vell nesten større sjans for å ødelegge dem da
Gjest Spinell Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Vi er også to stykker i husstanden, og oppvaskmaskinen går 3-4 ganger per uke. Synes vi bruker mye mer kopper og glass nå enn da vi vasket opp for hånd. Jeg vasker en hel del for hånd også, deriblant alle vinglass, penserviset (gammelt arvegods med mønster), stekepanna og jerngryta.
babord Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Alt untatt stekepanner, kniver og vinglass, kjører den ca. annenhver dag.
Sitronsaft Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Vi er en familie på fire, og her går maskinen minst en gang om dagen, gjerne to. Og da er den full.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Vi er tosammen og setter den på hver dag. Men vi har sånn liten 45cm brei maskin da. Mindre plass i den enn i en med vanlig størrelse. Kjeler og stekepanner vasker vi for hånd, og av og til bakeboller og lignende, men det er avhengig av hva jeg baker.
momo Skrevet 28. april 2010 #12 Skrevet 28. april 2010 Her er vi en voksen og to barn, maskina går nesten daglig. Stekepanner vaskes for hånd, resten i maskina.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 Varierer, men stort sett ikke mer enn to ganger i uka. Vanlig stor maskin, og vi er to voksne i huset. Lager middag hver dag, men vasker kjeler og endel redskaper for hånd.
Suzy Skrevet 28. april 2010 #14 Skrevet 28. april 2010 jeg har en sånn smal oppvaskmaskin fra Whirlpool - kjøpt gjennom IKEA - og når vi er to i huset så fylles den i løpet av et par dager, men når jeg er alene så bruker jeg kanskje så mye som ei uke på å fylle den. Jeg vasker alt unntatt kjeler og bakeboller for de tar så stor plass. Vasker dem for hånd rett etter bruk somregel.
engel med sorte vinger Skrevet 28. april 2010 #16 Skrevet 28. april 2010 Vanligvis 1 gang i uka, bor alene. Putter det meste i oppvaskemaskina foruten teflonpanner/kjeler, jerngryte/panne og arvegods. Har også noen vinglass jeg ikke tør å putte dit selv om jeg kan.. kan da ikke stole for mye på teknologien heller! :gjeiper:
Ciara Skrevet 1. mai 2010 #17 Skrevet 1. mai 2010 1-2 ganger i uka. Vi er to personer. Men det skal sies at vi vasker kjeler, stekepanner o.l for hånd, og det er en ekstremt bra oppvaskmaskin når det gjelder plassutnytting.
Athene Skrevet 1. mai 2010 #18 Skrevet 1. mai 2010 En gang om dagen, vi er to voksene. Jeg putter alt i maskinen, unntatt kjøkkenkniver, dyrt porselen, vinglass og stekepanner. Men vi er glade i å lage mat, baker blant annet 2-3 ganger i uka. Vi kunne absolutt redusert mengden, og vasket mer av de større tingene for hånd.
pittie Skrevet 3. mai 2010 #19 Skrevet 3. mai 2010 To voksne, ei stor oppvaskmaskin. Det går vel rundt 3-4 vasker i uka. Kjøpte flere skjeer bare for å slippe å starte den så ofte. Lager så og si all mat fra bunn hver dag, så det går endel redskaper og slikt. Som regel tar jeg alt av kjeler, kniver og panner for hånd, men er det plass i maskina til en kjele før den må startes så hiver jeg den med glede inn. Må skyte inn at biltema sine vasketabletter er det beste jeg har prøvd! Sun kan gå og bysselalle.
Auri Skrevet 3. mai 2010 #20 Skrevet 3. mai 2010 Satte den på en gang om dagen som regel (har ikke opplegg til den her vi bor nå). Vi produserte på en måte mer oppvask, men jeg tror likevel at vi sparte på det. For sånn det er nå så skyller vi jo alt godt etter bruk, skyller gjerne kopper og glass 6-7 ganger i løpet av en dag osv... Jeg tror nok at det sammenlagt med tida man bruker på oppvask/alt varmtvannet er mer uøkonomisk og negativt for miljøet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå