Gå til innhold

Nei til høyreklikking!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skulle så gjerne hatt en kode som gjorde at det ikke går ann å ta grafikk fra min side!

At de får en mld når de høyreklikker for å lagre et bilde.

Er det noen som har det?

Blir veldig glad da!:)

Suzan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dorian

Me gjer merksame på at dette ikke beskytter bildene spesielt bra - hvis du VIRKELIG er touchy på om de blir lagret av andre eller ikke.

To måter å komme rundt dette på:

Printscreen

Når du er på siden der bildet vises - klask til PrintScrn-knappen. Så starter du et grafikkprogram, velger nytt bilde og limer inn...

Vis kildekode

Velg Vis og Vis kildekode når du er på siden med bildene. Søk i koden etter .jpg (eller .gif). Skriv den fulle adressen til bildet inn i adressebaren, og bildet dukker opp alene i browseren - uten kode rundt.

Hvis bildene har en enkel navngiving, f.eks. mittbilde1.jpg, mittbilde2.jpg osv., er det enkelt å bla seg gjennom hele bildesamlingen ved hjelp av adressebaren.

Den siste metoden kan man til en viss grad avhjelpe ved å bruke frames eller pop-up uten menylinje, men okkseom gjelder den gyldne regelen:

Web er et offentlig medium og alt som ligger på webben er tilgjengelig for alle som måtte ønske det. Hvis du har bilder av privat karakter (og er redd for at andre skal få tak i dem) - ikke post dem på nettet!

d icon_wink.gifrian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett dorian. Men for å hindre at kildekoden vises kan man jo bruke php da...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorian

Hepp!

Hvordan? Funker vel bedre med javascript, tipper jeg.

Men man kan bruke php til å beskytte bilder som ligger i databaser, det har jeg prøvd.

Uansett:

Bilder som postes på nett er ikke beskyttet, men slike høyre-klikk-script gir en illusjon om at de er det. Mitt poeng er at om noen virkelig VIL ha tak i et bilde, så får de det til uten problemer.

En metode til:

Gå til siden der bildet ligger, ta ctrl-N for å lage et nytt vindu. Minimer et av vinduene, klikk på bildet og dra det over i vinduet bakenfor.

Vips! Du browser nå i cachen til ie lokalt på pc'n din, og bildet er allerede lagret på disk...

d icon_wink.gif rian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, du har rett, sikker er man jo aldri. Min erfaring er at php er mere "hackersikkert" enn javascript og dets like, rett og slett fordi det er færre som kan noe om det... Men man kan jo alltids ta en prictscrn uansett da. Med php "gjemmer" du kildekoden din bak et phpscript, og den er dermed ikke tilgjengelig for den som browser.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for info!:)

Det er ikke krise om noen rapper, sidene er barnesider så publikumet er så som så.

Legger overhodet ikke ut ting jeg IKKE vil at folk kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...