Gå til innhold

noen spørsmål


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei...

1.Jeg er en jente på 15 år som har veldig uregelmessig mensen, er dette normalt?

2. jeg har noen vorter i håndflaten, hvordan får jeg dem bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor uregelmessig? Det er normalt at den forskyver seg noen ganger.

Du får kjøpt vortemiddel på apoteket. Skal visst fungere greit det.

  • 2 uker senere...
Gjest anonym
Skrevet

kan gå alt fra 27 til 35 dager. vet aldri når det kommer. har prøvd å skrive opp en liste hvor det går så og så mange dager mellom hver gang.

så og så mange uker.

og så og så mange timer, men det stemmer aldri. :tristbla:

Vanskelig når du skal på ferie og leirer osv.

vet jo aldri når det kommer.

tror du det blir mer regelmessig etter hvert?

Skrevet

Ja, det er ganske normalt, spesielt i den alderen. Jeg fikk ikke regelmessig mens før jeg var rundt 20 år. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • 2 uker senere...
Skrevet

Det er også noen som aldri får regelmessig mens. Men oftest så går det seg til ettehvert som man blir eldre.

  • 3 uker senere...
Gjest anonym
Skrevet

Hei, jeg bare lurer på en ting.

jeg tror kanskje jeg får mensen når jeg skal på ferie og bade.

Jeg har aldrig brukt tampong før og lurer på:

-er det vondt?

-kan jeg bade med det?

-er det vannskelig å få den ut?

er det en sjangs for at tråden ryker eller noe annet som gjør at man ikke får den ut?

-hvor lenge skal den være i av gangen?

-hvilken type bør jeg bruke siden det er første gang?

-hvilken type bør jeg bruke hvis jeg skal bade/svømme?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bare lurer på en ting.

jeg tror kanskje jeg får mensen når jeg skal på ferie og bade.

Jeg har aldrig brukt tampong før og lurer på:

-er det vondt?

-kan jeg bade med det?

-er det vannskelig å få den ut?

er det en sjangs for at tråden ryker eller noe annet som gjør at man ikke får den ut?

-hvor lenge skal den være i av gangen?

-hvilken type bør jeg bruke siden det er første gang?

-hvilken type bør jeg bruke hvis jeg skal bade/svømme?

Det skal ikke være vondt, første gangen kan det være vondt, men mest fordi du antakelig spenner deg. Ikke før inn en tampong hvis du ikke blør, det må ikke være tørt, da kan det gjøre vondt.

Ja du kan bade med den, men skift den når du er ferdig med å bade.

Det er bare å dra i tråden så drar du den ut, veldig enkelt. Og tråden vil ikke ryke.

Hvor lenge den kan være i avhenger av hvor mye du blør, men ikke mer enn max 8 timer. Rundt 4-6 timer pleier jeg å la den stå i hvis jeg ikke blør mye.

Du bør starte med den minste. Noen liker de som har innføringshylse (f.eks tampax), den kan være lettere å sette inn i starten. Andre liker de uten, det er smak og behag og du kan bade med alle typer, bare skift når du er ferdig med å bade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...