Gå til innhold

Piltens treningsdagbok


Pilten

Anbefalte innlegg

Dette med en liten treningsdagbok er nok ikke så dumt har jeg nå konkludert med. Får starte den opp med en liten forhistorien til hvorfor jeg er der jeg er i dag.

Jeg har elsket trening i mange år. Hard trening med høy intensitet som for eksempel spinning, styrke, boksing og lignende har vært favorittene. Helt til en dag i fjor da ryggen sa fullstendig stopp etter en spinningstime og jeg fikk påvist prolaps. Smertene har heldigvis gitt seg for det meste, men det skal ikke mer til enn en knebøy før jeg ikke kommer meg opp av sengen neste dag. Tiden etterpå har derfor gått med til stabiliserende trening ved hjelp av slynger, stretching av rygg og all annen trening som fungerer uten at ryggen begynner å krangle.

Som en følge har yoga blitt et av de få alternativene som funker, og som i tillegg forebygger smertene. Jeg har også begynt å gå tur flere ganger i uken.

I denne dagboken vil jeg loggføre mine treningsøkter og eventuell fremgang eller tilbakegang. I hovedsak er målet mitt å få inn to yogaøkter, en styrke/slyngeøkt og to turer hver uke.

Endret av Pilten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble det en herlig lang yogatime på 90 minutter. Deilig å få samlet seg litt etter en stressende uke. Klarte en stå-på-hodet-stilling veldig bra i dag, og er ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stikke innom og si hei :vinke:

Fin og variert trening du har lagt opp til, på tross av ryggproblemer. Yoga er fantastisk for en stiv og støl kropp, man føler seg nesten som et nytt menneske etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...