Gå til innhold

En vilt fremmed dame som passasjer...

Schnerk1

Anbefalte innlegg

I dag satt jeg i min bil og ventet på grønt lys i nærheten av en taxi-holdeplass. Helt uventet blir døren på passasjersiden plutselig åpnet og en gammel dame med krykker og håndveske dumper ned i sete ved siden av meg. Hun ser på meg og forlanger tur til Rikshospitalet!?! Riktignok skulle jeg i samme retning, men jeg ble jo litt paff....Etterhvert lurer damen på om jeg virkelig er en "drosjebil". Hun var ganske usikker, siden jeg ikke hadde lys på taket!!!???

Mitt spørsmål er kort og godt - Hva gjør man i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

I dag satt jeg i min bil og ventet på grønt lys i nærheten av en taxi-holdeplass. Helt uventet blir døren på passasjersiden plutselig åpnet og en gammel dame med krykker og håndveske dumper ned i sete ved siden av meg. Hun ser på meg og forlanger tur til Rikshospitalet!?! Riktignok skulle jeg i samme retning, men jeg ble jo litt paff....Etterhvert lurer damen på om jeg virkelig er en "drosjebil". Hun var ganske usikker, siden jeg ikke hadde lys på taket!!!???

Jeg har aldri opplevd noe tilsvarende, så jeg kan ikke si for sikkert hva jeg ville gjort. Men antagelig, siden dette var en gammel, litt forvirret dame, ville jeg ha kjørt henne til sykehuset hvis jeg ikke hadde noe annet presserende fore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

En ler så en griner, og har en fantastisk historie til neste treff med gutta. Forøvrig bør en vurdere om dama er blind eller dement. Er hun det siste så ring onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Får fullstendig sjokk, bestemmer ut fra hvordan bilen din ser ut og ditt generelle inntrykk av damen hvorvidt hun er mentalt frisk, for så å finne ut om det er en krise eller om hun har mulighet til å finne en ordentlig drosje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herlighet for en situasjon. Hun trodde tydeligvis at du var taxi, da.

Jeg hadde sagt at "dessverre, så kjører jeg ikke taxi, men spør der borte." Og pekt bort på taxiholdeplassen. Men alt dette skulle vel skje fort og med trafikk bak, så kanskje jeg bare hadde kjørt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er kapring, jeg ville gjort som hun sa for å unngå å få en krykke eller en håndveske over nesa, ringt VG/Dagbladet osv og deretter anmeldt henne til politiet. Må jo jaggu lage spenningen sjøl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjører ikke Mecedes, men Fiat. Ligner ikke på en taxi i det hele tatt! Og damen virket egentlig ganske snill og grei, der hun hadde satt seg til rette med krykkene og håndveska si, så jeg kjørte henne dit hun skulle. Jeg nektet å ta imot betaling, men da la hun igjen noen kroner og takket pent for seg.

Tror faktisk resten av dagen ble ganske fin for oss begge, selv om situasjonen var litt spesiell :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, synes det hørtes riktig så trivelig ut :skratte:

Fint du var snill og kjørte henne, og nå har du jo ei morsom historie over :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Man tar det med humør, og dersom det passer kan jo damen sitte på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er som kjørte henne. Om hun bare trodde du var taxi, eller var litt dement, så gjorde du en fin ting.

Og fikk en morsom historie også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...