Gå til innhold

analrifter og hemorider

Gjest deppa

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med dette i snart 2 måneder nå, og har fortsatt ikke følt et snev av bedring, faktisk føles det værre!

Jeg var til legen og fikk resept på sheriproct, stikkpiller og salver. jeg fikk også et produkt som skulle gjøre at avføringen ble mykere og større.

legen sjekket meg(utrolig flaut) og så 2 rifter i analåpningen. hemoriden min var da innenfor åpningen, men nå(og senere) har den kommet ut.

til og med når setter inn stikkpillen gjør det veldig vondt, og jeg fiser hele tiden(wtf?) føles ut som jeg må på do HELE tiden.

Jeg begynner å bli deprimert av dette og får iblant følelsen av hjelpesløshet der jeg bare vil sette meg ned og grine(og jeg er mann, som tåler smerte) men dette er avmakt!

hva kan jeg gjøre?? hva bør jeg spise, hvordan bør jeg sitte/ligge

hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme. Men jeg har holdt på i flere år.. Tror snart i MINST 6år. Har prøvd kjerringråd, stikkpillere og kremer. Ingenting hjelper. Var til sykehuset og tok rektoskopi (tror det heter sånn) og legen sa jeg kunne ta operasjon, men det var ingen garanti for at det ble bedre. Kunne bli verre av det også. Å operasjonen var veldig smertefull sa han.. Så jeg måtte ta et valg.. Jeg har valgt å leve med det, men tror snart jeg ikke orker mer.. Det er jo faen så vanskelig å drite.. Unnskyld ordvalget.. Jeg har hatt analsex og etter det ble det bedre men så starter det igjen.

Hørte at hvis man kjører langt i bil, så skal man sitte på sånn pute (som en badering) sånn at hemoridene ikke får press..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har idag ordnet meg en ny pakning med sheriproct stikkpiller og krem. har også kjøpt meg en salve som vistnok skal være veldig fet og hjelpe på de utvendige riftene.

har også fått høre at man ikke skal drikke eller spise melkeprodukter, så nå er det salat og fiberrik mat.. håper virkelig dette blir bedre med tiden

har dere nå forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Bekymret gutt 17

God dag. Jeg er en gutt på 17 år som har et spørsmål. Jeg opplever når jeg sitter på toalettet at deg gjør ekstremt vondt når avføringen kommer, det føles ut som analåningen revner og jeg silblør i opptil flere minutter. Jeg er for flau til og oppsøke lege angående dette og lurer på om noen her på forumet kan hjelp meg. Jeg har lest mange andre steder at dette ofte skyldes objekter som føres inn i anus. jeg kan forsikkre folket om at det aldri har vært noe som har vært innom der. Er det noen der ute som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag. Jeg er en gutt på 17 år som har et spørsmål. Jeg opplever når jeg sitter på toalettet at deg gjør ekstremt vondt når avføringen kommer, det føles ut som analåningen revner og jeg silblør i opptil flere minutter. Jeg er for flau til og oppsøke lege angående dette og lurer på om noen her på forumet kan hjelp meg. Jeg har lest mange andre steder at dette ofte skyldes objekter som føres inn i anus. jeg kan forsikkre folket om at det aldri har vært noe som har vært innom der. Er det noen der ute som kan hjelpe meg?

http://nhi.no/sykdommer/kirurgi/symptomer/endetarmsplager-2196.html

Om du blør må du til legen. Det er ingen vei utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Gjest fortvilt

hvordan vet jeg forskjellen på om det er en hemoroide eller analrift???

jeg er 18 år gammel nå. og det har vært blod på toalett papiret så lenge jeg kan huske... gjør ikke vondt når jeg tørker meg eller noe sånt

(av og til om jeg har diaré) er heller ikke mye blod, litte granne men nok til å se at det kommer fra et sår kan du si...

uansett hva det hvorfor får jeg deg vekk??? alltid syns det var for flaut til å gå til legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...