^me^ Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 jeg har nå for å utfordre meg selv og for å lære å lage mer forskjellig mat (i fra bunnen av selv) begynt å lage mat fra forskjellige land og ha egne uker dedikert til dette. sist uke hadde jeg italiensk uke og hadde spagetti bolognese,lasagne,pasta med squashsaus,pizza på menyen. nå trenger jeg mer inspirasjon på andre land jeg kan inspireres av. jeg er selv veldig glad i all slags mat,men liker spesielt middelhavsmat,mexicansk,indisk og asiatisk mat, men har en mann som ikke klarer og spise rent kjøtt, dvs biff, koteletter o.l men spiser kylling,kjøttdeig og pølser. hvilket land kan jeg bruke denne uken?
^me^ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #2 Skrevet 26. april 2010 (endret) etter og ha tenkt litt her så har jeg bestemt meg for å ha mexicansk uke. ukes menyen til nå er: - taco - fajitas - chili con carne noen som har oppskrifter på dette?mest mulig av maten skal være hjemmelaget. hva mer?? Endret 26. april 2010 av ^me^
Mermaid Blues Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Chili con carne er ikke meksikansk, men amerikansk (opprinnelig fra Texas). Her er en link med litt inspirasjon
Cheesecake Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 For en morsom idè. På nettet florerer det av gode oppskrifter. Du kan jo prøve deg på indisk uke, med gode karrigryter og nanbrød. Amerikansk uke med digge hjemmelagde hamburgere, buffalo wings, eplepai, spareribs og en skikkelig t-bone steak. Kinesisk/japansk uke med masse forskjellige wokker, sushi og nudler. Spise med chopsticks - såklart. Britisk uke med en god tradisjonel frokost, Sheperd´s pie, fish n chips, baked beans og selfølgelig masse gravy! Gresk uke med moussaka, friske salater, masse oliven og godt hjemmelaget brød. Bare noe jeg kom på i farta - mulighetene er endeløse
Glynis Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Jeg ville kjørt en Marokko/Libanon-uke, selv om de ikke er naboland. Couscous, falafel, lammekjøttboller og ymse småretter med fetaost, linser, pitabrød og hummus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå