Gå til innhold

Nokashake eller Nutrilettshake ?


daytona

Anbefalte innlegg

Har startet på en liten Nokakur. skal inn i sommerkjolen og bikinien var tanken :vekt:

Har sett at Nutrilett er litt billigere og lurer på om det har samme effekt ? Det bør nevnes at jeg går tur og drikker mye vann i tillegg :trene: ! Har byttet ut frokost og kvelds med shake :spise:

Noen erfaringer på godt og vondt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har startet på en liten Nokakur. skal inn i sommerkjolen og bikinien var tanken :vekt:

Har sett at Nutrilett er litt billigere og lurer på om det har samme effekt ? Det bør nevnes at jeg går tur og drikker mye vann i tillegg :trene: ! Har byttet ut frokost og kvelds med shake :spise:

Noen erfaringer på godt og vondt ??

Begge deler er mye dyrere enn vanlig sunn mat. Om du nå skulle klare å gå ned i vekt, hva gjør du den dagen du slutter med pulverkuren? Jeg antar at du ikke har tenkt å spise pulver resten av livet.

Hvis du virkelig er overvektig så skyldes det, men mindre du har en hormonforstyrrelse eller lignende, at du har ført feil livsstil over lengre tid. Da gir det ikke varig effekt å bytte ut frokosten med pulver for en kort stund, du må permanent gå over til riktig livsstil.

Riktig livsstil vil si å mosjonere (ikke bare gå tur, men aktiviteter der du får opp pulsen) flere ganger per uke, og spise passelige mengder med vanlig sunn mat. Link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Enig med Lance over her.

Men for å svare på spørsmålet ditt ; Noka smaker etter min mening mye bedre enn nutrilett. Jeg har ikke gått på noen av kurene selv,så jeg vet ikke hva som fungerer best i lengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet på en liten Nokakur. skal inn i sommerkjolen og bikinien var tanken :vekt:

Har sett at Nutrilett er litt billigere og lurer på om det har samme effekt ? Det bør nevnes at jeg går tur og drikker mye vann i tillegg :trene: ! Har byttet ut frokost og kvelds med shake :spise:

Noen erfaringer på godt og vondt ??

Hei!

Jeg gjør som deg, bytte ut frokost og kvelds med en shake. Jeg går på herbalife, og den smaker veldig godt! Vet ikke hva kurene du snakker om koster, men min koster 393 for 21 måltider. Viss du har problemer med å ta noka eller nutrilette pga smak er herbalife sine å anbefale da de er veldig god på smak, å de har mange smaker å velge mellom. Jeg begynte for to uker siden, og har gått ned 3 kg. Jeg er førnøyd med langsom vektnedgang så jeg ikke mister musklene mine. Ellers har jeg bare kutta ut godis og brus, trener ikke enda, men tenker å begynne med det etter vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bytte ut deilig, sunn mat med pulver ville jeg aldri gjort. Jeg prøvde Nutrilett for noen år siden og det er virkelig ikke noe jeg ville drukket daglig.

Endret av Beauté
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dere som tar shakes/pulverdietter, hva mat spiser dere ellers da?

Jeg prøvde selv de suppene som Nutrilett har, men jeg synes de smakte forferdelig. Min samboer tok også shakene en periode og fikk så utrolig dårlig ånde av dem. Han ble også grinete og trøtt, og gikk ikke spesielt mye ned i vekt heller.

Jeg ga forøvrig opp på suppene og begynte med en helt naturlig diett basert på null inntak av sukker, og rent ubehandlet kjøtt og grønsaker ovnsbakt i leirgryte. Jeg kuttet også ut melkeprodukter og gjærbakst. Resultatet var ti kilo minus etter tre måneder uten noe trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar shakes/pulverdietter, hva mat spiser dere ellers da?

Jeg prøvde selv de suppene som Nutrilett har, men jeg synes de smakte forferdelig. Min samboer tok også shakene en periode og fikk så utrolig dårlig ånde av dem. Han ble også grinete og trøtt, og gikk ikke spesielt mye ned i vekt heller.

Jeg ga forøvrig opp på suppene og begynte med en helt naturlig diett basert på null inntak av sukker, og rent ubehandlet kjøtt og grønsaker ovnsbakt i leirgryte. Jeg kuttet også ut melkeprodukter og gjærbakst. Resultatet var ti kilo minus etter tre måneder uten noe trening..

Hei!

Jeg spiser en sunn middag til vanlig! Jeg er ikke opptatt av å gå suuperfort ned i vekt, ala 15 kg på 2 måneder. Så om jeg har lyst på noe litt usunt til middag en dag, så går jeg for det altså :P Men brus og godis er forbudt, foruten om lørdagene, da kan jeg ta meg ei lita brus og en sjokolade feks. Mitt mål med pulver diett er ikke som sagt å miste 20 kg på 3 måneder for så å gå tilbake til mitt gamle kosthold, jeg bruker tiden fremover på å få meg et bedre kosthold som skal vare. Da fungerer ikke totalt forbud mot usunn mat alle dagene i året og aldri brus eller godteri. Jeg var heldig å få være med på herbalife kurs, slik at jeg fikk scannet meg, der fikk jeg vite hvor mye som var fett, vann, muskler osv. Viste seg at jeg hadde ganske mye muskler (pga tung fysisk jobb :P) og ganske bra hvile forbrenning! Veldig nyttig å vite i forhold til videre planlegging med måltider og trening. Når jeg er "ferdig" med kuren, altså nådd min mål på vekta, tenker jeg og fortsette med en shake om dagen for vekt kontroll. Heldigvis smaker herbalife så godt, at den ikke er noe å grue seg for å ta :P Fint å ta til frokost feks. da jeg sjelden har tid til frokost på morningen (starter på jobb kl 06:00 og da sover jeg lengst mulig) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...