Gå til innhold

Hvordan orke å ordne meg?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i flere år vært ganske langt nede. Sliter enda med mitt, og har mine opp og nedturer. Går til psykolog som jeg har gjort i 6 år. Men det er en ting som jeg ikke klarer å skjønne hvorfor jeg gjør, og det er når det kommer til å ordne megselv.

Jeg er ei normal til pen ung jente med en normal kropp. Når jeg tar tid til utseendet mitt og sminker meg og ordner håret blir jeg 10 ganger penere og får mye oppmerksomhet. Og jeg ELSKER det. Alikavel så drar jeg til byen med joggebukse og håret i hestehale uten noe sminke i det hele tatt. Også går jeg rundt og føler meg dritstygg, ekkel og forferdelig.

Det er utrolig hvor vannskelig det er å bruke de 15 minuttene for å føle en kjempedeilig følelse som gir meg utrolig med selvtillit i stedet for å bare dra megselv ned og få meg til å føle meg jævlig.. Jeg har en kjæreste som prøver så godt han kan til å få meg til å forstå hvor pen jeg er, men jeg klarer ikke se det selv. Jeg har aldri klart det, og det føles ut som om jeg aldri kommer til å klare det..

Har noen tips til hvordan jeg kan få meg selv til å sminke meg og ordne meg litt før jeg går ut? For selv om jeg ELSKER oppmerksomheten og det at jeg føler meg pen, så får jeg ikke megselv til å gjøre det :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Vanskelig tema. Kanskje om du tar et bilde av deg selv når du er på "ditt peneste", og henger det på speilet?? Så blir du kanskje inspirert?

Skrevet

Kanskje du kan inngå en avtale med deg selv, et slags veddemål? De neste 15 gangene du skal ut av huset skal du ordne deg. Du har tre merker å gå på, så du kan la være en dag, men da mister du et merke. Finn en premie hvis du klarer det, kanskje kjæresten din kan være med på opplegget og love deg en oppmerksomhet eller noe..

Høres kanskje litt barnslig ut, som en barnehageunge som får klistremerke om han klarer å kle på seg på morgenen uten noe trass, men gjør det noe da? Motivasjon utenfra er ikke feil om det funker, og etterhvert vil motivasjonen gå over til å komme av at du føler deg bedre! Forhåpentligvis finner du ut at det blir en vane som krever mindre og mindre av deg, og at du bare kan fortsette etter de 15 gangene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...