Gå til innhold

Ømme nipler, hvorfor?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på bare 16 år.. I det siste har jeg hatt ganske ømme brystvorter. Jeg har gått på p-pillen 'loette' i rundt 1 og et halvt år, og har veldig ofte glemt pillen. Men har aldri hatt sex uten kondom uten å være sikker på at pillen skal fungere, men så var det en periode der jeg glemte den veldig ofte. Så jeg sluttet og tenkte jeg skulle vente til jeg fikk mensen med å begynne igjen, men det tok så lang tid at jeg bare begynte igjen. Nå, etter 3 dager med pillen igjen etter rundt 2-3 uker, har jeg fått veldig vondt i brystvortene! Noen som vet om det bare er på grunn av pillen eller om jeg KAN være gravid? Føler også at magen virker som den 'ikke vil inn' om jeg prøver å holde den inne.. Er veldig usikker (og fattig, som vil si jeg ikke har råd til en test), og jeg tør virkelig ikke spørre moren min om hun kan hjelpe. Vær så snill dere, hjelp meg!

(Dette innlegget er kopiert fra en anonym bruker, som jeg brukte først. Men laget en ordentlig bruker så jeg kunne se om jeg fikk svar)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en graviditetstest hos fastlegen din da vel.

Man skal ikke gå rundt å "holde inn magen" i tide og utide heller.

Ømme brystvorter kan være pga hormonforandringer i kroppen din, mensen, ved forkjølelse er det noen som opplever det, og ved masasje av brystvortene.

Skrevet

I och med att du bara är 16 år så är det förmodligen en hel del hormonella processer som ännu inte är över och som kan göra både bröst och nipler ömma. Kanske brösten fortfarande växer? Ta ett graviditetstest för säkerhets skull. ;)

Skrevet

I sverige är det gratis att ta graviditetstest och dylikt på ungdomsmottagningen. Har ni sådana mottagningar i norge?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Dersom du har en helsestasjon for ungdom i nærheten, så kan du gå innom der for å få tatt en graviditetstest. I tillegg så bør du vurdere om p-piller er det rette for deg som prevensjonsmiddel. Kanskje p-plaster eller p-ring hadde fungert bedre? Eventuelt en fast rutine på å ta p-pillene, som samtidig som tannpuss eller noe?

Gjest SmallTalk
Skrevet

I sverige är det gratis att ta graviditetstest och dylikt på ungdomsmottagningen. Har ni sådana mottagningar i norge?

Nja... Vi har noe som heter "Helsestasjon for ungdom" som er en gratis helsetjeneste for ungdom i regi av kommunehelsetjenesten.

Skrevet

Nja... Vi har noe som heter "Helsestasjon for ungdom" som er en gratis helsetjeneste for ungdom i regi av kommunehelsetjenesten.

Okej, det är samma sak. :)

Skrevet

Tusen takk for svar, og .. tenkte ikke på sånn ungdoms-helsestasjon ting ><

Var vanskelig å huske p-pillen før siden jeg alltid måtte endre på alarmen fra når jeg skulle stå opp og rekke bussen osv (er veldig glemsk).. Men min nye mobil har sånn 6 forskjellige alarmer så kommer ikke til å glemme den nå. Går jo selvfølgelig ikke rundt og holder inne magen, men er fristende når jeg ser meg selv i speilet..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ta deg en tur innom helsestasjonen for å få tatt en test, ihvertfall. Der er det i tillegg gratis. Bedre å teste en gang for mye enn en gang for lite. Og dersom du er stressa pga mulig graviditet, så kan faktisk kroppen din spille deg et puss og hoppe over eller forskyve mensen.

Skrevet

Oi, så fancye greier kroppen kan da ._. skal ta meg en tur innom, og igjen, tusen takk! :)

Skrevet

Du kan sannsynligvis få tatt en test hos helsesøster på skolen din også, om dere har det.

Lykke til! :)

Skrevet

Amathea? Hva/hvor er det?

Skrevet

Jeg var og skjekket! Og resultatet var negativt! Jeei for meg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...