Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Skal nå begynne med zoloft og har stort sett hørt negative historier om dette medikamentet...først og fremst vektøkning! Dette er noe jeg er livredd for pga at jeg allerede har noen kilo for mye. Finnes dere som ikke har opplevd vektøkning som bivirkning? Evt andre som vil fortelle om sine opplevelser ift zoloft? (positive eller negative..)
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Ingen vektøkning hos meg (heller ikke hos to andre jeg kjenner som har gått på Zoloft), men slet veldig med kvalme den første uken (det er ganske vanlig). Av langtidsbivirkninger var det vel bare munntørrhet og null sexlyst jeg var plaget av. Synes Zoloft fungerte godt mot både panikkanfall og depresjon. Jeg kunne fortsatt merke at jeg var deprimert, men det var liksom ikke så fremtredende lenger. Det jeg ikke likte var at jeg ikke følte meg helt som meg selv, så etter to år valgte jeg å benytte andre metoder for å bekjempe depresjon/panikkanfall. Nå må du ikke tro at jeg var helt zombie på pillene eller noe, det var mer det at alt ble så...grått. Med depresjonen var alt kullsvart med noen bitte-bittesmå glimt av glede (som f.eks å høre fuglesang som kunne gjøre meg kjempelykkelig i ca 30 sekunder). Med pillene kunne jeg fortsatt le av vitser og slikt, men det var mer snakk om å le fordi jeg egentlig visste det var morsomt, ikke fordi jeg syntes det var det der og da. Jeg ble ganske likegyldig til ting, kan man vel si. Det legen sa til meg var at "pillene kan ikke løse noen problemer, det er bare noe som holder deg i live til depresjonen ikke er så sterk lenger." - og det var akkurat slik jeg følte det også. Ikke vær redd for å ta pillene, men ikke vær redd for å si fra om du føler det ikke er riktig for deg heller. Husk at den første uken kan bli tøff, og at det kan ta tid før du kjenner effekten. Det er jo uansett ikke slik at du på magisk vis legger på deg, så da må du heller passe litt på at du spiser normalt. Prøv å gå litt turer og slikt, det fungerer kjempegodt om det er depresjon du lider av
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 ingen vektøkning men jeg ble helt borte.Selv på start dose var jeg så sløv at det var ille.Ikke fungerte hukommelsen heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Gikk ned 10 kilo da jeg begynte på Zoloft, matlysten forsvant og jeg spiste nesten ingenting i en lang periode. Ellers ingen bivirkninger. Angsten min ble mindre fremtredende og depresjonen litt mildere.
Gjest lulua Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har gått på zoloft i litt over to år og har ikke hatt noe vektøkning.. Ingen bivirkninger i det hele tatt!
thirteen Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Har gått på zoloft i 5 år.. Eneste i mitt liv som har skapt vektøkning er det å få samboer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Har gått på Zoloft i 10-11 år nå, og såvidt jeg har forstått, har den ikke påvirket vekten min. (Den har gått litt opp og ned i samvarians med trene- og spisemønsteret mitt).
Gjest G22 Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Har gått på zoloft i 3 måneder. Jeg gikk fra angst og depresjons helvette til etterlengtet sinnsro og hvile. Det fungerte veldi godt på meg med andre ord. Depresjonen sniker seg inn på iblant fortsatt men ikke på samme intense måte som tidligere. Angsten er så og si forsvunnet. Selv om tankemønsteret fortsatt kan jobbes med Ikke vær så redd for å prøve dette medikamentet. Merker kansje litt bivirkninger i de første ukene(kvalme, løs mage, svimmelhet osv) Nå har jeg ingen. Litt løs mage, men det har jeg hatt gjennom hele denne perioden. Ikke mirakel kur men tar det tyngste og gjør det letter for deg å sloss mot restene Det eneste jeg kan innvende mot dette preparatet for min del er at den får meg til å bry meg mindre på generell basis. Men det var også det jeg trengte paradoksalt nok
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har aldri hørt om noen som har gått opp i vekt av Zoloft, snarere tvert imot. Jeg gikk ned 6-7 kg i begynnelsen fordi jeg ikke følte meg sulten eller tørst. Munntørrhet, derimot, er en plagsom bivirkning! Drikk masse vann og ta sånne tørr-munn-tabletter man får på apoteket, så går det fint
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Jeg gikk ned noen kilo, mistet matlyst, sexlyst og ble veldig sløv. Sluttet etter kun noen måneder, fungerte bedre uten enn med...
Gjest Maria Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Jeg gikk på Zoloft i et par år, og jeg fikk ØKT SEXLYST! Stikk i strid med hva mange sier. Jeg har også hørt om flere som har fått økt sexlyst, men de har ikke skrevet på nettet om det. Zoloft fikk meg opp av grumset, angst og depresjon slapp taket og sexlysten økte. Men jeg kjente at jeg ble litt følelsesmessig forflatet. Jeg mistet de store følelsesmessige bunnene, men mistet kanskje også de største følelsesmessige toppene. Men det var det jeg trengte. Jeg kan leve godt uten toppene så lenge jeg slipper bunnene. Har aldri tenkt over vektforandringen da jeg gikk på Zoloft, men når jeg tenker meg om, gikk jeg ned noen kilo. Herlig!
Gjest Hombivompi Skrevet 6. mars 2011 #12 Skrevet 6. mars 2011 hei, er selv en jente på 15 år som har gått på zoloft i 5 måneder. Har fortsatt bivirkninger som kvalm, svimmel og trøtt + hodepine. Føler meg som en zombie, føler ingenting lenger, er ikke meg selv. Har gått opp 5 kilo, selv om jeg har trent og spist sunt. Har heldigvis blitt hørt av legen min, så i uke 12 trapper jeg ned på zoloft
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå