Gå til innhold

Hjelp etter bruddet ...


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Usikker hvor jeg skal poste dette, men prøver her, så får heller moderator flytte innlegget. Ønsker å poste som anonym, da jeg ikke ønsker at han kan bli gjenkjent pga mine tidligere innlegg.

Min kjære tvillingbror ble for litt over ett år siden forlatt at sin kjære. De hadde vært sammen i mange år, og har tre barn sammen. Det var full åpenhet i forkant av brudden og de hadde jobbet lenge for å prøve å få det til å fungere, men hun så ikke lenger noe gnist, og ønsket derfor ikke å fortsette. De er gode venner og har fått til en fordeling som fungerer godt både for barna og dem.

Jeg sitter selvfølgelig på utsiden å observerer og ser at min bror gjør endel ting som kanskje ikke er til hans beste, bl.a med et ganske høyt alkohol- og pengeforbruk. Terskelen for å ta seg et glass vin for å kose seg har aldri vært høy i vår familie, men slik jeg ser det drikker han nå for å slippe å konfrontere smerten med det å bli igjen alene, og det ene "koseglasset" blir ofte 5-6 (Merk: Dette er noe som skjer på kveldstid og ikke forran barna!!). Dette er heller ikke bare en gang innimellom, jeg har inntrykk av at det skjer så godt som daglig. Når det gjelder pengeforbruket har han en god inntekt og lite gjeld, men han innrømte i nylig at bufferen hans nå var tom og at han måtte redusere forbruket drastisk. Det jeg nå bekymrer meg for er om han klarer dette alene...? Han har aldri "klart seg alene", da han møtte sin (snart eks)kone tidlig. Han er en stolt mann og kommer ikke til å spørre familien om hjelp. Dog har han gode venner i umiddelbar nærhet som han henvender seg til, hvertfall når det kommer til å slippe å kjenne på ensomheten. Dette er jo bra! Det jeg lurer på er om det er en instans som hjelper de som blir igjen alene, etter at familievernkontoret har gjort sitt med samlivsrådgiving og sæmvær? Jeg tror nemlig han kunne vært åpen for å kunne gå et sted der han kan få hjelp, både for det mentale og det økonomiske, og han vil være takknemlig for tips på tross av at det kommer fra søsteren...

Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familievernkontroret kan tilby samtaler alene for å takle et brudd, har dere hørt med dem? Ei venninne gikk til samtale der et år etter bruddet.

Ellers kan fastlegen henvise til psykolog eller DPS.

Vet ikke hvor dere bor, men kanskje det finnes noe liknende dette hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...