Gå til innhold

forstår ikke kroppen min..

Fremhevede innlegg

Gjest smoothie22
Skrevet

hei

Jeg har alltid hatt stiv korsrygg, men da jeg begynte i ny jobb i januar fortsatte stivheten lenger opp i ryggen, helt opp til skuldrene - jeg har prøvd fysio og kiropraktor, uten at det hjalp, så jeg vil ikke fortsette i jobben, fordi jeg var helt fin i formen før (den stive korsryggen plaget meg ikke så mye) jeg hadde en stressende jobb før jeg flytta, og trives med og springe rundt og jobbe hardt (flink under press) men nå må jeg begrense meg sånn, har ikke tålmodighet til det.

for noen uker siden begynte hodepinen, det kjennes ut som om den kommer fra skuldrene og strekker seg opp i nakken til hodet. Jeg får somregel bare vondt i venstre delen av hodet, og da ned nakken og som sagt i skulderen på den siden. ansiktet mitt blir varmt på den siden, og jeg føler meg nummen. ikke nummen som i at jeg ikke føler noe, jeg gjør det, men allikevel nummen. Hodepinen kommer svært raskt etter at jeg står opp. Somregel den siste tiden har jeg hatt antydning til hodepine hver eneste dag, ofte er antydningen til migrene kraftig, og jeg bekymrer meg for dette hele tiden.

pga ofte hodeplager har jeg tatt triptaner, som jeg har for migrene (som jeg har hatt siden jeg var 9 år, er nå 22), og jeg har nok tatt triptanene litt ofte, men ikke så ofte at jeg føler at dette er medikamentell hodepine, siden den strekker seg ned i nakke og skulder.

Jeg fikk påvist mangel på b12, folsyre og jern for 1 uke siden, og legen min mener at alle mine symptomene kommer fra dette, fordi verdiene mine var veldig lave (husker ikke tallene, det gikk så fort), men kan dette være? at pga mangel på dette så ''klikker'' musklene mine og gir meg hodepine?? jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med saken..

mine symptomer:

lysskyhet

munntørrhet

veldig trøtt og sliten

håravfall

stiv rygg

føler ikke jeg får nok oksygen alltid

varmefølelse i den ene siden av ansiktet

utrolig utrolig sliten

hva feiler det meg? skal ha 1 mnd fri fra onsdag av, før jeg begynner i jobb i hjemmetjenesten. hva bør jeg gjøre den måneden for og bli frisk? annet enn og svelge jern pillene mine da:P

forstår ikke dette..

Videoannonse
Annonse
Gjest smoothie22
Skrevet

oi feil forum, noen som kan flytte meg til kropp og helse?

Skrevet

Kan være at du må vente å se til du får opp igjen B12 og jernlagrene dine. Er et sted å starte hvertfall...!

God bedring!

Skrevet

Har du varit hos en riktig läkare (inte naprapat eller fysioterapeut) och tagit blodprover? Det är viktigt att du förklarar alla symptomen också för att läkaren ska få en full bild. Det kan ju vara något allvarligt och jag skulle inte vänta med ett läkarbesök om jag vore du.

Skrevet

Oj, jag såg svaret på min egen fråga, sorry. :)

Skrevet (endret)

Huff!! Dette hørtes ikke noe godt ut nei. Jeg sliter med rygg problemer og migrene jeg også. Sist jeg var hos fysion (1 år siden) så sa han at hodepinen kom av stiv nakke og rygg. og det merket jeg stemte noe voldsomt etter jeg fikk løst opp litt den timen, men kom tilbake etter 2 dager. Jeg er helt utmattet om dagen, og jeg stresser mye med skole. Jeg har nettopp blitt satt på perm. slik at jeg går på skolen 2 ganger i uken. Det er mye stressrelatert og har garantert noe med jern mangel og sånt.. jeg har også lite jernmangel, og de fleste symptomene du har nevnt. :/ jeg vet at det ikke er behagelig. Jeg har fått slappet ordentlig av noen dager nå, men har ikke følt noe forbedring, det tar vel tid. jeg har slitet med dette i 3 år nå. jeg er 18 år. og jeg har fått beskjed om at ryggen min ikke kommer til å være i god stand når jeg nærmer meg 30 årene, hvis jeg ikke finner en løsning på det nå. jeg har prøvd å trene opp ryggen, det har ikke funket. smertestillende lindrer heller ikke smertene. Enda leter jeg etter en løsning. :)

Jeg ønsker deg all lykke for at du skal bli bedre. :)

Bare ta det litt med ro og få vilt ordentlig ut et par dager. kanskje det hjelper?

Endret av Ana.
Gjest *Twinklestar*
Skrevet

utifra symptomene dine høres dette veldig ut som det legen sa det var. har en god vennine som har slitt med akkuratt det samme i mage år pga ekstrem mangel på b12, jern osv.

hodepinen kommer pga ryggen, det sprer seg oppover. det at du blir varm, bare har vondt på venstre side osv er helt normal for denne type hodepine :)

jeg vil anbefale deg å følge legens instrukser nøye. og prøve å spise mat med mye jern osv i. ellers er det bra med en liten tur i frisk luft om dagen også. med tanke på at du skal være sykemeldt en stund nå.

lykke til :)

Skrevet

Jag blev inlagd på sjukhus förra sommaren för att jag hade blodbrist/anemi/järnbrist. Då orkade jag inte ens gå upp för en trappa och huvudvärken var ständigt närvarande. Jag började ta järntabletter och b-vitamin och jag mådde bättre efter bara ett par veckor. :) Dina symptom låter som att de helt eller delvis beror på samma sak i alla fall. Tror du att läkaren har fel eller vill du bara ha ett andra utlåtande från oss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...