Gå til innhold

Skjevt bekken

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget for mange år siden at når jeg ser meg selv i speilet bakfra, så ligger den ene rumpeballen litt under den andre. Det blir bedre om jeg løfter det ene beinet litt opp. Det ser rett og slett ut som jeg er helt skeiv i bekkenpartiet.

Har ikke hatt noe plager med det annet enn at jeg har følt at jeg har gått litt rart. Litt stivt på en måte... Ingen smerter.

Men så ble jeg gravid, og etter det har jeg hatt smerter i hofte/korsrygg/bekken. Kommer og går.

Har lest en del på nett og jeg tror kanskje jeg rett og slett har skjevt bekken. Det er iallefall ikke mye symmetri å spore når jeg ser meg i speilet som sagt...

Jeg har en mistanke om at dette kommer av et kraftig fall på sete i en rulletrapp da jeg var 17 år.

Dere som har fått påvist skjevt bekken, har dere kunnet se dette selv i speilet?

Og så lurer jeg på... hvordan retter man opp en slik skjevhet? Hvilken behandler er det best å ta kontakt med i forhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde skjevt bekken, så mye at den ene foten var en cm lengre enn den andre.

Jeg gikk til osteopat og fikk 4 behandlinger. Etter dette var bekkenet på plass igjen og jeg har ikke hatt noen plager. Det er nå 5 år siden.

Behandlingene tok jeg etter siste fødsel, for akkurat som deg ble ikke plagene påtrengende før i svangerskapet.

http://www.osteopati.org/

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Kan du si noe om hvordan man retter på et skjevt bekken? Hva gjør osteopaten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...