Gå til innhold

Svigermor med glorie og djevelhorn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er blitt skrevet noe om dette tidligere, men spør allikevel...

Hvordan reagerte deres foreldre og svigerforeldre når dere fortalte den store nyheten om forestående bryllup?

Vi har ikke sagt det til hans foreldre enda, fordi vi er redd for reaksjonen til mor hans.

Hun kan være verdens snilleste svigermor, men kan også være den berømmelige svigermor fra H....!! Hun har sine sære meninger om alt, som eks at "En må kjøpe hus før en gifter seg" (vi leier :lol: ) "Barn kommer etter ekteskap" R

ettere sagt, viss alle bare gjør det på hennes måte, er alt OK!! Hun vet nemmelig best.

Noen som har opplevd lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, vi har ikke opplevd det, nei...

Her var det bare mas (kjempekos!! )

fra alle kanter (fra min kant også :oops: )

Og alle gleder seg med oss, kanskje aller mest mødrene våre....

Blås i damas sære meninger, jeg synes dere skal spre de gode nyhetene og la smilene danse i ansiktene deres, så skal du se at de eventuelle sure minene legger seg pent ned...

Stooor klem Tex (som angivelig er Onde Tex idag, har jeg hørt)

Skrevet

Har verdens beste svigermor som reagerte gledesstrålende på nyheten. Forlovelsen ble offentligjort samme dag som vi forlovet oss og bryllupsdatoen så snart kirken var booket.

Hun gleder seg velidg, mn legger seg ikke i ting. Hun hjelper gjerne til, men er veldig forsiktig med å spørre eller komme med meningsytringer hvis ikke jeg ber om det.

Det setter jeg i grunn pris på, fordi jeg vet jeg får meningen hennes og all den hjelp jeg trenger hvis jeg signaliserer det.

Proklamer deres bryllup og la det stå til :) La det i så fall gå inn det ene øret og fort ut det andre :wink:

Skrevet

Min kjæres mor ble kjempeglad. Min mor latet som at hun ikke hørte hva vi sa - og gikk på kjøkkenet for å rydde. Hun snakket straks om noe helt annet - og gjorde det resten av kvelden.

Dette var toppen av kaka som gjorde at jeg nå ikke gidder å ta kontakt med henne, med mindre det er veldig nødvendig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har verdens beste svigermor jeg, som syns det var helt topp da hun fikk høre nyheten om det kommende bryllupet! :D Hun er en sånn type som gjerne vil bidra med alt hun kan, uten at hun på noen måte prøver å overstyre våre ønsker. Så ingen svigermor from hell her nei :)

Nå fikk vi jo barn for 3 måneder siden, så jeg tror foreldrene våre syns det er "på tide" at vi gifter oss også ;)

Skrevet

Dere må jo bare fortelle det å håpe på det beste :o

Har heldigvis en helt super svigermor :D Vi forlovet oss på ferie, og da vi kom tilbake stod det to champanjeglass på kjøkkenbordet, et koselig kort fra svigermor og mannen, og en lapp der det stod "se i kjøleskapet". Der stod det champanje :D

Skrevet
Jeg har verdens beste svigermor jeg, som syns det var helt topp da hun fikk høre nyheten om det kommende bryllupet! :D Hun er en sånn type som gjerne vil bidra med alt hun kan, uten at hun på noen måte prøver å overstyre våre ønsker. Så ingen svigermor from hell her nei :)

Nå fikk vi jo barn for 3 måneder siden, så jeg tror foreldrene våre syns det er "på tide" at vi gifter oss også ;)

Dette var meg da.. 8)

Skrevet

Joda vi må nok bare hoppe i det snart....

Det er litt av en prosedyre vi skal igjennom....Først må vi si det kun til henne..(ikke svigerfar, ellers blir hun galsur), så må vi si det til begge to, (hvor hun da skal sitte å spille intetanende..) før vi kan si det til resten av hans familie!!!

Takler hun det positivt er jo alt bare velstand. (bortsett fra at da tar hun hele styringen.. :wink: )

Men viss hun takler det negativt, vet jeg ikke nesten hvordan jeg kommer til å reagere...Da vet jeg at hun kommer til å gnåle om hvor dumt dette er og at vi kan enda utsette det. (Til det passer henne..)

Uff, jeg får litt vondt av meg når jeg skriver dette om henne, for hun kan være verdens snilleste, men hun er så uforutsigbar..

Jeg lever i spenning frem til vi har sagt det, noe som skjer snart..... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Henri, gratulerer med forestående bryllup!

Selv om det ikke er lett; gi blaffen i hva hun sier og mener. Dersom hun begynner å gnåle, gi henne klar beskjed om at dette er DERES avgjørelse, det er DERE som skal gifte dere, og at det ikke er noen ting i hele verden hun kan si for å endre på akkurat det. Og hvis hun ikke har noe bedre å komme med enn sure oppgulp og negative kommentarer, kan hun med fordel bare holde seg unna både planlegging og selve bryllupet.

Ja, det høres krasst ut, men i en slik situasjon er det viktig å SI FRA før det går for langt. Det skal tross alt være en gledens dag.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har heldigvis kjempe herlige svigerforeldre, og de ble i fyr og flamme da vi fortalte om bryllupsplanene. Endelig skal du bli svigerdattra mi på ordentlig sa svigermor :D Hun vil gjerne være med på planleggingen, men er forsiktig med ikke å trenge seg på.

Ikke la svigermor ta innersvingen på deg. Gi beskjed om at det er ditt bryllup og du skal ta avgjørelsene.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg må ta opp en tråd her....Har nettopp hatt besøk av svigers... :evil:

Mandag 15.september hadde vi et møte med mine foreldre og hans far siden moren var på messe i oslo.Jeg har da laget en perm med forskjellige papirer for og holde orden på hva jeg må gjøre og har gjort.

Det møtet gikk kjempefint og alle var enige i hva vi hadde gjort hittil, fikk til og med skryt! :oops:

Så skulle jeg da vise denne permen til svigermor isted, for hun ville se den...Og hun klaget på ALLE punktene jeg hadde ordnet og skrevet ned!Jeg vart så deppa! :cry:

Kirken vart for sent, middagen vart for sen, kaffien vart for tidlig, "hva mener du med at brudgommen ikke kan se deg før vielsen?Bedre og blir ferdig fotografert, så vi kunne ha middagen tidligere vel", for dårlig meny, for lite servitører, for dyr brudebil, (den koster oss 500.-, er det så dyrt?), for dårlig toastmaster, for lite blomster, for mye kaker, for lite gjester fra hennes side(!),vi skal ha fra konfirmant og opp pga stor slekt,

for stygge invitasjoner, for mye nattmat...osv osv......GRRRRRRRRRR!!!!

De gangene jeg klarer og si imot henne, later hun som hun ikee hører at jeg prater, jeg vet ikke om noen som tør i hele tatt og motsi henne...

Og dette gjelder ikke bare bryllupet, det gjelder generelt hele livet vårt.

Men noen ganger er hun kjempesnill og, så jeg klarer ikke og forstå meg på det kvinnemennesket, og da har jeg vært i familien i 5 år.. :roll:

Skrevet

Jøss, det var da mye kritikk! kanskje hun skulle ønske at hun var emr involvert? Bare lukk ørene og jatt med, det er min teknikk når svigers gå i mase-/kritikk-modus.

Skrevet

Jeg jatter med av og til og raaaaaaaaaaser innvendig!

Hun vil ikke være med mer, hun vil bare hevde seg siden hun ikke kunne vere med på møtet.Hennes ord er lov, og ferdig med det! :x

Skrevet

Hørtes da ut som den ugla :evil:

Det er dere som gifter dere og dere gjør som dere vil, ikke sant?

Du kan vel bare tenke over det hun har sagt og se om det er etpar småting hun kanskje kan ha litt rett i?

Men du/dere bestemmer når det skal skje ting på bryllupsdagen. Om du ikke vil fotografere før kirken, så er det søren meg slik det blir også!!! BOM BASTA :ler:

Hadde netopp en samtale med min mor jeg, og jeg ble litt oppgitt. Da var det snakk om bla. kaker. Vi måtte ha sånn og slik og bløtkake, eller forresten det skulle jo være krem i bryllupskaka! Så sa jeg: "Er du sikker på det? Kaanskje det blir fruktkake i stedet?" Nei det måtte vi ikke finne på. Det skulle være krem i bryllupskaka og bla bla bla bla.

Og jeg trengte jo ikke å støpe på negler. Jammen, jeg biter negler og det er jo ikke nå fint. Ja, men du kan la være. JEG SKAL HA PÅSTØPTE NEGLER!!!!!!

Ta livet med ro og gjør som du vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...