Gå til innhold

Hvor lenge kunne du ventet?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om du ble sammen med en ny kjæreste, eller bare var litt på dater'n for den del, hvor lenge hadde du vert villig å vente på sex?

Ville du hatt forståelse for at noen hadde trengt litt mer tid, pga tideligere misbruk, religiøs overbevisning, moralske verdier osv? Eller hadde du blitt utolmodig?

Hadde du likt å få vite hvorfor det tar litt tid, eller hadde det blitt litt for mye å fortelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En person som ikke er villig til å vente til den andre er klar - den er egoistisk, ikke seriøs, og har dermed ingen verdi.

Men en forklaring hadde det selvfølgelig vært naturlig å få slik at man kunne kommunisere.

Og en forutsetning, er selvfølgelig at det er en positiv utvikling innenfor rimelig tid.

Endret av Steinar40
Skrevet

Tror knapt jeg ville tenkt særlig over det. "Vente på sex" høres helt fjernt ut for min del, i min verden er det noe som skjer når begge er innstilt på det.

Skrevet

Tror knapt jeg ville tenkt særlig over det. "Vente på sex" høres helt fjernt ut for min del, i min verden er det noe som skjer når begge er innstilt på det.

Antar da at slike faktorer som - "tidligere misbruk, religiøs overbevisning, moralske verdier osv?" - ikke begrenser deg?

Skrevet

Antar da at slike faktorer som - "tidligere misbruk, religiøs overbevisning, moralske verdier osv?" - ikke begrenser deg?

MÅ du alltid skape diskusjon gjennom å ikke lese andres svar skikkelig?

De fleste regner jeg med tolker setningen "når begge er innstilt på det" som at det ikke vil finne sted noen form for press. Cata ser bare ikke på dette som å vente.

Skrevet

MÅ du alltid skape diskusjon gjennom å ikke lese andres svar skikkelig?

De fleste regner jeg med tolker setningen "når begge er innstilt på det" som at det ikke vil finne sted noen form for press. Cata ser bare ikke på dette som å vente.

Riktig oppfattet. Ser ikke på det som venting i det hele tatt. Det er rett og slett ikke noe tema før begge har lyst.

Skrevet

Riktig oppfattet. Ser ikke på det som venting i det hele tatt. Det er rett og slett ikke noe tema før begge har lyst.

Greit. Men du forstår hvordan det ofte fungerer eller?

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å vente.

Men hadde det vist seg for å være pga religiøse årsaker, så hadde han nok ikke vært noe for meg.

Skrevet

Synes det er veldig vanskelig å gi et tall utifra så lite opplysninger. Men noen punkter;

- Dersom det ikke dukker opp typiske "på tide å ha sex" sitasjoner i datefasen, så vil jeg synes det er helt greit å vente mye lenger med å gå til sengs med noen. Kino, resturantbesøk, romantiske måneskinnsturer, fester, generelt aktiviteter uten en sofa/seng tilgjengelig. Om vi derimot tilbringer kveld etter kveld i sofaen, alene, mens vi råkliner, og det ikke fører noe sted, ville jeg begynt å lure.

- Om jeg fikk forklart at vedkommende ville vente pga. seksuelt misbruk eller moralsk overbevisning, så ville jeg funnet det fullstendig greit også, iallefall i noen måneder (vanskelig å si nøyaktig hvor lenge da det kommer an på hvor ofte man treffes). Jeg ville imidlertid prøvd å unngå alle fysisk intime settinger (som beskrevet ovenfor) inntil min utkårede sa seg klar.

Selv synes jeg at sex i løpet av 3-5 dater er det ideelle, det er viktig for meg å føle at jeg passer sammen med en evt. partner også seksuelt. Men det må sies at jeg aldri har datet noen som jeg ikke allerede hadde kjent i månedsvis/årevis gjennom skole, vennegjeng, internett eller lignende, så ville nok vært mer tilbakeholdende overfor en fullstendig ukjent person. Og jeg ville ikke hatt noe problem med å vente om omstendighetene var som jeg har sagt.

Ikke føl deg presset til å ha sex, si "nei" om du er usikker, unngå situasjoner der tankene går veldig lett til sex, og om du har en grunn til å ville vente - fortell daten hvorfor. Om han synes det er en tullete grunn, så er han absolutt ikke noe for deg uansett.

Skrevet

Jeg hadde ventet til det føles riktig for begge to.

Finnes ingen fasit som innebærer dager, uker eller måneder når det gjelder dette.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og en forutsetning, er selvfølgelig at det er en positiv utvikling innenfor rimelig tid.

Rimelig tid? :)

Ikke føl deg presset til å ha sex, si "nei" om du er usikker, unngå situasjoner der tankene går veldig lett til sex, og om du har en grunn til å ville vente - fortell daten hvorfor. Om han synes det er en tullete grunn, så er han absolutt ikke noe for deg uansett.

Å fortelle hvorfor, spesielt med tanke på misbruk, hadde jeg vert redd for å skremme gutten. Det er ikke akkurat hyggelig informasjon å få. Noen vil kanskje sleppe å høre om slike ting?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hadde du likt å få vite hvorfor det tar litt tid?

Eh, ja.

Skrevet (endret)

Rimelig tid? :)

Som jeg ser det må det være viktig å bygge opp tillit og bli vant til nærkontakt gradvis i en slik vanskelig situasjon som f.eks misbruk.

Og da er det selvfølgelig veldig viktig at kjæresten er forståelsesfull og tålmodig.

Men hvis det går over et halvt år uten at tilliten øker og at nærkontakt blir lettere, så begynner det å bli urimelig, tenker jeg. Da bør man vel vurdere andre alternativer.

Med nærkontakt mener jeg altså ikke sex, men fysisk kontakt ellers.

Å fortelle hvorfor, spesielt med tanke på misbruk, hadde jeg vert redd for å skremme gutten. Det er ikke akkurat hyggelig informasjon å få. Noen vil kanskje sleppe å høre om slike ting?

Dette er nok ikke noe man forteller om på 1. date akkurat.

Ikke før man føler at dette er et menneske å stole på.

Men selv da er det ikke nødvendig å fortelle alle detaljer.

Endret av Steinar40
Skrevet

For meg hadde det vært viktigst å vente til vi begge var klare for det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det kommer jo naturlig når begge er klare -men helt ærlig så har jeg aldri opplevd at dette har vært noen problemstilling. Det som skjer det skjer. Noen ganger har det gått lengre tid og andre ganger har alt skjedd veldig kjapt, men det har ikke vært hverken et tema eller stressmoment noen gang.

Vente? Tja, nå når jeg er singel så kan det jo gå lengre perioder uten sex, så sexen i seg selv er ikke noe jeg MÅ ha bare fordi jeg plutselig er i et forhold -men når man er forelsket så ønsker man jo nærhet og for min del så hører også fysisk nærhet med når følelsene er der.

Godt mulig jeg ville blitt overrasket om en gutt/mann kom til meg med et slikt samtaleemne i begynnelsen av et forhold, men det hadde ikke vært noe problem så lenge alt ellers hadde vært normalt i mellom oss. Folk er jo forskjellige og alle har en bakgrunn -jeg håper jo også på å finne en mann som tåler at jeg nekter å bruke lørdagene på å se fotball, men det kan for all del hende at han etter en stund og hard jobbing, får dratt meg ned i sofaen med pizza, øl og lovnader om å ta oppvasken dagen derpå!

Skrevet

Det kommer jo naturlig når begge er klare -men helt ærlig så har jeg aldri opplevd at dette har vært noen problemstilling. Det som skjer det skjer. Noen ganger har det gått lengre tid og andre ganger har alt skjedd veldig kjapt, men det har ikke vært hverken et tema eller stressmoment noen gang.

Vente? Tja, nå når jeg er singel så kan det jo gå lengre perioder uten sex, så sexen i seg selv er ikke noe jeg MÅ ha bare fordi jeg plutselig er i et forhold -men når man er forelsket så ønsker man jo nærhet og for min del så hører også fysisk nærhet med når følelsene er der.

Godt mulig jeg ville blitt overrasket om en gutt/mann kom til meg med et slikt samtaleemne i begynnelsen av et forhold, men det hadde ikke vært noe problem så lenge alt ellers hadde vært normalt i mellom oss. Folk er jo forskjellige og alle har en bakgrunn -jeg håper jo også på å finne en mann som tåler at jeg nekter å bruke lørdagene på å se fotball, men det kan for all del hende at han etter en stund og hard jobbing, får dratt meg ned i sofaen med pizza, øl og lovnader om å ta oppvasken dagen derpå!

Kan ikke han få lov til å se på fotballen alene da? ;)

Skrevet

Et halvt ÅR? *skingrestemme*

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves ;)

Skrevet

Et halvt ÅR? *skingrestemme*

Sier det samme!

Men en halvtimes tid skulle jeg nok klare å vente ;-)

Skrevet

Kan godt vente. Har ventet i flere måneder, og det er ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...