Lucky? Skrevet 10. oktober 2010 #301 Del Skrevet 10. oktober 2010 Så deilig at det nærmer seg hjemreise for dere Skal nok bli godt å komme hjem og starte det nye livet som familie på 3 Er nok mange triste skjebner på nyfødtintensiven ja Men veldig glad det har gått så bra for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #302 Del Skrevet 11. oktober 2010 Uff, dette må være tungt. Ble lei meg bare av å tenke på det. Godt å høre at dere får reise hjem snart. Selv om det ikke er så ille på sykehuset, blir det sikkert bedre å få komme hjem til seg selv, jeg savner min egen seng veldig når jeg er borte. Ønsker dere en fin helg! Hei Iril! I går kom vi oss hjem, deilig!! Åååh, gratulerer så masse med lillegutten, Honning! Godt å høre at det dere får til amminga og at gutten legger på seg fint! Tenk at om noen dager er dere hjemme! :rødme: Det blir sikkert deilig for alle tre! Skjønner godt det tar på når det skjer ting med andre babyer på avdelinga. Ble trist av å lese det selv, jeg. Ha en god, siste helg på sykehuset! Tusen takk for det, Missiw! Ja tenk, det var siste helg på sykehuset Godt å høre at lillegutt legger godt på seg Ha en god helg, snart er dere hjemme og kan kose dere enda mer sammen :rødme: Utrolig deilig at han legger godt på seg ja. Håper du også hadde ei fin helg, Ananan Så deilig at det nærmer seg hjemreise for dere Skal nok bli godt å komme hjem og starte det nye livet som familie på 3 Er nok mange triste skjebner på nyfødtintensiven ja Men veldig glad det har gått så bra for dere Ja nå var det virkelig godt å komme hjem. Emosjonelle (og slitne) meg begynte jo å gråte da jeg kom hjem, og mannen visste ikke om jeg var glad eller trist Etter 17 dager på sykehuset kom jeg meg endelig hjem i går, og med vår lille gutt I går var han oppe i 2056gram, så han har vokst nesten 400gram på 16 dager (inkludert at han gikk ned i vekt etter fødselen, så egentlig har han gått opp ca 500 gram på 13 dager). Det er utrolig deilig å være hjemme igjen. Skulle bare ønske at kjære hadde vært flink å rydde til jeg kom hjem, men men... Vi har rydda litt i dag og i går, så nå begynner det å komme seg litt syns jeg. Jeg var så sliten når jeg kom hjem, for siste natta på sykehuset hadde jeg lillegutt inne på rommet hele natta, og det er vel den eneste natta han ikke har sovet så godt som han pleier. Men det gikk veldig bra her hjemme i natt. Prøvte å legge han klokka 12 i natt, men han kava litt og var ikke helt fornøyd, så jeg måtte amme litt til så han la seg til kvart på ett. Etter det våkna han i 4-tida og i 7-tida for mat, og la seg fint til å sove med en gang igjen etterpå. Og så sto vi opp i 10-tida når han våkna igjen, så da bør vi være uthvilt alle mann her i dag Nå er kjære ute og henter melka mi på sykehuset som jeg pumpa og hadde glemt, handler middag til oss og er på apoteket for å hente vitaminer som lillegutt skal ta Deilig vær ute, så jeg skulle veldig gjerne ha tatt en liten trilletur i dag merker jeg, men det er litt tidlig når han er så liten enda, så jeg fikk beskjed om at jeg burde vente litt med det. Vi får heller kose oss inne noen dager, så kan heller jeg lufte meg litt når gutten ikke skal spise og pappaen er hjemme og passer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 11. oktober 2010 #303 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Velkommen hjem! Det er vel noe å komme hjem til kjæres rot! Er ikke helt sikker på at de skjønner helt det at det kanskje er litt godt for mammaen å komme hjem til et hus i orden. Tenker det kan bli godt å få luftet seg en liten tur alene også. Så får vi bare håpe at dere kan ut å trille sammen om ikke så alt for lenge! Endret 11. oktober 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 11. oktober 2010 #304 Del Skrevet 11. oktober 2010 Så godt at dere har kommet hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 11. oktober 2010 #305 Del Skrevet 11. oktober 2010 Velkommen hjem!! (til dere selv.. ) Kan tenke meg det var deilig!! Mannfolk altså.. Husk at litt rot ikke skal få lov til å slite deg ut! Men jeg skjønner at du vil ha ting på stell når dere har kommet hjem.. Mannen burde vært litt flinkere der.. Men, ikke alltid de skjønner sånt.. Høres egentlig ut som en fin natt da! Håper vi får en sånn syklus her og når han endelig kommer. Må være godt at ammingen kom i gang og fungerer fint. Tenkt at dere er hjemme med lillemannen... :rødme: Er litt misunnelig jeg! Blir fint for deg når du kan komme deg ut litt også. Håper dere koser dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 11. oktober 2010 #306 Del Skrevet 11. oktober 2010 Velkommen hjem, håper dere får kost dere og slappet av masse fremover nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #307 Del Skrevet 11. oktober 2010 Velkommen hjem! Det er vel noe å komme hjem til kjæres rot! Er ikke helt sikker på at de skjønner helt det at det kanskje er litt godt for mammaen å komme hjem til et hus i orden. Tenker det kan bli godt å få luftet seg en liten tur alene også. Så får vi bare håpe at dere kan ut å trille sammen om ikke så alt for lenge! Takk for det, Missiw! Ja, jeg hadde lurt på hvordan det såg ut her hjemme og blei vel ikke akkurat positivt overraska. Poser med flasker sto i gangen fra før jeg dro på sykehuset blant annet... Jeg ble ikke akkurat imponert... Gleder meg veldig til trilleturer ja! Så godt at dere har kommet hjem Ja det er utrolig deilig Velkommen hjem!! (til dere selv.. ) Kan tenke meg det var deilig!! Mannfolk altså.. Husk at litt rot ikke skal få lov til å slite deg ut! Men jeg skjønner at du vil ha ting på stell når dere har kommet hjem.. Mannen burde vært litt flinkere der.. Men, ikke alltid de skjønner sånt.. Høres egentlig ut som en fin natt da! Håper vi får en sånn syklus her og når han endelig kommer. Må være godt at ammingen kom i gang og fungerer fint. Tenkt at dere er hjemme med lillemannen... :rødme: Er litt misunnelig jeg! Blir fint for deg når du kan komme deg ut litt også. Håper dere koser dere masse! Takk for det!! Ja, når jeg kom hjem i går og var sliten, og kom hjem til det rotet her, så ble jeg ganske irritert. Men jeg orka ikke begynne å si noe til kjære om det. Ingen vits i å ta den diskusjonen da fant jeg ut, men jeg blei sittende og tenke på alt vi måtte gjøre... Jaja... Lillemann har vært veldig flink på nettene på sykehuset også, og jeg håper at han fortsetter sånn ei stund til. Han er jo mye trøtt når han er så liten. Ikke lenge til din tur nå, siebaeo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. oktober 2010 #308 Del Skrevet 12. oktober 2010 Velkommen hjem Nyt dagene og hverandre, lillegutt høres helt herlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #309 Del Skrevet 12. oktober 2010 Velkommen hjem Nyt dagene og hverandre, lillegutt høres helt herlig ut Takk for det, Lucky Ja, lillegutt er virkelig herlig Vi har noen fine dager her nå... Lillegutt sover stort sett hele tida utenom maten, så det er mye tid til å slappe av, vaske klær og ordne litt rundt som vi vil. Så vi har fått rydda opp det meste av rotet jeg kom hjem til også :gjeiper: Han får multivitaminer to ganger daglig, og i går så kasta han opp etter å ha fått det begge gangene, så jeg ble ganske bekymra. Han er jo så liten, at jeg vil ikke at han skal kaste opp maten sin, og det var mer enn bare bittelitt gulp også. Vi spruta det inn i munnen hans med sprøyte i går, og jeg tror han fikk alt for mye luft i magen av det. Men i dag fikk han det på flaske blanda med litt melk, og det gikk heldigvis mye bedre, og han har ikke kasta opp noe i dag. Da ble mora letta og glad I morgen skal vi til helsestasjonen og veie han, så jeg er spent på hvordan det ligger an. Håper at han har gått opp litt i vekt hvertfall På sykehuset veide vi han jo hver dag, så det er litt rart å ikke veie han daglig lenger. Jeg kommer til å være letta om jeg vet sikkert at han legger godt på seg, og når han kommer seg over 3 kilo. Det er veldig fokus på mat og vekt på lillegutt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 12. oktober 2010 #310 Del Skrevet 12. oktober 2010 Velkommen heim! Det er naturlig å vera veldig opptatt av vekta i starten med ein så liten ein. Men han har jo vist kva han kan på sjukehuset, så det kjem berre til å gå oppover herfrå. Og etterkvart SER du sikkert at han legg på seg også, og må begynna å pakka vekk plagg etter plagg som blir for små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. oktober 2010 #311 Del Skrevet 12. oktober 2010 Så godt at det gikk bedre med vitaminenen når dere tok det på flasken Ikke noe moro når de små kroppene kaster opp Håper vekten stiger tilfredsstillende fremover Lykke til på helsestasjonen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #312 Del Skrevet 15. oktober 2010 Velkommen heim! Det er naturlig å vera veldig opptatt av vekta i starten med ein så liten ein. Men han har jo vist kva han kan på sjukehuset, så det kjem berre til å gå oppover herfrå. Og etterkvart SER du sikkert at han legg på seg også, og må begynna å pakka vekk plagg etter plagg som blir for små. Takk for det, dreia! Ja det virker som at det går bra med vekta fremdeles heldigvis, så jeg kan nok begynne å roe meg litt mer ned nå Så godt at det gikk bedre med vitaminenen når dere tok det på flasken Ikke noe moro når de små kroppene kaster opp Håper vekten stiger tilfredsstillende fremover Lykke til på helsestasjonen i morgen Takk, det gikk veldig bra på helsestasjonen Lillegutt hadde gått veldig bra opp i vekt fremdeles såg vi på helsestasjonen, så da trenger jeg ikke å stresse sånn med oppkast og ekstremt mye bæsjebleier uten at det plutselig skulle dukke opp en grunn til det. Vi har hatt veldig fine dager hjemme så langt, og har hatt en del besøk allerede. Men jeg syns ikke at det har vært for mye. Er godt å treffe litt folk igjen etter å ha vært så lenge på sykehuset, og vi bør ikke gå ut og trille i denne kulden helt enda uansett, så da er det koselig å få litt besøk. Om noen har tips til oppskrifter til enkle og veldig små luer å strikke, så tas det imot med stor takk. Leter litt på nettet her nå, men det meste er for stort for min gutt ser det ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. oktober 2010 #313 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei hei! Det er så hyggelig å lese at dere koser dere hjemme! Er formen din bra? Flink liten gutt som legger på seg! Han har det nok bra der hjemme sammen med dere Har du sjekket ut nøstebarn..? Vet at de har en prematurserie med små størrelser, mulig de har det i strikkeoppskrifter og? Og nå kan ikke jeg strikke da.. men er det ikke mulig å bare forminske en vanlig oppksrift? :klø: Ta bort noen rader og masker? Ha en fin dag!! PS. Hvordan gikk det med bhstr når melka kom..? Vi har økt i samme takt tror jeg så håper på forvarsel i forhold til hva jeg kan forvente meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #314 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei hei! Det er så hyggelig å lese at dere koser dere hjemme! Er formen din bra? Flink liten gutt som legger på seg! Han har det nok bra der hjemme sammen med dere Har du sjekket ut nøstebarn..? Vet at de har en prematurserie med små størrelser, mulig de har det i strikkeoppskrifter og? Og nå kan ikke jeg strikke da.. men er det ikke mulig å bare forminske en vanlig oppksrift? :klø: Ta bort noen rader og masker? Ha en fin dag!! PS. Hvordan gikk det med bhstr når melka kom..? Vi har økt i samme takt tror jeg så håper på forvarsel i forhold til hva jeg kan forvente meg Hei siebaeo! Formen min er veldig bra takk! Den første uka etter keisersnittet var ikke noe behagelig, men litt uti den neste uka så begynte ting å gå seg veldig til. Og nå føler jeg meg like bra som før igjen, og er bare littegrann øm når jeg tar meg noen steder på magen. Jeg har sett litt på nøstebarn ja, og snakka akkurat med ei venninne i telefonen i kveld som skal ta med seg masse oppskrifter som hun har derfra når de kommer innom neste helg, så da skal jeg få sett mer på det Jeg tror at jeg også skal se på oppskrifter på nettet og bare strikke i rillestrikk, for da blir luene mye mer elastiske og varer lenger tror jeg, så jeg skal prøve meg littegrann fram og se hvordan det går er planen nå Bhstr når melka kom økte betraktelig Jeg har ikke brukt vanlige bher nå etterpå, så jeg vet ikke hva jeg bruker i vanlig bhstørrelse nå, men har et par ammebher i størrelse M/L som passer veldig bra. De er kjøpt på en gravid-butikk her i området, så jeg vet ikke helt hvordan de er i størrelser i forhold til ammebher i andre butikker. Et tips er forresten å handle inn engangs ammeinnlegg til å eventuelt å ha innfor ullinnlegg om du har det, for ullinnlegga stopper ikke melkespreng. Og jeg har til og med ligget med det om natta, for etter å ha våkna opp med våt seng av melkespreng på sykehuset noen netter så lærte jeg at det var lurt å sove med ammebh med innlegg om nettene inntil puppene lærer seg å oppføre seg som de skal Sånn ellers så skjer det ikke så mye nytt her, og vi koser oss fremdeles. Lillegutt har styra litt på nettene når vi skal legge han og stresser veldig, og jeg tror det er pga at senga er så stor for han. Så i natt skal jeg prøve meg med bagen til vogna og sette den i senga hans så han kan sove i, og jeg tror at det kommer til å bli bedre. Han ligger mye i den i stua fra før, og klager aldri sånn når vi legger han i den, så jeg er litt spent på å se hvordan det går. Vi har hatt besøk hver dag etter at vi kom hjem nå utenom mandag, og det har vært veldig koselig syns jeg. Siden lillegutt er så liten så skal vi ikke ut og trille med han i kulden enda, og må holde oss inne. Og siden vi har fått sovet bra på nettene, så har jeg vært opplagt til å orke så mye besøk også. Og så er det veldig godt å ha kjære hjemme på dagtid også nå i begynnelsen, så vi kan kose oss sammen med lillegutt og komme litt inn i rutinene hjemme sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. oktober 2010 #315 Del Skrevet 17. oktober 2010 Høres ut som om dere har noen deilige dager sammen alle tre Koselig med masse besøk, i allefall så lenge du er opplagt og orker det Håper lillegutt har sovet bedre i bagen i natt Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #316 Del Skrevet 17. oktober 2010 Høres ut som om dere har noen deilige dager sammen alle tre Koselig med masse besøk, i allefall så lenge du er opplagt og orker det Håper lillegutt har sovet bedre i bagen i natt Ha en fin søndag Det gikk mye bedre i bagen i natt, så nå håper jeg at det fortsetter sånn I dag har vært en besøksfri dag, og vi har sløva veldig mye. Lillegutt gjør lite av seg igrunn og sover så mye, og siden vi ikke skal ut å gå tur med han enda så har det blitt mye tv-titting i dag. Føler meg skikkelig sløv. Men jeg har klart å komme igang med en liten dagbokrunde igjen her i dag, og skal prøve å fortsette på runden min i morgen Morro å oppdatere seg litt igjen etter å ha vært "fraværende" så lenge. Nå i kveld har jeg begynt å strikke lue til lillegutt også, så jeg håper at den vil passe han. Jeg gjorde litt om på ei oppskrift jeg hadde til 1-3 måneders baby, så det blir spennende å se hvordan den blir. Får fortsette litt til med den nå fram til neste amming, og etter det er det leggetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. oktober 2010 #317 Del Skrevet 17. oktober 2010 Koselig med litt strikking til lillegutt Her blir det sengen om et lite øyeblikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 18. oktober 2010 #318 Del Skrevet 18. oktober 2010 Deilig med besøksfrie dager innimellom også tenker jeg Godt å bare tusle hjemme å kose seg, selvom man blir litt sløv av å gjøre det en hel dag Men snart kan dere nok ta med lillegutt på deilige gåturer Koselig med strikking da, moro å endelig kunne strikke til sin egen tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. oktober 2010 #319 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jøss!! Har du blitt mamma!? Det hadde jeg ikke fått med meg... Gratulerer så mye honning! Så godt at alt er gått bra. Kos deg masse med lillegutt! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 22. oktober 2010 #320 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hei hei Hvordan går det med dere..? Håper det står bra til og at dere koser dere i heimen. Og regner med dere er så pass bissi med kosingen at det ikke blir så mye fokus på dagboka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå