Gå til innhold

Honning har blitt honningmor

honning

Anbefalte innlegg

For en fin dag! Høres ut som du tar godt vare på deg selv. Flink jente! :)

Så kos å lage bryllupsalbum.. :rødme: Skulle gjerne gjort det selv man da må vi gifte oss først. :fnise:

Jeg fikk også lyst på skolebolle og kakao.. :lur: Mulig jeg kommer til å gå på en smell (igjen) når jeg passerer bakeriet :roll: Kjenner til det med halsbrann om dagen.. Glemte å ta medisin før yogaen og :dåne: BAD IDEA! Jeg tar gaviscon og det hjelper litt i alle fall. Og sjokolademelk. Min nye yndlingsdrikk. Det hjelper det også.

De smertene du kjenner i magen kan være ligamentsmerter forresten. Og så begynner å disse små å virelig ta spenntak innimellom! Skulle tro det var en liten fyr her som hadde fått kraftfor de siste dagene! Blir nesten litt sår.. Så det begynner nok å merkes på kroppen din at bebisen tar plass! :jepp:

Hva skal du strikke da? Du skulle sett de utrolig søte selbuvottene vi har fått!! Vet ikke om det er vanskelig med de er uten tommel så jeg antar det ikke er såå vanskelig. :)

Nå skal jeg gå hjem for jeg har fått meg 50% sykemelding jeg og nå. Og det var ikke et sekund for tidlig tror jeg.. :)

Kos deg i bokklubb! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fikk jeg lyst på skolebolle og kakao :sikle:

Greit å bli ferdig med bryllupsalbumet før babybildene tar overhånd da :) Jeg driver fremdeles å samler inn bilder fra bryllupet jeg da...tok jo ingen bilder selv :ler:

Så flink du har vært til å gå hjem når du skal denne uken! Fortsett med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning! Hvordan er livet som :gravid: ? Er det stas med magen? Har du vent deg til den nye statusen din? Går det fort eller sakte å vente? Er du utålmodig, eller nyter du hele greia?

Litt nysgjerrig i kveld.. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin dag! Høres ut som du tar godt vare på deg selv. Flink jente!

Så kos å lage bryllupsalbum.. Skulle gjerne gjort det selv man da må vi gifte oss først.

Jeg fikk også lyst på skolebolle og kakao.. Mulig jeg kommer til å gå på en smell (igjen) når jeg passerer bakeriet. Kjenner til det med halsbrann om dagen.. Glemte å ta medisin før yogaen og :dåne: BAD IDEA! Jeg tar gaviscon og det hjelper litt i alle fall. Og sjokolademelk. Min nye yndlingsdrikk. Det hjelper det også.

De smertene du kjenner i magen kan være ligamentsmerter forresten. Og så begynner å disse små å virelig ta spenntak innimellom! Skulle tro det var en liten fyr her som hadde fått kraftfor de siste dagene! Blir nesten litt sår.. Så det begynner nok å merkes på kroppen din at bebisen tar plass! :jepp:

Hva skal du strikke da? Du skulle sett de utrolig søte selbuvottene vi har fått!! Vet ikke om det er vanskelig med de er uten tommel så jeg antar det ikke er såå vanskelig. :)

Nå skal jeg gå hjem for jeg har fått meg 50% sykemelding jeg og nå. Og det var ikke et sekund for tidlig tror jeg.. :)

Kos deg i bokklubb! :klem:

Ja nå som jeg er 50% sykemeldt så nyter jeg dagene mye mer, og kom meg faktisk hjem i tide i dag også, så denne uka har jeg vært flink ;)

Det er bare å gifte seg så du kan komme igang med bryllupsalbum :fnise: Det er koselig å sitte med, men samtidig mye styr også syns jeg. Men nå er det jo ikke lenge til vi kan komme igang med babyalbum da! :nigo:

Halsbrann på yogaen høres ikke noe bra ut nei. Jeg har også glemt å ta gavisconen før bassengtreninga de siste par gangene, og noen av øvelsene har vært noe dritt å gjøre da, for jeg klarer ikke å konsentrere meg om noe annet enn å prøve å ikke få noen skikkelig sure oppstøt... I dag skal jeg hvertfall huske på det! Har du forresten funnet noe bassengtrening å kunne gå på?

Nå fikk jeg lyst på skolebolle og kakao

Greit å bli ferdig med bryllupsalbumet før babybildene tar overhånd da Jeg driver fremdeles å samler inn bilder fra bryllupet jeg da...tok jo ingen bilder selv

Så flink du har vært til å gå hjem når du skal denne uken! Fortsett med det

Ikke meninga å friste flere med skolebolle og kakao i går altså ;) Det er utrolig godt med gjærbakst og kakao da (selv om skolebolla ikke var hjemmelaga).

Ja det tok tid før jeg fikk samla sammen alle bildene fra bryllupet. Det er sannsynligvis noen flere som har tatt bilder som jeg ikke har fått, men nå har vi så sykt med bilder her at jeg tror ikke det kan være så mye som mangler. Man tar ikke akkurat bilder selv på en sånn dag nei :ler:

Hei Honning! Hvordan er livet som :gravid: ? Er det stas med magen? Har du vent deg til den nye statusen din? Går det fort eller sakte å vente? Er du utålmodig, eller nyter du hele greia?

Litt nysgjerrig i kveld..

Hei Aurelia!

Livet som gravid er igrunn veldig fint syns jeg! Jeg koser meg med magen, og har vendt meg til det, men samtidig så har det ikke gått opp for meg helt at vi faktisk sitter med en liten unge om et par måneder sånn ca. Jeg tror ikke at det kommer til å gå skikkelig opp for meg før jeg sitter der med ungen i armene :)

Men det å være gravid er likevel ingen dans på roser, selv om jeg storkoser meg. Blir sliten av ingenting, har mye halsbrann som jeg virkelig skulle gjort mye for å slippe, og så gjør de plagene i bekkenet og ryggen at jeg ikke får gjort så mye som jeg skulle ønske å gjøre her hjemme. Søvnen blir også bare verre for tida merker jeg, men der tror jeg nok at jeg har vært heldigere enn flere fram til de siste par ukene hvertfall.

Tida går uansett utrolig fort syns jeg. Det var egentlig de første 12 ukene som gikk litt seint, for da er det litt mer bekymringer om hvordan det kommer til å gå, men etter det så har det gått i ett syns jeg. Jeg hadde aldri trodd at tida kom til å gå så raskt som den gjør. Men jeg forstår godt de som har bekkenplager i månedsvis, eller som er utrolig kvalme i løpet av svangerskapet, at de er mye mer utålmodige og ønsker at tida skal gå kjappere. Et par av de på bassengtreninga begynner å bli leie nå, og har termin i januar...

Ettermiddagene går fort unna her. Er hjemme ca 12:30-13 på dagene, alt etter om jeg skal innom noe sted på vei hjem, og så er det å få i seg noe mat, og da er det plutselig bare ca en time igjen til bassengtrening eller kiropraktor de dagene jeg skal på det. Og etterpå så kommer kjære hjem og det er middag og kveld igjen. Hadde ikke hatt tid til å jobbe mer enn 50% jeg? :fnise:

Bokklubben i går var veldig koselig, og etter middag i dag så skal jeg til ei for å strikke og være sosiale. Vi hadde strikkekvelder iblant fram til i vår, og nå var det på tide å komme igang igjen nå som høsten er på vei for fullt :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag! :hoppe: I dag låg jeg litt lenger, for jeg skal jobbe litt hjemmefra nå snart, og så er det på UL, og så jobbe resten av ettermiddagen etterpå. Det blir en hektisk ettermiddag på jobb vet jeg, så da passer det ekstra godt at det er gravidyoga etter jobb og skikkelig avspenning til helga :nigo:

Gleder meg veldig til UL nå, og håper bare at alle mål på småen ser bra ut.

Satt akkurat og leste en artikkel på dagbladet.no om noen som gikk gjennom sitt 3.ivf-forsøk, og blei sittende her og stortute. Utrolig hvor heldige vi har vært som alt har gått så bra for :rødme: Sendte linken til kjære etterpå, og han kommenterte også det at vi var nok veldig heldige :Nikke:

Nå får jeg vel kanskje gjøre litt klart til å jobbe her før jeg kan ta helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooooor :klem: til deg og IVF-babyen! :nigo:

Ble rent pessimistisk her jeg. Kan ikke forestille meg at vi blir like heldige som dere...! Men må jo bare håpe på det beste og krysse fingre og tær!

Må virkelig lære meg å ta en dag av gangen jeg og ikke tenke på alle what if'sene. :fnise:

Men det er så godt å se at ting gikk så greit for dere, som har vært prøvere SÅ lenge! :strix:

Lykke til på ul! :hjerte:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt akkurat og leste en artikkel på dagbladet.no om noen som gikk gjennom sitt 3.ivf-forsøk, og blei sittende her og stortute. Utrolig hvor heldige vi har vært som alt har gått så bra for :rødme: Sendte linken til kjære etterpå, og han kommenterte også det at vi var nok veldig heldige :Nikke:

Legg ut linken her også? ;)

Ha en nydelig helg Honning :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser virkelig ut som om du klarer å kose deg om dagen, til tross for gravidplagene, Honning! Jeg kunne ikke vært mer enig med deg i det at å være gravid ikke er noen dans på roser, og jeg har virkelig fått et slag i trynet når det gjelder akkurat dette. Jeg tror det også har kanskje noe med oss som har hatt en litt trøblete prosess med å bli gravide, det har sett så idyllisk og fint ut med struttende mager, men man ser jo ikke kvalmen, oppkastet, halsbrannen, trøttheten, ryggvondtene og alt det andre som følger med. Jeg koser meg med magen, men gleder meg likevel veldig til å bli ferdig med det og få hilse på lillemann. Det ble mye om meg og mitt, det jeg skulle prøve å si er at selv om det er et slit for mange mens det står på, så vet vi heldigvis at vi får verdens beste belønning i etterkant (selv om det ikke er det letteste å tenke på når man henger med hodet over doskåla :sjenert: ).

Du har sikkert lest det meste om halsbrann, men for meg har Love Hearts vært en stor hjelp, og jeg går ikke noe sted uten en pakke i veska.

Nå gjenstår det bare å ønske Honning og Honningmannen en gooood helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Redbird, Line, Iril, Lucky, pusilus og Blåmor :klemmer:

Så koselig med masse hilsener, og jeg var jammen treig med å skrive igjen denne gangen. Har gått litt i ett her, og når det ikke har gått i ett så har jeg prioritert å ikke sitte foran pcen :)

Håper virkelig at dere blir like heldige som oss, Redbird! Vi er jo et eksempel på at det er fullt mulig, så det er bare å følge etter ;)

Takk for at du la ut linken for meg, Iril :klem:

Love hearts har jeg også dratt med meg i veska over alt de siste par månedene, og når halsbrannen blir for ille så må jeg over på gaviscon, for da er ikke love hearts nok:)

UL på fredag ja... Hjerteslaga var helt på normalen, vi fikk bekrefta at det var en liten gutt, men han gjemte seg ganske mye, så det var ikke så veldig mye vi fikk sett han denne gangen. Det hadde jeg igrunn regna med siden jeg var over 33 uker, og da er det visst vanlig å ikke se like mye lenger. Men, lillegutt var litt liten i forhold til hvor langt jeg er på vei, så gyn ville ha meg tilbake til ny UL igjen neste torsdag for å sjekke at han vokser som han skal. Han ligger visst nå 3 uker etter det han skal gjøre, så jeg håper virkelig at han har det bra inni der. Det gjør meg ekstra bekymra, og jeg prøver virkelig å spise så mye jeg klarer, men har ikke klart å legge på meg i det siste. På fredag var han beregnet til å være 1800gram, og skulle vært en del over 2000. Så nå er jeg fryktelig spent på hvordan det går neste torsdag. Morkaka såg bra ut fikk vi også beskjed om, så forhåpentligvis går det bra. Krysser fingrene.

Ellers går det bra her. Helga var fin, og vi var på besøk hos noen venner og fikk god middag fredagskvelden. Lørdag skjedde det ikke noe spesielt tror jeg, og søndag var vi hos svigers på middag og så på kino på kvelden og såg Varg Veum.

Tror jeg må klage litt til kjære med ønske om mer kos. Han legger seg skjelden samtidig med meg og blir sittende lenger oppe, og det er utrolig stusselig å bare gå og legge seg alene hver eneste kveld. Han tenker nok ikke over det, og vi har det jo generelt fint sammen, men jeg har lyst på kos og nærhet og har nok begynt å bli mer emosjonell i det siste.. :sjenert::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning :vinke:

Lenge siden jeg har vært innom nå. Vært så opptatt med å klage i min egen bok.. ;)

Kjedelig at du må bekymre deg over det med vekt og utvikling og sånn :( Var du liten da du ble født forresten? Håper du får beroligende svar neste uke. Nå har jeg hørt at disse estimeringene veldig ofte ikke stemmer så bra altså.. Har hørt om variasjoner på ganske mange gram og til og med kilo. Så det kan være han er tyngre enn de tror. :jepp: Liten mage/lavt SF-mål betyr jo ikke nødvendigvis liten baby det heller! Så lenge morkaka ser bra ut er i alle fall det veldig bra! Hiv deg på sjokolademelkvogna med meg du.. Så får du litt enkle kalorier i deg. ;)

Hva synes du om Varg Veum da? Her planlegges det stadig at vi må gå på kino før vi får ny sjef, men det blir jo aldri noe av.. Så ALT for mye annet på tapetet hele tiden.. Jeg bor rett ved en kino så jeg planlegger å tilbringe en del tid på babykino i løpet av vinteren!

Min erfaring er at disse mennene må få beskjed om at de må "step it up" innimellom.. :roll: I af når du i tillegg er litt bekymret! Tror kanskje det er like greit å bare si det som det er. At du er emosjonell, bekymret, savner kos og trenger litt omsorg! Du er jo i tillegg proppa av hormoner og kan ikke forventes å tenke klart hele tiden lenger heller! :opplyser::klem: (det er det jeg sier til meg selv i alle fall)

Nå skal jeg gjøre meg klar til jobb. Å begynne klokka 10 hjelper masse kjenner jeg. Vi må sove mens vi kan nå. :)

Ha en fin dag Honning! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en super helg :)

Godt dere blir godt fulgt opp av legen mht vekten på lillegutt :) Skjønner at du blir bekymret, men vokser de ikke litt i rykk og napp da? :klø: Håper han har lagt på seg tilstrekkelig i morgen da :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning :vinke:

Lenge siden jeg har vært innom nå. Vært så opptatt med å klage i min egen bok..

Kjedelig at du må bekymre deg over det med vekt og utvikling og sånn :( Var du liten da du ble født forresten? Håper du får beroligende svar neste uke. Nå har jeg hørt at disse estimeringene veldig ofte ikke stemmer så bra altså.. Har hørt om variasjoner på ganske mange gram og til og med kilo. Så det kan være han er tyngre enn de tror. Liten mage/lavt SF-mål betyr jo ikke nødvendigvis liten baby det heller! Så lenge morkaka ser bra ut er i alle fall det veldig bra! Hiv deg på sjokolademelkvogna med meg du.. Så får du litt enkle kalorier i deg.

Hva synes du om Varg Veum da? Her planlegges det stadig at vi må gå på kino før vi får ny sjef, men det blir jo aldri noe av.. Så ALT for mye annet på tapetet hele tiden.. Jeg bor rett ved en kino så jeg planlegger å tilbringe en del tid på babykino i løpet av vinteren!

Min erfaring er at disse mennene må få beskjed om at de må "step it up" innimellom.. I af når du i tillegg er litt bekymret! Tror kanskje det er like greit å bare si det som det er. At du er emosjonell, bekymret, savner kos og trenger litt omsorg! Du er jo i tillegg proppa av hormoner og kan ikke forventes å tenke klart hele tiden lenger heller! (det er det jeg sier til meg selv i alle fall)

Nå skal jeg gjøre meg klar til jobb. Å begynne klokka 10 hjelper masse kjenner jeg. Vi må sove mens vi kan nå.

Ha en fin dag Honning!

Hei Siebaeo :)

Jeg blir veldig fort opphengt over å bare mi egen bok også til tider. Det går fort mye tid med å oppdatere seg rundt omkring ;)

Jeg var ikke liten da jeg ble født nei. Husker ikke helt, men jeg var den korteste og tyngste ungen av oss 3 har mor sagt. Håper at målingen som ble tatt på fredag ikke stemmer helt ja, og har også hørt at det er feilmarginer der så man ikke skal stole 100% på det. Jeg innbiller meg at magen vokser litt for tida hvertfall, og håper at det stemmer :Nikke: Jeg har forresten drukket en del sjokolademelk i det siste jeg også ja, og var akkurat på butikken og handla mer :nigo: Burde vel egentlig bare ha kjøpt meg en boks med nesquick eller noe så det ikke blir så dyrt å kjøpe litre med sjokolademelk hele tida! Hihi.

Jeg syntes Varg Veum var bra, og har egentlig likt alle de filmene (er jo litt varierende kvalitet på de ulike, men generelt har jeg sansen for de filmene). Babykino er absolutt ikke dumt nei! Det har jeg også lyst å få til noen ganger mens jeg går hjemme, og veldig praktisk for deg som bor like ved kino!

Ja de mannfolka trenger ofte å bli fortalt litt ting, og jeg forstår jo forsåvidt at de ikke kan skjønne hvordan vi har det, selv om det er det vi egentlig kunne tenke oss :fnise:

Håper du har hatt en fin dag! Her var det 2.natt på rad med våkning i 4-halv 5-tida, og 3.ettermiddag på rad med middagshvil. Er bare å sove mens vi kan ja!

Høres ut som en super helg

Godt dere blir godt fulgt opp av legen mht vekten på lillegutt Skjønner at du blir bekymret, men vokser de ikke litt i rykk og napp da? Håper han har lagt på seg tilstrekkelig i morgen da

:kose:

Hei Lucky!

Ja det er godt at de følger oss ekstra opp syns jeg, og nå prøver jeg virkelig å være flink til å spise mye for at han skal vokse så mye som mulig. Disse ukene på slutten er bare vokseperiode for de små, og når da lillegutt ligger 3 uker etter skjema, så vet jeg ikke helt hva det har å si jeg :klø: Men om han ser ut til å fortsette å legge på seg, og at morkaka ser bra ut og han har nok fostervann, så skal jeg roe meg igjen. Jeg må nok dessverre vente til neste torsdag på ny UL, men det skal nok gå bra. Har roa meg littegrann igjen etter å ha blitt bekymra på fredag, for jeg kjenner mye gode spark fra magen og masse liv inni der, og føler meg ellers ganske grei, så jeg prøver å ikke bekymre meg unødvendig.

Nå har jeg nettopp vært på jysk og handla litt laken og sengetøy og sånn til mini, og må vaske ferdig badet som jeg begynte på i går. Kjenner at jeg må ta ting veldig i rykk og napp for tida, og ikke ha mål om å gjøre alt for mye på en gang. I morgen så kommer mor og søstera mi på besøk og skal være til søndag, så da er det greit at det ikke ser helt forferdelig ut her ;) Kjære er ikke hjemme nå, men han får være med på å ordne sengeplass til søstera mi i morgen etter jobb, så jeg har ikke tenkt å slite meg ut i kveld med å prøve å gjøre alt

3 uker til permisjon nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med masse liv i magen :hjerte:

Tenk 3 uker til permisjonen, det er ikke lenge :hoppe:

Kos deg med beøsk av mamma og søster :kose:

Ja, og nå håper jeg at du også snart kan følge etter så du får kjent liv i magen du også :pls:

Det er virkelig ikke lenge til permisjonen nå nei. Og i morgen så skal jeg ta meg fri også, så ca 2 1/2 uke igjen nå :nigo:

Nå har mor og søster kommet, og vi har sittet og strikka litt i kveld faktisk. Veldig koselig å ha de på besøk, og så tenkte jeg at siden jeg har jobba mer enn sykemeldinga mi, så tar jeg meg fri fra jobb i morgen. Jeg har jobba inn de timene i sykemeldinga allerede, så det er ingen grunn til å dra på jobb ;) Hehe. Og så har jeg jo besøk også (+ at jeg har bursdag i morgen)

Får kanskje legge meg til å sove litt nå, og har et lite håp om å få sove hele natta for en gangs skyld. Er litt lei av å være våken i 2-3 timer hver natt og måtte stå opp for å spise til slutt for å klare å sovne igjen :gjeiper:

God natt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper virkelig jeg følger etter snart og kan kjenne liv i magen :hjerte:

Så koselig med besøk og ikke minst deilig med fri i dag! Det fortjener du slik som du har jobbet :Nikke:

Og ikke minst! Gratulerer med dagen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...