honning Skrevet 13. august 2010 Forfatter #181 Del Skrevet 13. august 2010 Hallo! Da har jeg vært på gravidyoga! Det var ganske tungt men også veldig deilig. Det minnet egentlig mye om en vanlig yogatime, men med en del modifikasjoner av øvelsene. Solhilsenen f eks. Og så var det litt som grunnkurs i yogapust.. Vi trente også nedre del av magen en del og øvde på å stramme-slappe av magemusklene. De som er viktigst når vi skal føde. Er litt spent på hvordan det skal foregå videre og håper det skal være litt fokus på fødsel.. Vi får se. Skikkelig styrketrening i alle fall så jeg blir nok støl i morra! I kombinasjon med spinning er nok dette helt supert for å holde seg i form. Vet du forresten om man lærer noe om pusteteknikker i fødsel på svangerskapskurs..? Har dere meldt dere på det? Huff.. synes litt synd på venninna di som har gått så mye opp i vekt.. Har hun mye vann i kroppen? Hvordan har det gått med deg forresten? Jeg håper å stagnere nå.. Nå som jeg er i gang med trening og jobb igjen og kan styre kostholdet selv burde det være mulig å ikke legge så mye på seg på slutten. Jeg føler jeg har lagt på meg litt jeg ikke hadde trengt, men samtidig leser jeg at om man startet med lav BMI burde man egentlig legge på seg litt mer. Er så spent på hvordan man blir seende ut etterpå! Ikke så dumt å trappe ned litt tror jeg! Vondt skal man da helst ikke ha.. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort om jeg måtte jobbet 100% hele tiden.. Det hadde blitt mye au og zzzzzz... Har du blogg her inne? Kan man komme på besøk..? Hei Siebaeo! Takk for rapport på gravidyogaen. Det hørtes veldig morro ut, men mer trening enn jeg også innbilte meg. Jeg lurer også på dette med hva som gås gjennom på svangerskapskurs. Sendte faktisk sms til jordmora mi i dag og spurte henne om det, men har ikke fått svar enda, så hun jobba sikkert ikke i dag. Hun holder svangerskapskurs og har gitt ut mobilnummeret sitt, så jeg tenker at jeg ringer i neste uke om jeg ikke har fått svar enda da. Men jeg mener å ha hørt at pusteteknikker ikke gås gjennom lenger? Det er egentlig ei venninne av ei venninne som har gått opp så mye i vekt, så jeg kjenner henne ikke fra før. Så jeg er litt usikker på hva som har gjort at hun har gått opp så mye i vekt, vann eller mat eller en kombinasjon? Selv har jeg gått opp 6-7kg, og føler igrunn at det er veldig passe; jeg legger på meg uten å ha lagt på meg for mye, men plutselig så kan det rase på en del kilo på slutten Oj, du hadde ikke tilgang til bloggen? Det skal fikses så du får tilgang nå etterpå. Jeg er ikke noe særs flink til å oppdatere den, men satser på å bli flinkere framover... Må begynne å legge ut litt magebilder og sånn Hei Honning, innom og hilser på Jeg vet det er hardt å begynne på jobb igjen etter ferie! Og hakket verre sikkert når man er gravid i tillegg. Men det er litt digg å være i gang igjen også syns jeg. Høres ut som alt er på stell hos deg i allefall, klær og utstyr og diverse. Jeg har noen spørsmål om lesegruppe - sender deg en pm. Hei Line! Det er litt godt å være igang på jobb igjen også ja. Hvertfall å treffe kollegaer igjen. Men så syns jeg det var enklere å gå tilbake på jobb igjen når jeg vet at det bare er få uker igjen til permisjon også nå. Hehe. Jeg er en liste-person og må ha oversikten over hva som skal kjøpes inn i forhold til klær og utstyr og sånn ja Ble ivrig og svarte deg med en laaang pm tilbake Hemmane du er jo snart 30 uker på vei jo Sikkert godt å ha fått mange av tingene på plass Jeg vet, det er helt sykt hvor fort tida går! Veldig godt å ha en del ting på plass ja. Jeg blir bare stressa mot slutten om jeg vet at det er masse å ordne i siste liten Ellers går det bare bra her. Endelig helg, og vi har besøk av mor og far i helga. Veldig gøy med besøk! De har gått og lagt seg, så jeg måtte skvise inn litt tid på kg før jeg legger meg. I går var jeg hos legen, og h*n syns at jeg hadde en veldig fin mage. Det sa h*n flere ganger, og jeg er selvfølgelig veldig stolt over magen min Legen sleit litt med å finne ut hvordan gutten låg, og fant ikke helt hjertelyden skikkelig med doppleren sin sånn at jeg fikk høre den, men fikk inn masse aktivitet fra han og syns at han var veldig aktiv, så alt virka til å stå bare bra til I går når vi kom hjem fra jobb så såg vi at frysedelen på det ene kjøleskapet ikke var skikkelig lukka, så vi måtte kaste en god del mat og rime av hele frysa. Drittjobb... Og i dag hadde kjære renska sluket til vaskemaskina uten å si fra at han ikke hadde satt i slangene til vannet igjen, så jeg vaska klær etter jobb og fant masse vann på gulvet etterpå Han var ikke hjemme selv, så jeg måtte jo rydde opp i alt selv, så jeg var litt irritert. Spesielt siden jeg ba han om å renske det sluket for ei uke siden, og sa til han da at dersom han brukte tid på å renske sluket så skulle han få vaske de neste maskinene med klær.. Men så var han nå tom for boksere nå, og skulle ut etter jobb i dag og er enda ikke hjemme, så snill som jeg var tenkte jeg at jeg skulle vaske denne ene maskina da... Nei, der kom han inn døra gitt... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. august 2010 Forfatter #182 Del Skrevet 15. august 2010 Litt brå avslutning på sist innlegg ser jeg nå Enden på visa er hvertfall at kjære har fått beskjed om å vaske de neste maskinene med klær og ordne opp i de tinga. Han unnskyldte seg veldig og hadde dårlig samvittighet på fredag, så han sa ingenting imot at han må vaske klær (noe han aldri gjør). Regner med at jeg må mase en del på han for at det blir gjort, og at jeg må hjelpe litt, men det får heller være. Han må nok bli flinkere til å gjøre sånne ting når det kommer en liten mini-sjef i huset i høst uansett, så det kan jo være greit at han får trent seg litt Nå har foreldrene mine dratt hjem. De har noen timers kjøring hjem, så det var greit å dra litt tidlig, så nå lurer jeg bare på hva jeg skal finne på resten av dagen. Det er jo mye jeg BØR gjøre, så da spørs det om jeg bare skal komme igang og skrive ei to do-liste og se hvor jeg begynner. Mulig jeg ender opp med å bare ligge ute i sola og lese også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. august 2010 Forfatter #183 Del Skrevet 16. august 2010 Da var det mandag igjen. Utrolig så vanskelig det er å stå opp for tida altså. Jeg skulle ønske meg arbeidsdager 9-14 nå igrunn, for å få litt ekstra tid på morgenen, og gå et par timer tidligere for å slippe en sliten rygg Men det går greit enn så lenge da, så jeg klarer å jobbe 100% uten å klage alt for mye :gjeiper: I dag ringte jordmor meg tilbake igjen etter at jeg sendte henne sms på fredag. Hun sa at svangerskapskurset går ut på å forklare litt om hva som skjer med ungen før fødselen, de ulike fasene i fødselen, litt om smertestillende, muligens en omvisning på fødeavdelingen (det varierte litt om hun fikk lov til det), og litt sånn, så da meldte jeg oss på det. Det blir to kvelder, 30. og 31.august Så sa hun at dersom vi har mye spørsmål etter det kurset, så kan vi heller ordne time hos henne etterpå som mannen kan være med på og stille spørsmål og snakke mer med henne. Så det blir nok bra. Etter jobb henta vi ny bil i dag Vi fikk solgt den andre bilen privat forrige uke, så da var det bare å hente denne så fort den var klar. Så nå er kjære ute og kjører litt, og jeg må visst skynde meg og skifte ser jeg, for jeg tenker meg på spinning. Merker at det er tiltak i dag, men jeg er nødt til å bevege litt på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 16. august 2010 #184 Del Skrevet 16. august 2010 Gratulerer med ny bil da Moro! Flink du er som fremdeles trener da, må være deilig å være i form nok til det Kan tenke meg det var en del vannklin på gulvet etter den vaskemaskinen ja, men godt du stiller mannen til ansvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. august 2010 Forfatter #185 Del Skrevet 17. august 2010 Gratulerer med ny bil da Moro! Flink du er som fremdeles trener da, må være deilig å være i form nok til det Kan tenke meg det var en del vannklin på gulvet etter den vaskemaskinen ja, men godt du stiller mannen til ansvar Takk for det!! Veldig morro med ny bil Det er godt å være opplagt til å trene fremdeles ja. Det var egentlig et ork å komme seg på trening i går, men jeg er veldig glad for at jeg gjorde det, for det var deilig også. Hehe, ja det låg masse klær utover gulvet også som ble bløte i tillegg, så det var en drittjobb å rydde opp alt. Mannen slipper som regel alt for lett unna for sånne ting, men denne gangen så tenkte jeg at han måtte få "lov" til å gjøre litt. I dag satte han igang første vasken, og jeg måtte vise han å sette vaskemaskinen til 60 grader, så det er ganske tydelig at han ikke vasker klær så ofte I går kveld så la jeg allerede planer om å hvile middag i dag, og jeg sitter nå og gleder meg til den hvilen Er litt trøtt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. august 2010 Forfatter #186 Del Skrevet 17. august 2010 Gratulerer med ny bil da Moro! Flink du er som fremdeles trener da, må være deilig å være i form nok til det Kan tenke meg det var en del vannklin på gulvet etter den vaskemaskinen ja, men godt du stiller mannen til ansvar Takk for det!! Veldig morro med ny bil Det er godt å være opplagt til å trene fremdeles ja. Det var egentlig et ork å komme seg på trening i går, men jeg er veldig glad for at jeg gjorde det, for det var deilig også. Hehe, ja det låg masse klær utover gulvet også som ble bløte i tillegg, så det var en drittjobb å rydde opp alt. Mannen slipper som regel alt for lett unna for sånne ting, men denne gangen så tenkte jeg at han måtte få "lov" til å gjøre litt. I dag satte han igang første vasken, og jeg måtte vise han å sette vaskemaskinen til 60 grader, så det er ganske tydelig at han ikke vasker klær så ofte I går kveld så la jeg allerede planer om å hvile middag i dag, og jeg sitter nå på jobb og gleder meg til den hvilen Er litt trøtt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. august 2010 #187 Del Skrevet 17. august 2010 Godt å se at det er fler enn mannen min som slipper unna klesvasken Han har aldri satt på en maskin tror jeg, kun tatt ut... Hvile middag er deilig, så nyt det så lenge du kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. august 2010 Forfatter #188 Del Skrevet 17. august 2010 Godt å se at det er fler enn mannen min som slipper unna klesvasken Han har aldri satt på en maskin tror jeg, kun tatt ut... Hvile middag er deilig, så nyt det så lenge du kan De mennene våre virker til å ha det ganske likt iblant ja Her er også mannen kun vant til å ta ut av maskinen, og bli med på å legge sammen klær når jeg har masa litt på han Hadde en deilig middagshvil, og skal virkelig prøve å nyte det så lenge jeg kan. Jeg håper virkelig at jeg får inn et ekstra gir når ungen kommer, for jeg trenger så alt for mye søvn nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2010 #189 Del Skrevet 17. august 2010 Gratulerer med ny-bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. august 2010 #190 Del Skrevet 17. august 2010 Tror mennene våre har det ganske likt ja Tror man rett og slett får et ekstra gir når man får barn. Håper det i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 17. august 2010 #191 Del Skrevet 17. august 2010 Tror mennene våre har det ganske likt ja Tror man rett og slett får et ekstra gir når man får barn. Håper det i allefall Det er det søsteren min sier, så om vi ikke får det, holder jeg henne ansvarlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 18. august 2010 #192 Del Skrevet 18. august 2010 Er du allerede 30 uker? Jammen går tiden fort! Godt å høre at du er i relativt god form i alle fall. Det heldigvis ingen skam i å redusere arbeidstiden litt snart hvis du føler behov for det. Jeg hadde noen tøffe dager på jobb de første dagene etter ferien, men nå har det heldigvis gått seg til litt. Gratulerer med ny bil! Det kunne jeg tenkt meg og... Så må jeg bare få legge til at Blåmann er supergod til å vaske klær Han er på utlån, hvis noen ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 18. august 2010 Forfatter #193 Del Skrevet 18. august 2010 30 uker!! Gratulerer med ny-bil Takk for det! Morro med ny bil Tror mennene våre har det ganske likt ja Tror man rett og slett får et ekstra gir når man får barn. Håper det i allefall Håper virkelig det ja Det er det søsteren min sier, så om vi ikke får det, holder jeg henne ansvarlig! Da holder jeg også henne ansvarlig! Hihi Er du allerede 30 uker? Jammen går tiden fort! Godt å høre at du er i relativt god form i alle fall. Det heldigvis ingen skam i å redusere arbeidstiden litt snart hvis du føler behov for det. Jeg hadde noen tøffe dager på jobb de første dagene etter ferien, men nå har det heldigvis gått seg til litt. Gratulerer med ny bil! Det kunne jeg tenkt meg og... Så må jeg bare få legge til at Blåmann er supergod til å vaske klær Han er på utlån, hvis noen ønsker! Ja tenk, 30 uker allerede! Jeg er like overraska hver dag over hvor fort tida går. Det er sant at det ikke er noe skam å redusere arbeidstida litt. I dag har jeg vært veldig vond i ryggen, og om det fortsetter sånn som dette, så er jeg ikke redd for å ringe legen. Men jeg tenkte å vente noen dager til og se om det kommer seg først. Jeg vil gjerne låne Blåmann! Så kan du komme her og drikke te og skravle mens Blåmann vasker klær Hørtes ikke det ut som en god plan vel?? Nå har jeg fått time til fysio, og skal der for første gang neste onsdag, så da blir det både fysio og gravidyoga neste uke. Morro! Og i dag er jeg 30 uker på vei, og om 7 uker begynner permisjonen, så nå skjer det ting. Gutten i magen beveger veldig på seg nå, og jeg halvveis ligger i sofaen med laptopen på fanget og ser at magen beveger på seg. Det er så koselig å se på Jeg bør komme meg ut og gå en tur i kveld, om ikke annet enn for ryggen sin del. Bør helst gå i ulendt terreng, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå. Orker ikke ut på noe langtur hvertfall, og har liksom ingen gode løyper å gå som jeg vet om, så jeg skal se om jeg finner noen bra kart på nett og ei lita rundløype kanskje. Nei, nå må jeg inn og se hvordan det har gått med Ananan i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 18. august 2010 #194 Del Skrevet 18. august 2010 Vi kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. august 2010 #195 Del Skrevet 18. august 2010 Ja tenk, 30 uker allerede! Jeg er like overraska hver dag over hvor fort tida går. Det er sant at det ikke er noe skam å redusere arbeidstida litt. I dag har jeg vært veldig vond i ryggen, og om det fortsetter sånn som dette, så er jeg ikke redd for å ringe legen. Men jeg tenkte å vente noen dager til og se om det kommer seg først. Nå har jeg fått time til fysio, og skal der for første gang neste onsdag, så da blir det både fysio og gravidyoga neste uke. Morro! Og i dag er jeg 30 uker på vei, og om 7 uker begynner permisjonen, så nå skjer det ting. Gutten i magen beveger veldig på seg nå, og jeg halvveis ligger i sofaen med laptopen på fanget og ser at magen beveger på seg. Det er så koselig å se på Jeg bør komme meg ut og gå en tur i kveld, om ikke annet enn for ryggen sin del. Bør helst gå i ulendt terreng, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå. Orker ikke ut på noe langtur hvertfall, og har liksom ingen gode løyper å gå som jeg vet om, så jeg skal se om jeg finner noen bra kart på nett og ei lita rundløype kanskje. Heia! Hurra for 30 uker!! Har du termin 27 oktober forresten? Deeeilig å tenke på at det bare er 7 uker igjen! Jeg jobber jo 60% om dagen men skal prøve meg på 100% i september.. Siste arbeidsdag 1 oktober :dåne: Lurer på hvordan det går. Terskelen SKAL være lav for å sykemelde seg litt når man har vondt! Det holder jeg med deg i. Den sofastillingen hørtes kjent ut Beina høyt og hodet så høyt det går for å unngå halsbrann.. Merker at min lille gutt begynner å bli sterk nå også! Det er ganske store bevegelser de klarer å få til på mageoverflaten. Noen ganger dytter vi litt på hverandre :rødme: han med foten og jeg men fingeren. Koooos! Hørtes kjempedeilig ut med tur i terrenget! Asfalttraving er ikke noe særlig lenger.. Håper du finner en fin rute Her blir det beina høyt en stund til og så rydde og male kjøkkenfliser. Vi heller gå tur i mykt terreng! Og gratulerer med ny bil! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 18. august 2010 #196 Del Skrevet 18. august 2010 Inn å litt for 30 uker, den tiden står ikke stille nei Håper du har fått deg en fin kveldstur, ofte tiltak å komme seg ut døren men så deilig når man først er i gang (Å nå er dagboken min oppdatert ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 18. august 2010 #197 Del Skrevet 18. august 2010 30 uker Går fort mot permisjonstiden nå, deilig Så flott at du har fått time til fysio, håper det hjelper på! Håper du fikk deg en liten tur i kveld i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. august 2010 #198 Del Skrevet 20. august 2010 30 uker Det er neimen ikke lenge igjen nå honning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. august 2010 #199 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Grattis med 30 uker Honning. Tida går helt sykt fort Jeg tror du er mitt forbilde på hvordan du lever under graviditeten. Trening, full jobb (selv om det er helt ok å redusere litt nå) og ut å gå på tur, og det virker som du tar så godt vare på deg selv Bortsett fra å vaske klærne til mannen Endret 20. august 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 23. august 2010 #200 Del Skrevet 23. august 2010 Enig med LineGourmet, du er et forbilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå