Gå til innhold

Honning har blitt honningmor

honning

Anbefalte innlegg

Så deilig med litt shopping! Husker jeg plutselig fikk akutt behov for både det ene og det andre når magen begynte å ta form.

Så flink og sprek du er om dagen! :tommelsmil:

God helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med dagbok og baby i magen! :hoppe:

Så utrolig sporty du er da, blir helt imponert jeg! :)

Vet det er delte meninger om hvor mye det hjelper å smøre magen, men jeg føler hvertfall at det hjelper. Jeg synes uansett det er godt for huden med fuktighet etterhvert som magen vokser, hvis ikke blir den rød og klør. :Nikke:

Tusen takk, Tinio! :)

Får se hvor lenge det varer med å være sporty ;) Har tatt det mer med ro resten av uka, for jeg vil ikke slite megselv ut, og samtidig utnytte energien når den først er her.

Jeg tenker også det at det må være godt for huden å smøre seg, men blir ikke sjokkert om det kommer strekkmerker selv om jeg smører meg. Er verdt et forsøk syns jeg. Men jeg er litt usikker på akkurat hvor jeg bør smøre. Akkurat magen og rundt den er ok, men så har jeg lest om strekkmerker på pupper og lår/rumpe, hvor smører man egentlig?

Spreka :)

Får lyst til å shoppe litt jeg også nå, kanskje jeg skal gjøre det i kveld ;)

Ikke dumt å shoppe litt iblant nei. Det trengs ;)

Så deilig med litt shopping! Husker jeg plutselig fikk akutt behov for både det ene og det andre når magen begynte å ta form.

Så flink og sprek du er om dagen! :tommelsmil:

God helg! :kose:

Magen min har ikke begynt skikkelig å ta form enda, men jeg merker at treningstoppene mine er for korte, og sportsbhene var for små, så da kan det være greit å shoppe litt som kan brukes både nå og framover i tid :Nikke:

I dag har jeg fått masse gravidklær av en kollega da, så jeg håper at en del av det passer :)

God helg til deg også :klemmer:

Det har vært ei fin helg så langt. For det første så var det en ganske rolig dag på jobb i går, og jeg satt i bilen på vei hjem og slappa av for en gangs skyld. De fleste fredager så sitter jeg og tenker på om jeg har gjort alt jeg burde gjort, og om det er noe jeg har glemt. Så fikk vi besøk av noen venner og grilla og kosa oss. Og i dag så har kjære vært på golfbanen, mens jeg fikk rydda og gjort litt reint, og så fikk jeg besøk av hun kollegaen min som ga meg klær, og vi gikk en tur til byen og gikk på kafè, og så fikk jeg kjøpt meg garn til neste strikkeprosjekt. Nå er kjære ute og klipper plenen, mens jeg har tenkt å bare slappe av resten av kvelden. Deilig med fint vær!! :nigo:

God helg videre alle sammen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditetsdagbok!! :danse:

Jeg tror jeg skal flytte meg opp jeg også! ;)

*legger deg til i mine innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også det at det må være godt for huden å smøre seg, men blir ikke sjokkert om det kommer strekkmerker selv om jeg smører meg. Er verdt et forsøk syns jeg. Men jeg er litt usikker på akkurat hvor jeg bør smøre. Akkurat magen og rundt den er ok, men så har jeg lest om strekkmerker på pupper og lår/rumpe, hvor smører man egentlig?

Det står i den ene boka mi at man skal smøre seg fra over brystet til midt på låret så det gjør jeg! :jepp: Hehe!! Tenker som deg, heller føre var.... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har lest at man skal smøre seg fra puppene til midt på lårene, var veldig flink å gjøre det i begynnelsen, men nå blir det veldig ofte bare magen og rundt midjen. Så smører jeg resten av kroppen med vanlig fuktighetskrem, siden den strekkmerkeoljen jeg har er så dyr. Har ikke fått noe strekkmerker enda hvertfall, og nå er jeg større enn jeg ville vært til termin om jeg bare hadde ventet et barn, det sier hvertfall legen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditetsdagbok!! :danse:

Jeg tror jeg skal flytte meg opp jeg også! ;)

*legger deg til i mine innlegg*

Takk :danse:

Ja, nå er det virkelig på tide at du også flytter deg opp ;)

Det står i den ene boka mi at man skal smøre seg fra over brystet til midt på låret så det gjør jeg! :jepp: Hehe!! Tenker som deg, heller føre var.... ;)

:klem:

Takk for info, det skal jeg huske til neste gang :klemmer:

Jeg og har lest at man skal smøre seg fra puppene til midt på lårene, var veldig flink å gjøre det i begynnelsen, men nå blir det veldig ofte bare magen og rundt midjen. Så smører jeg resten av kroppen med vanlig fuktighetskrem, siden den strekkmerkeoljen jeg har er så dyr. Har ikke fått noe strekkmerker enda hvertfall, og nå er jeg større enn jeg ville vært til termin om jeg bare hadde ventet et barn, det sier hvertfall legen. :)

Gjelder det forresten bare på framsida, eller bør man smøre seg noe bak også? Har holdt meg til framme og litt på sidene fram til nå jeg :) Hvilken type strekkmerkeolje har du forresten?

Ingen strekkmerker enda og større enn ved termin med ett barn er jo veldig bra da!

Mandag og faktisk snart helg igjen! :nigo: I dag har vi gått en topptur igjen, og jeg kjenner at jeg har vært ute i mye frisk luft og skal legge meg snart. Det er deilig, selv om jeg puster og peser mye oppover ;)

På onsdag skal vi til jordmor for første gang, og hun tar visst UL hver gang, så det blir spennende. Etter jobb på onsdag har jeg langhelg, og på kvelden skal jeg til hytta til mine foreldre, og der skal hele familien min også være i helga, så det blir koselig. Gleder meg masse. Mannen skal være igjen hjemme og pusse opp ett rom, og ha kompiser på besøk, så det blir nok litt golf og øl også kjenner jeg de rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder det forresten bare på framsida, eller bør man smøre seg noe bak også? Har holdt meg til framme og litt på sidene fram til nå jeg :) Hvilken type strekkmerkeolje har du forresten?

Ingen strekkmerker enda og større enn ved termin med ett barn er jo veldig bra da!

Jeg smører meg hvertfall som oftest rundt hele midjen, noen ganger bare på magen og sidene. :) Bruker den fra Mama Mio, den er dyr da.. Men den hjelper veldig mot kløe og rødhet hvertfall, om den virkelig hjelper mot strekkmerker vet jeg jo ikke, er så mange som sier at det ikke nytter å smøre uansett og at det bare er flaks om man slipper at huden sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg hvertfall som oftest rundt hele midjen, noen ganger bare på magen og sidene. :) Bruker den fra Mama Mio, den er dyr da.. Men den hjelper veldig mot kløe og rødhet hvertfall, om den virkelig hjelper mot strekkmerker vet jeg jo ikke, er så mange som sier at det ikke nytter å smøre uansett og at det bare er flaks om man slipper at huden sprekker.

Takk igjen :klemmer:

Nok engang er det godt å ha dere jenter å spørre her inne ;)

Det er mange som sier at det ikke hjelper å smøre seg ja, men det kan ikke gjøre vondt hvertfall, og at det hjelper mot kløe og rødhet er jo bra det :Nikke:

I kveld er jeg sløv og orka ikke trening. Vet at jeg ikke får mulighet til å trene resten av uka heller, men får prøve å komme meg ut på tur en dag eller to fra hytta heller. Har vært litt sliten i beina i dag, og så var ikke bilen hjemme, og da ble det tiltak å sykle ned i kulda for å trene. Så jeg sløver på sofaen, ser tv, har spist pasta med smelta ost og ketchup (avansert ja... :fnise:), og hekler kant til babykjole jeg har strikka.

Nå er jeg spent for jordmortime i morgen, og gleder meg utrolig til langhelg på hytta og så komme hjem til et nyoppussa rom på søndag :nigo: Jeg er så vant til at jeg pleier å gjøre mesteparten av jobben når vi pusser opp (dvs vaskinga, male lister og kanter og all pirkejobben som tar tid), så det er deilig å slippe unna det for en gangs skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyoppussa babyrom? :rødme:

Lykke til hos jordmor i dag. Og ha en kjempefin langhelg på hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyoppussa babyrom? :rødme:

Lykke til hos jordmor i dag. Og ha en kjempefin langhelg på hytta!

Takk for det :klemmer:

Ja det blir sannsynligvis det :rødme: Egentlig så måtte det rommet pusses opp uansett, for "noen" har stått på det rommet med pussemaskin, og nå må "noen" vaske det ned og male det om igjen :fnise:

Det gikk kjempefint hos jordmor i dag. Hun var utrolig koselig, og så tok hun ultralyd også. Hun sa at ungen såg kjempefin og frisk ut, og den låg der og sprella litt med armer og bein :hjerte: Nå må det vel snart gå skikkelig opp for meg vel? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, god helg alle sammen!! :hoppe:

En halvtime til med jobbing på meg, og så er det å pakke siste rest og komme seg på bussen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Så hyggelig det hørtes ut å være hos jordmoren :rødme: Var det utvendig ultralyd nå? Åååå, så morsomt å se på bebisen!! :hoppe: Jeg vil og... Får smøre meg med tålmodighet. Så kult at hun gjør det hver gang. Går du annenhver hos lege og jordmor nå eller? :)

God tur på hytta! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig kom jeg meg inn i boka di, honning :klemmer: Det er såå koselig å lese om alle forberedelsene og utviklingen som virkelig går i rasende fart om dagen. Jeg har ikke vært noe flink til å titte innom, men du skal vite at jeg har tenkt på deg!

Den kommende helgen hørtes veldig hyggelig ut, håper dere får et glimt av sol og varme i løpet av helgen. Kos dere masse - og pass godt på den vesle reka :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

God tur på hytta. Nyt fridagene.

Takk, det gjorde jeg :klem:

Hei! :vinke:

Så hyggelig det hørtes ut å være hos jordmoren :rødme: Var det utvendig ultralyd nå? Åååå, så morsomt å se på bebisen!! :hoppe: Jeg vil og... Får smøre meg med tålmodighet. Så kult at hun gjør det hver gang. Går du annenhver hos lege og jordmor nå eller? :)

God tur på hytta! :):klem:

Hei siebaeo!

Ja, både denne og forrige UL (ca 12 uker) var utvendig hos meg faktisk. Det er veldig morro å se bebisen ja. Er nesten så man skulle ønske at man hadde et sånt apparat hjemme, men da hadde jeg vel ikke fått gjort noe annet :fnise:

Jeg kommer nok til å gå ca annenhver hos lege og jordmor ja. Er hvertfall sånn nå i starten, og helt på slutten så tror jeg at jeg går ofte hos jordmor bare.

God langhelg! :sol:

Litt treig takk tilbake :nigo:

Endelig kom jeg meg inn i boka di, honning :klemmer: Det er såå koselig å lese om alle forberedelsene og utviklingen som virkelig går i rasende fart om dagen. Jeg har ikke vært noe flink til å titte innom, men du skal vite at jeg har tenkt på deg!

Den kommende helgen hørtes veldig hyggelig ut, håper dere får et glimt av sol og varme i løpet av helgen. Kos dere masse - og pass godt på den vesle reka :rødme:

Hei Blåmor :klemmer:

Jeg er ganske dårlig til å komme meg inn på andres dagbøker også for tida, så det er du ikke alene om :) Jeg håper virkelig at du snart følger etter meg, for det hadde du fortjent. I ventetida så blir man fort utålmodig da, men plutselig så er du midt oppi hele prosessen, og da går ikke tida så seint lenger :kose:

Helga som var ble veldig fin. Fikk kosa meg med hele familien og hadde det veldig bra. Mor monterte en strikkejakke jeg hadde strikka, og jeg strikka videre på strikket jeg holder på med nå. Når vi skulle dra igjen på søndag så begynte minste tantungen min å grine mange ganger, for hun syns det var fælt å dra fra tante igjen. Uff, som jeg sleit med å trøste henne og ikke begynne å grine selv. Og hver gang jeg tenker på det så sitter jeg med tårer i øynene (joda, de poppa fram igjen nå..). Er veldig trist å bo så langt fra familien min iblant kjenner jeg, og spesielt sånne ganger. Jeg tipper også at det ikke kommer til å bli enklere når jeg får et lite barn i hus, for da kommer mor til å gråte mye når hun ikke får vært i nærheten, og i tillegg så skulle jeg så veldig gjerne ha kunnet bruke de som barnevakt og til å bare stikke en tur innom de når jeg hadde hatt lyst til det. Kjenner at jeg ble trist bare av å skrive dette nå, men litt godt å få ut også.

Ja, jeg tror nok at jeg har fått litt ekstra gravidhormoner nå. 17.mai så var vi i fest, og jeg dro hjem litt tidlig siden det ikke er så spennende å sitte edru på fest en hel dag og kveld... Mannen var igjen på festen, og han ble der lenger enn han hadde trodd. Og når jeg gikk og la meg så begynte jeg å stortute uten å vite helt hvorfor. Så jeg sendte en melding til kjære og fikk han til å komme hjem, så han ble skikkelig bekymra stakkar. Men jeg fikk roa meg da. Han sa det at det var nesten litt godt å se at jeg var normal, for han har ikke merka noe til PMS hos meg, ikke merka han noe da jeg tok hormoner til ivfen, og nå som jeg er gravid så har jeg heller ikke vært noe hormonell (før nå). Så han var litt morsom når han sa at det nesten var litt godt å se at jeg også kunne være sånn :ler: Han er jo veldig søt når han sier sånt da :hjerte:

Nå er det snart langhelg igjen, og denne helga har vi ikke så mye planer. Skal få vaska bilen på lørdag, og i tillegg handle gaver og dra i bursdag til tantungene på kjære sin side. Alle 3 har bursdag i mai, så det er jo greit å få det samla i ett selskap. Søndag og mandag har vi ikke planer så langt, men vi bør få vaska terrassen hvertfall, og helst smøre inn hagemøblene også, og så har vi masse vi bør gjøre inne om været ikke blir helt topp. Greit å få en ekstra fridag til å gjøre ting på, eller eventuelt bare sløve på om vi heller føler for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Honning!

Jeg hadde visst mista deg, men fant deg igjen her på graviditets-seksjonen :ler:

Godt å høre at alt er i skjønneste orden :)

Håper du har hatt en strålende pinse :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte mannen :hjerte: Pusilusmannen sa noe lignende for noen dager siden, men vi må vente enda en stund før vi får vite hvordan graviditetshormonene påvirker meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...