Gjest Gjest Skrevet 23. april 2010 #1 Skrevet 23. april 2010 Jeg vil gjerne testes for HIV og hepatitt, men har ikke vært hatt noen form for risikoliv eller riskikopartnere. Det er egentlig ren paranoia, men like greit å få sett på det. Hvordan legger jeg dette frem for "kontordamene"? GU er utelukket (klamydia har jeg testet med selvtest), så det er egentlig bare en blodprøve de skal sende inn for meg.
cogito Skrevet 23. april 2010 #2 Skrevet 23. april 2010 Det er vel berre å seie akkurat det du skriv her? Eller, viss du helst vil unngå å forholde deg til "kontordamene": Meld deg som blodgivar! Alle blodgivarar blir testa for HIV og hepatitt, og du vil få tilbakemelding dersom blodet ditt ikkje blir godkjend. Også gjer du ein god gjerning samtidig!
Gjest ts Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Så det er en grei måte å legge det frem på? Jeg har ganske kraftig telefonangst (og legeskrekk), og dette er en samtale jeg ikke kan få noen til å ta for meg Føler meg egentlig litt dum som vil sløse med samfunnsresurser slik når det er totalt ubegripelig at jeg skulle ha endt opp med noe slikt, og er redd for å få leksa om "javel, hvorfor tror du at du kan være smittet?" når jeg faktisk ikke tror det i det hele tatt. Skulle gjerne vært blodgiver, hadde de villet ha blodet mitt Vurderer faktisk drøye det til jeg er medisinfri for å ta det slik du nevner her, men siden jeg skal reise bort en lengre periode er det greit å vite. Hadde jeg bodd nærmere olafiaklinikken hadde jeg sansynligvis brukt den, men det er for langt borte.
cogito Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Ja, ofte best å vere oppriktig. Er du bekymra, skal dei ta det seriøst. Og du kjem vel til å måtte ha ein samtale med legen først, men det er jo ikkje verre enn at du seier det som det er.
Gjest ts Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 For å si det rett ut, med en sjanse lik 0, så er det ikke aktuelt at jeg styrer med dette mer enn å rulle opp ermet. Må jeg "forsvare" hvorfor jeg blir testet så blir det ikke gjordt. Ikke er faren reell og ikke er jeg sexuelt aktiv. Det er mer bare for å ha det gjordt egentlig. Da venter jeg heller til jeg er i Oslo igjen, eller ser om jeg finner en klinikk når jeg er på ferie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå