Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

I vinter falt jeg når jeg gikk på ski, og slo halebeinet mitt noe så veldig.

Halebeinet er fortsatt vondt, og til tider så vondt at jeg skvetter opp hvis det blir trykk på visse steder.

Er dette noe som bør gjøres noe med, eller skal jeg bare la det lege seg selv? (halebeinet er jo ikke akkurat det stedet som er lettest å komme til med bandasjer eller gips :gjeiper: ).

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukket halebeinet og brukte ca ett år på å bli bra. Hvis det er brukket kan det ha grodd feil og da gjør det vondt og det vil heller ikke bli bra. Da må du opereres.

Det går jo ikke ann å holde halebeinet i ro i flere uker så derfor tar det så lang tid.

Skrevet

Jeg husker jeg slo halebeinet da jeg var liten, og det var vondt i et par år tror jeg. Tror ikke det var knekt.

Det er nok sånn at det tar lang tid før det blir bra fordi man ikke kan la vær å belaste det.

Skrevet

Jeg har brukket halebeinet og brukte ca ett år på å bli bra. Hvis det er brukket kan det ha grodd feil og da gjør det vondt og det vil heller ikke bli bra. Da må du opereres.

Det går jo ikke ann å holde halebeinet i ro i flere uker så derfor tar det så lang tid.

Hvordan merket/fant du ut at det var knekt? Det er ikke slik at det gjør vondt hele tiden, men når det blir trykk på visse punkter..?

Jeg husker jeg slo halebeinet da jeg var liten, og det var vondt i et par år tror jeg. Tror ikke det var knekt.

Det er nok sånn at det tar lang tid før det blir bra fordi man ikke kan la vær å belaste det.

Ja, det er vel det jeg også har hørt.

Takk for svar til dere begge! :)

Skrevet

Jepp, jeg fikk meg en trøkk "i halen" da jeg var 14 og det gjorde skikkelig vondt i mange uker og litt vondt i et par år, og selv mange år etter kunne jeg merke det hvis jeg satt lenge.

Skrevet

Jeg har også knekt halebeinet før. Ca 1 gang i året begynner det å gjøre satans vondt, da må jeg til legen, og de må skjære vekk "verk". Etter det føles det som om ingenting har skjedd, helt til ca. 1 år fram i tid. Da må alt gjenntaes.

Skrevet

Jeg har også knekt halebeinet før. Ca 1 gang i året begynner det å gjøre satans vondt, da må jeg til legen, og de må skjære vekk "verk". Etter det føles det som om ingenting har skjedd, helt til ca. 1 år fram i tid. Da må alt gjenntaes.

Auauauau, det høres ikke noe godt ut! :(

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan merket/fant du ut at det var knekt? Det er ikke slik at det gjør vondt hele tiden, men når det blir trykk på visse punkter..?

Jeg var hos legen og hun kunne kjenne det. Hun stakk en finger i rompa og kom da lett til, det var ikke godt nei.

Men ett røntgen bilde kan også vise ett brudd da selvfølgelig.

Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale å gå til lege. Er det noe jeg angrer på at jeg ikke gjorde da jeg slo halebenet mitt, så er dét det. Jeg datt nemlig ned en bratt trapp for ca 3-4 år siden og kan ikke sitte lenge f.eks i en stol av gangen den dag i dag. Da får jeg vondt i halebenet mitt. Har ofte tenkt å gå til legen med det, men har glemt det, og etterhvert som jeg tenker på det så blir jeg ærlig talt flau for å gå i tilfelle jeg får kjeft av legen (jeg vet det høres rart ut, men jeg har dårlig opplevelser med leger som preger meg) og det gjør at jeg tør.

Uansett, jeg hadde vanvittige smerter rett etter fallet, klarte ikke å gå på sikkert en uke. Deretter har det blitt mye bedre etterhvert, men det er som sagt når jeg sitter at jeg merker det godt. Ikke gjør som meg, kom deg til legen og få det sjekket ut! Og ja, jeg har faktisk tenkt til å komme meg til legen så fort jeg har fått ny lege.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...