Gå til innhold

Bergen


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Ja, jeg skal til Bergen for kun 1 dag. Har aldri vært der før.

Er det noe spesielt jeg bør se/gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Det kan være lurt å gå på baksiden av bryggen, også kalt munkegården. Der er det urter osv siden middelalderen! :P

Andre anbefaling er rosenkrantstårnet, og Håkonshallen rett vedsiden av. Dette er borger og byggninger fra middelalderen. Det er å en park der som det kan være kjekt å spise i osv.

Så kan det være lurt å ta seg en tur innom kjøttbasaren, god is å bakverk der inne. Hvis du følger en liten vei, vedsiden av kjøttbasaren kommer du til en gammel kirke som har et kanonhull etter Danskene angrep Bergen engang på 1600- tallet. Bortover den gaten er det også mange gode spisesteder utom de kjedelige kjedene.Det er å en del kule klesbutikker der å, også andre butikker utenom kjedebutikkene.

( I hele området rundt bryggen osv er det en del gode spisesteder)

Det kan være lurt å besøke Trollhaugen, dette er huset til Edvart Grieg. Kjempe koslig, men det er ett stykke utenfor sentrum.

Akvariet er alltid gøy! Ligger innenfor gangavstad fra sentrum, men tror det går an å finne kart osv på turistinformasjon som ligger midt i sentrum.

Men mer enn det kommer jeg desverre ikke på! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag fra Konstantin. Jeg støtter også forslaget om å dra opp på Fløien - utrolig fint å se hele byen fra lufta.

Bryggen er jo obligatorisk, og så ville jeg gått over Torgallmenningen (men det er jo gjort på få minutter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...