Gjest Hannah Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Hei,jeg er en jente på 14 1/2 år som veldig gjerne vil ha piercing i navlen. Jeg har ønsket meg det i mange år faktisk, så det er ikke det at jeg gruer meg som er problemet, det er mamma. Jeg får ikke lov å ta det av henne før jeg er 16 år. Det er kjipt, så jeg lurte på om det var noen som har noen tips om hvordan jeg kan få overtalt henne til å si ja. Please, jeg har ønsket meg det så lenge!
Gjest Karen Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Du kan spørre noen andre over 18, der jeg tok på Zafari i Oslo, trengte jeg bare en over 18 der, men det beste er å vente til du er 16 for da kan moren din ikke tvinge det etter loven å ta den ut igjen
Elensire Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 hvis en er under 18 trenger en foreldrene/formynderens underskrift for å kunne gjøre noe slikt. en salong som ikke bryr seg med de lovene som foreligger syns jeg en skal styre langt unna. Ts, jeg syns mammaen din er fornuftig. Du er veldig ung ennå, og det er dumt å gjøre noe slikt nå og angre senere. et slikt sår krever dessuten en del stell, så hun vil kanskje vente til hun ser at du er klar for ansvaret. En betennelse i navelen er forferdelig vondt. Jeg har både sett og hørt hvor fælt det er fra venniner. Jeg syns du skal vente til du er 16. har du fortsatt lyst på piercing da, så får du jo lov av din mor og styr for gudsskyld unna steder som ikke tar loven på alvor. den er der for å beskytte deg!
Gjest Iah Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 hvis en er under 18 trenger en foreldrene/formynderens underskrift for å kunne gjøre noe slikt. en salong som ikke bryr seg med de lovene som foreligger syns jeg en skal styre langt unna. Så vidt meg bekjent finnes det ikke noe lovverk når det gjelder dette. Men seriøse piercingstudioer opererer vel med 16 årsgrense på navlepiercing. (Correct me if I'm wrong)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå