Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Jeg og søsteren min skal etterhvert overta bedriften til min far. Jeg har veldig lyst til å gå administrasjon og ledelse på høyskolen, men jeg vil helst slippe økonomi-delen. Jeg vet at man trenger det osv, men det er andre som skal ta seg av den jobben uansett. I tillegg har jeg, av helsemessige årsaker, blitt frarådet fra leger å studere på hvertfall et år, om ikke mer. Men jeg har jo veldig lyst til å få begynt, og å bli ferdig med det. Samtidig vet jeg (klok av skade) at jeg bør høre på hva legene sier til meg. Derfor - finnes det noe kurs eller noe man kan ta (for å slippe å gå skole i tre år eller mer), eller at man kan dele det opp etc? Det jeg er mest opptatt av å lære er arbeidsgiver og arbeidstakers rettigheter, hvordan man leder- og hvordan man er en god sjef + kanskje også kunders rettigheter.
lilleGrethe Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Det kan vel hende du kan ta enkeltfag på privatskole, men på offentlig høgskole tror jeg nok du må ta ihvertfall 2 år (det som tidligere het økad) som del av en grad, og da inkluderer det noe økonomi. Du trenger jo ikke å gå så langt som å ta revisordelen, og litt forståelse av bedøk og finans har du vel ikke vondt av å få med deg? Jeg har ikke sjekket studieplanene i det siste, men du kan jo sjekke studiekatalogen og se hva som inkluderes hvis det er noe som heter bachelor i administrasjon og ledelse.
O'hara Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 Om det er slik at du garantert skal ta over etter faren din, er det ikke sikkert du trenger en formell utdannelse? Mulighetene dine er å ta enkeltemner på Høyskoler/Universitet om mulig. Ikke alle har muligheten for å ta bare enkeltemner, men det må du sjekke med din lokale skole. Ellers tilbyr Folkeuniversitetet, NKS og flere andre studier via nett. Lykke til!
Gjest najki Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 I Trondheim har vi TØH Deltid som har slike fag som du tenker på... De kan tas som enkeltfag og settes sammen til en grad...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå