Rime Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Har lyst til å lage en lapskaus/suppe i dag med pølsebiter, gulrot og litt ymse oppi. Ungen er så glad i sånt. Er det noen som har en oppskrift?
Gjest Mahareth Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Det er bare å hive det sammen egentlig. Potet, kålrot, purre og sellerirot er standardingredienser. Kok det til det er mørt og krydre med salt og pepper
Rime Skrevet 22. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2010 Det er bare å hive det sammen egentlig. Potet, kålrot, purre og sellerirot er standardingredienser. Kok det til det er mørt og krydre med salt og pepper Skal man ha oppi noe buljong?
Gjest Mahareth Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Det tror jeg nok er lurt når du ikke bruker rent kjøtt
Amys Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Hvis du vil ha en litt mer kinesisk-inspirert suppe kan du bruke et par dråper sesamolje, og litt soyasaus + fersk koriander og muligens litt chilli i stedenfor buljong. (har en oppskrift på dette hjemme, husker ikke detaljene, men kan legge den ut etterpå ) Forøvrig vil jeg anbefale grønnsaksbuljong hvis du skal bruke buljong, kjøttbuljong smaker mest salt synes jeg
Gjest navnelapp Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Her er mi oppskrift: http://altgodt.wordpress.com/2009/03/29/husstell-og-lapskaus/
LineGourmet Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Også kan du bruke en pose potetmos for å få tykkere konsistens = lapsskaus
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Kutt opp poteter, gulrøtter, kålrabi og sellerirot og kok det opp i vann tilsatt buljong (grønnsaksbuljon eller kjøttbuljong). Når grønnsakene begynner å bli møre har du oppi pølse kuttet i biter og oppkappet purre, og lar det koke til alt er mørt og pølsen er varm. Dersom du bruker Pimpernell poteter koker disse i stykker slik at det blir mer lapskauskonsistens over det hele. Serveres med flatbrød, og egner seg godt til frysing.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå