Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst til å lage en lapskaus/suppe i dag med pølsebiter, gulrot og litt ymse oppi. Ungen er så glad i sånt. Er det noen som har en oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Det er bare å hive det sammen egentlig. Potet, kålrot, purre og sellerirot er standardingredienser. Kok det til det er mørt og krydre med salt og pepper :)

Skrevet

Det er bare å hive det sammen egentlig. Potet, kålrot, purre og sellerirot er standardingredienser. Kok det til det er mørt og krydre med salt og pepper :)

Skal man ha oppi noe buljong?

Gjest Mahareth
Skrevet

Det tror jeg nok er lurt når du ikke bruker rent kjøtt :)

Skrevet

Hvis du vil ha en litt mer kinesisk-inspirert suppe kan du bruke et par dråper sesamolje, og litt soyasaus + fersk koriander og muligens litt chilli i stedenfor buljong.

(har en oppskrift på dette hjemme, husker ikke detaljene, men kan legge den ut etterpå :) )

Forøvrig vil jeg anbefale grønnsaksbuljong hvis du skal bruke buljong, kjøttbuljong smaker mest salt synes jeg :)

Skrevet

Også kan du bruke en pose potetmos for å få tykkere konsistens = lapsskaus ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kutt opp poteter, gulrøtter, kålrabi og sellerirot og kok det opp i vann tilsatt buljong (grønnsaksbuljon eller kjøttbuljong). Når grønnsakene begynner å bli møre har du oppi pølse kuttet i biter og oppkappet purre, og lar det koke til alt er mørt og pølsen er varm. Dersom du bruker Pimpernell poteter koker disse i stykker slik at det blir mer lapskauskonsistens over det hele. Serveres med flatbrød, og egner seg godt til frysing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...