Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Kleskode mørk dress, bryllup i tidlig juli. Jeg leser nå at man ikke skal ha lang kjole og jeg har nettopp kjøpt en nyydelig kjole som er perfekt til meg som er lang Kan noen berolige meg med at jeg kan gå i lang kjole når kleskode mørk dress?
Shade Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Ser ikke noe problem med et Hvor har du lest at det er feil?
Rosalie Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Man kan fint ha lang aftenskjole til mørk dress. Men ikke full gallakjole.
Gjest Pippelipp Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Ta på deg noe som er pent og som ser pent ut på deg. Du pynter deg for å vise brudeparet at denne dagen er spesiell, ikke bare for dem, men for deg også. Jeg hadde på meg lang, rød kjole i bryllupet til venninna mi, og det var først etter at jeg begynte å lese på Kvinneguiden at jeg skjønte at det var feil. Jeg snakket med venninna mi og hun hadde ikke tenkt over det i det hele tatt Det eneste som er virkelig feil er hvis du dukker opp i gamle, skitne hverdagsklær (sånn som en gjorde i det samme bryllupet...) eller virkelig tacky kledt eller i brudekjole :gjeiper:
Mara Jade Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Vi har kleskode "mørk dress/pen kjole" i bryllupet vårt. Siden de færreste menn har galla-antrekk hengende, syntes vi det ble feil å skrive det, men damene er selvfølgelig fri til å gå med lang kjole fordet! Man skriver vel mørk dress fordi det stort sett er det peneste mannfolka har i skapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå