Gjest Elize Skrevet 22. april 2010 #1 Del Skrevet 22. april 2010 Hvordan skrives Tv-en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #2 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg velger selv å skrive TV-en, men tror det kans krives tv-en, tven, TVen. Men TV-en er jo tryggest. HEhe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 22. april 2010 #3 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Hvordan skrives Tv-en? Sjekk her. Endret 22. april 2010 av Jumpforjoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 22. april 2010 #4 Del Skrevet 22. april 2010 Men blir det feil å skrive tven? Man skriver jo f.eks. microen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 22. april 2010 #5 Del Skrevet 22. april 2010 Men blir det feil å skrive tven? Man skriver jo f.eks. microen. "Tv" er initialord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. april 2010 #6 Del Skrevet 22. april 2010 Det er faktisk TV-et som er riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 22. april 2010 #7 Del Skrevet 22. april 2010 "Tv" er initialord. Jeg er så dårlig på rettskriving, derfor er jeg veldig glad for at det er et språkforum her. Så kan jeg få den hjelpen jeg trenger Hva blir da rett å skrive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 22. april 2010 #8 Del Skrevet 22. april 2010 Det er faktisk TV-et som er riktig Det synes jeg høres rart ut. Det blir naturlig nok et TV-apparat, men en TV. Altså TV-en, evt. tv-en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. april 2010 #9 Del Skrevet 22. april 2010 TV er en forkortelse for televisjonsapparat, og derfor er et TV riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 22. april 2010 #10 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Er det ikke hannkjønn da? En televisjon - Televisjonen - tven / TVen TV er ikke forkortelse for televisjonsapparat, men televisjon. REF: Bokmålsordbok: TV s. (-en,-er,-ene) televisjon Endret 22. april 2010 av Pinkyh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 22. april 2010 #11 Del Skrevet 22. april 2010 TV er en forkortelse for televisjonsapparat, og derfor er et TV riktig. Nei, TV er forkortelse for televisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 22. april 2010 #12 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Det er faktisk TV-et som er riktig Ikke i følge korrekturavdelingen.no. "Bestemt form av initialord skrives med bindestrek: TV-en, pc-en, DVD-en osv." Forøvrig kan man velge mellom store og små bokstaver. Men som alltid når man velger noe, så er det greit å være konsekvent. Endret 22. april 2010 av Jumpforjoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. april 2010 #13 Del Skrevet 22. april 2010 Ikke i følge korrekturavdelingen.no. "Bestemt form av initialord skrives med bindestrek: TV-en, pc-en, DVD-en osv." Da skal jeg gi meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 22. april 2010 #14 Del Skrevet 22. april 2010 Ikke i følge korrekturavdelingen.no. "Bestemt form av initialord skrives med bindestrek: TV-en, pc-en, DVD-en osv." Forøvrig kan man velge mellom store og små bokstaver. Men som alltid når man velger noe, så er det greit å være konsekvent. Da har jeg fått mitt svar. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 22. april 2010 #15 Del Skrevet 22. april 2010 Da har jeg fått mitt svar. Takk Bare hyggelig. (: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå