Gå til innhold

"Mammablogging"

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Veldig bra innlegg av Imli over her.

:)

Jeg er også av den mening at all utleveringa av de mest trivielle ting som foregår innad i en familie har et snev av krampaktighet over seg. Er det noe som må bevises? Hvilket formål har det? Hvilke behov hos bloggeren er det som blir dekt?

Synes at små unger skal slippe at mamma utleverer hver en detalj om livet deres.

Endret av missLynch
Videoannonse
Annonse
Gjest Miam
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å legge ut nakenbilder og generelt massemasse bilder av unger. Hvis jeg en og annen gang har lagt ut bilder av barn på bloggen min (jeg er IKKE mammablogger - har ikke barn selv) så har jeg spurt foreldrene om tillatelse, og jeg har skrevet over fjesene deres med fks. Copyrigt "navnet mitt". Ikke at det er en stoppegrense overfor de som VIRKELIG vil ha bildet, men bildene er iallfall uskyldige.

Uansett, jeg synes heller ikke det er greit å skrive om avføringsvaner, og andre veldig personlige ting som skjer i hverdagen. Hvem i alle dager er interessert i å vite når "gullungen" dreit liksom?

Jeg synes derimot at det er helt greit å skrive fks at barnet har mistet sin første tann, tatt sine første skritt, og andre uskyldige hendelser. Men å utbrodere i det vide og det brede er unødvendig synes jeg. Det kan jo faktisk være at selv om vedkommende sletter bloggen, at noen har kopiert tekst og lagt det u igjen på nettet. Og det er ikke sikkert at ungen synes det er så gøy å lese om hver en detalj av hans/hennes oppvekst, slik at ALLE kan lese om det.

På sperrede blogger kan man være litt mer slepphendt kanskje, men jeg nekter å tro at det er helt trygge de heller, så jeg ville vært forsiktig med hva jeg skrev/la ut der også. Det handler vel om sunn fornuft som mange sier her, men det er dessverre ikke alle som har like stor grad av "sunn fornuft" :gjeiper:

Jeg ville iallfall tenkt meg om to ganger før jeg la ut noe selv om det kanskje virker uskyldig der og da.

Det er i grunn bare å tenke på om en selv ville likt om det lå masse personlige opplysninger om seg selv på nettet.

Slike ting som folk skriver i bloggene sine nå, skrev man før i "min første album"/"min første minnebok" eller lignende bøker... Altså: ikke for alles øyne.

Gjest Phalaenopsy
Skrevet

Jeg synes man er litt vel hysteriske om man skal begynne å snakke om utlevering av barnet og at det ikke har et valg.

Jeg har ikke unger, så er derfor ikke en mammablogger. Den dagen jeg evt får barn, så kommer jeg nok til å nevne barna i bloggen min i ny og ne, men uten å ha en ren mammablogg. Personlig synes jeg disse bloggene er veldi uinteressante, også når det er folk jeg kjenner.

Men: Om folk vil skrive blogg som kun handler om barnet sitt, så vær så god! Jeg ser ingenting negativt når det gjelder moralske aspekter i forhold til barnet.

Man bør passe seg for å legge ut nakenbilder, men det er vel egentlig det eneste også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man er litt vel hysteriske om man skal begynne å snakke om utlevering av barnet og at det ikke har et valg.

Jeg har ikke unger, så er derfor ikke en mammablogger. Den dagen jeg evt får barn, så kommer jeg nok til å nevne barna i bloggen min i ny og ne, men uten å ha en ren mammablogg. Personlig synes jeg disse bloggene er veldi uinteressante, også når det er folk jeg kjenner.

Men: Om folk vil skrive blogg som kun handler om barnet sitt, så vær så god! Jeg ser ingenting negativt når det gjelder moralske aspekter i forhold til barnet.

Man bør passe seg for å legge ut nakenbilder, men det er vel egentlig det eneste også.

så det hadde vært helt greit om morra di hadde langt ut intime og flaue detaljer om deg da du var yngre på en blogg så alle kunne se det?

Gjest Phalaenopsy
Skrevet

så det hadde vært helt greit om morra di hadde langt ut intime og flaue detaljer om deg da du var yngre på en blogg så alle kunne se det?

Ja. Ser ikke for meg at jeg hadde tatt det ille oppe.

Men jeg mener selvsagt det er forskjell på små babyer og barn som er blitt så gamle at klassekameratene kan lese bloggen.

Mødre bør selvsagt ikke utlevere intime og pinlige ting om om barn i skolealder. Jeg ser egentlig ikke poenget med ekstrem utlevering av yngre barn heller, men dem om de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...