Mann 42 Skrevet 27. april 2010 #101 Skrevet 27. april 2010 Poenget er hele tiden at UD endret navnet hennes for å kunne smugle henne ut qav landet. Hvorfor skulle de ellers gjøre det ? For de to gjenværende jentene er dette temmelig uheldig. De blir jo nå sittende med hele ansvaret alene. Christina er heller ikke tiltalt for forbrytelsen i Norge. Hun har jo trolig begått en alvorlig forbrytelse. Normalt burde hun enten blitt utlevert til Bolivia, eller i det minste tiltalt i Norge. Mye tyder på at hun aldri kommer til å bli tiltalt. Saken blir henlagt om noen måneder når ingen lenger bryr seg. Har ikke giddet å følge med på denne saken. Men dersom det er slik at hun kontaktet folkeregisteret selv og endret navnet sitt, så har ikke UD noe med den saken å gjøre. Nå som hun er kommet til Norge, så kommer hun ikke til å bli utlevert, heller, for det er faktisk mot norsk lov å utlevere norske borgere til andre land, uansett hvor etterlyst de er. Utleveringsavtalene gjelder bare utenlandske statsborgere. 1
Gjest strykebrett Skrevet 27. april 2010 #102 Skrevet 27. april 2010 UD kan da ikke forandre noen sitt navn, det må en person gjøre selv. Skulle tatt seg ut om ambassadeansatte rundt om kring hadde myndighet til å bare forandre navnet til folk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #103 Skrevet 27. april 2010 Saken dreier seg om at UD bevisst hjelper en jente som er tiltalt for en alvorlig forbrytelse ut av Bolivia. De visste utmerket godt hvem de utstedte det passet til. Det er alvorlig når norske myndigheter hjelper en person med å komme unna en alvorlig forbrytelse hun trolig har begått.
Gjest Sella Skrevet 27. april 2010 #104 Skrevet 27. april 2010 Saken dreier seg om at UD bevisst hjelper en jente som er tiltalt for en alvorlig forbrytelse ut av Bolivia. De visste utmerket godt hvem de utstedte det passet til. Det er alvorlig når norske myndigheter hjelper en person med å komme unna en alvorlig forbrytelse hun trolig har begått. Men de ga da også beskjed til bolivianske myndigheter om at hun hadde endret navn og fått nytt pass. De har altså ikke gått bak ryggen på bolivianske myndigheter. Så slik jeg har forstått det så har UD sitt på det rene. Men jeg synes ikke dermed at det er bra at Christina Øygarden rømte, da hun muligens har gjort noe kriminelt i Bolivia. Det vet ikke jeg noenting om. Jeg er bare ikke med på "konspirasjonsteorien" om at UD og norsk politi har ofret Stina Brendemo Hagen til fordel for Christina Øygarden, som det var noen her i tråden som mente.
Gjest navn Skrevet 8. mai 2010 #105 Skrevet 8. mai 2010 Det De fikk som fortjent. De brøten loven i Bolivia og da skal de dømmes etter loven i Bolivia og ikke loven i Norge Akkurat som disse fikk som fortjent? http://www.dagbladet.no/2010/05/01/nyheter/afghanistan/innenriks/utenriks/fengsel/11364134/ Hvorfor mener du at disse jentene ikke har gjort noe galt? Nei vel så smugling er helt greit ? Smugling er i seg selv bare positivt, de skaffer kokain til folk som vil bruke det. At kokain (som så mye annet) kan være farlig er irrelevant. Er det ikke galt å frakte narkotika mellom land - også kallt smugling? Ulovlig, ikke galt. Du er jo helt på skogstur. Men, sånn går det vel når man blir altfor susete i hodet av diverse "medisin", som en skrev så vakkert tidligere i tråden. Ta mannen, ikke ballen. Jeg har forresten aldrig brukt narkotika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå