waco Skrevet 24. april 2010 #61 Skrevet 24. april 2010 Det forundrer meg fremdeles at dere finner nytelse i at noen blir straffet og har det vondt. Kanskje det er rettferdighetssansen som beruser dere? Man må jo selvfølgelig forstå at det å unnalure seg legemiddelselskapene og legeverdigheten bør straffes hardest mulig. Vi vil jo ikke tro at mennesker medisinerer seg selv utenfor helsetjenesten, selvsagt er lange fengselstraffer og mest mulige pinsler det eneste fornuftige her.
Gjest Marlo Skrevet 24. april 2010 #62 Skrevet 24. april 2010 Ja uff, stakkars små som må straffes fordi de har gjort noe ulovlig, og tenk at de har det vondt også. Kokain er jo noe alle burde ha tilgang på. Dumme, dumme land som forbyr kokain...
waco Skrevet 24. april 2010 #63 Skrevet 24. april 2010 Å tillate mennesker å innesperres i tretten år i en bygning hvor en må betale for sin egen mat er galskap og ikke til gode for noe. Om tretten år kommer vi til å få norske kvinner som mest sannsynlig vil bli uførtrygdete resten av livet. Jammen sa jeg lønnsomhet og fornuft.
Gjest Marlo Skrevet 24. april 2010 #64 Skrevet 24. april 2010 Og hva tror du vil skje dersom man ikke straffer smuglere? Jo mer kokain vil komme inn i landet, fler vil bli avhengige, fler vil havne på sosialen og uføretrygd. Jammen sa jeg lønnsomhet og fornuft? Spis dine egne ord.
marthes Skrevet 24. april 2010 #65 Skrevet 24. april 2010 trist at de to må sitte i Bolivia mens hun tredje mest sannsynlig bare svinger seg rundt og lever livet som vanlig her i Norge. hun burde utleveres til Bolivia, for hun er like skyldig som de to andre jentene. men det beviser jo bare at har mann litt penger og gode venner i Norge så er det ikke så vanskelig å "slippe fri". Hadde hun enda bare hatt litt dårlig samvittighet for dette, noe jeg finner vanskelig for å tro siden hun har gått i dekning for media. når det gjelder straffen til de 2 andre jentene synes jeg og det er rart at de fikk lik straff, for virket jo som Madeleine er "hjernen" blandt de tre jentene.. Men er gla for at de fikk straff for det de gjorde var ulovelig og det burde de vite og ikke forvente at Norge skal komme å redde de ut av situasjonen. så håper bare at Norge (som vil ha utlevert en drapsmann i midtøsten for London drapet), også gjør det samme her og leverer Christina til Bolivia så hun kan få straff for det hun har vært med på, for bevisene er jo soleklare når de visste at baggene var i bagasjen.
Gjest Marlo Skrevet 24. april 2010 #66 Skrevet 24. april 2010 Helt enig. Man skal ikke kunne komme seg unna bare fordi man har et ressurssterkt nettverk. Få henne sendt tilbake og sone sin straff. Ang lik dom for begge jentene, så har jeg ikke satt meg godt nok inn i saken til å formene noe om det, men selvom det "virker" som en er hjernen bak handlingen, betyr jo ikke at hun virkelig er det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #67 Skrevet 24. april 2010 Om tretten år kommer vi til å få norske kvinner som mest sannsynlig vil bli uførtrygdete resten av livet. Tretten? om de gidder jobbe i fengselet så får de halvert straffen. De har alledede sittet 2 år, så de har i utgangspunktet 11 igjen.
marthes Skrevet 24. april 2010 #68 Skrevet 24. april 2010 Helt enig. Man skal ikke kunne komme seg unna bare fordi man har et ressurssterkt nettverk. Få henne sendt tilbake og sone sin straff. Ang lik dom for begge jentene, så har jeg ikke satt meg godt nok inn i saken til å formene noe om det, men selvom det "virker" som en er hjernen bak handlingen, betyr jo ikke at hun virkelig er det. bra noen tenker likt som meg skulle gjerne sett en uttalelse fra henne i media, men neida... kjenner jeg blir skikkelig oppgitt over norge når vi skal ha andre sendt til oss for drap de har begått på norske statsborgere, men vi vil ikke utlevere noen selv. hun risikerer jo ikke dødsstraff, så mener hun og familien har godt av at hun får sitte noen år bak lås i Bolivia og ta konskvensene av det hun har gjort. for i Norge er ikke fengsel annet enn ett halvdårlig hotel med gratis utdannelse. jeg tenker at Madeleine er hjernen basert på sms hun sendte når de ble tatt, de tyder jo helt klart på at hun visste hva som var i baggene.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2010 #69 Skrevet 24. april 2010 Å tillate mennesker å innesperres i tretten år i en bygning hvor en må betale for sin egen mat er galskap og ikke til gode for noe. Om tretten år kommer vi til å få norske kvinner som mest sannsynlig vil bli uførtrygdete resten av livet. Jammen sa jeg lønnsomhet og fornuft. Vet du hva som er mest lønnsomt og fornuftig, waco? Det er å oppføre seg lovlydig. Det koster ingenting!
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2010 #71 Skrevet 24. april 2010 Altså, vi ønsker dumme mennesker vondt. Har du intelligenstestet dem også? At det er straffbart å gjøre det disse jentene har gjort, det forstår selv de dummeste blant oss. Når de likevel velger å gjøre det, må de også tåle konsekvensene.
waco Skrevet 24. april 2010 #72 Skrevet 24. april 2010 Kan så godt være, men tretten år er altfor lenge og altfor streng straff. Når vi har så strenge straffer så gjør vi det samtidig desto mer lukrativt å smugle. Som sagt er det ikke sikkert dere forstår denne selvmotsigelsen, men som nevnt, det gjør heller ikke noe.
marthes Skrevet 24. april 2010 #73 Skrevet 24. april 2010 lurer på om noen vet hva slags forbinnelser christinas familie har til media i Norge? siden de skyr saken og ikke skriver noe om henne! hvorfor tar ingen tak i dette og krever henne utlevert med en gang.
Ella_Grey Skrevet 24. april 2010 #74 Skrevet 24. april 2010 Kan så godt være, men tretten år er altfor lenge og altfor streng straff. Når vi har så strenge straffer så gjør vi det samtidig desto mer lukrativt å smugle. Som sagt er det ikke sikkert dere forstår denne selvmotsigelsen, men som nevnt, det gjør heller ikke noe. Vi har ikke så lange straffer, Bolivia har det. Og det syns jeg er helt fint. Kanskje det gjør at dumme/lettlurte/naive unge jenter ikke lenger tror at de kan ta med seg kilovis av dop inn til Norge - uten konsekvenser. Jeg vil tro at bakmennene sliter med å få tak i kurerer for tiden, et par uker ferie + lommepenger er vel ikke så forlokkende når man ser at man kan bli tatt, og at norske myndigheter ikke kommer løpende og redder en. Dessuten - nei, jeg vet ikke om jeg er smart nok til å se den selvmotsigelsen. Høyere risiko /større konsekvenser = færre villige kurerer = prisene presses opp = dyrere for bakmennene og problem med å få fraktet stoffet. Og alt som er negativt for bakmennene er vel en god ting?
Gjest heimannen Skrevet 24. april 2010 #75 Skrevet 24. april 2010 lurer på om noen vet hva slags forbinnelser christinas familie har til media i Norge? siden de skyr saken og ikke skriver noe om henne! hvorfor tar ingen tak i dette og krever henne utlevert med en gang. Hva skal media ta tak i, og hvorfor skal de skrive mer om henne? Får du ikke dekket ditt behov av saker om utroskap i Sverige? Hva mer trengs det for å holde liv i sladrekjerringene her inne? Fascinerende å skue hevntørsten til folk her inne.
Gjest heimannen Skrevet 24. april 2010 #76 Skrevet 24. april 2010 Dessuten - nei, jeg vet ikke om jeg er smart nok til å se den selvmotsigelsen. Høyere risiko /større konsekvenser = færre villige kurerer = prisene presses opp = dyrere for bakmennene og problem med å få fraktet stoffet. Og alt som er negativt for bakmennene er vel en god ting? Dyrere for bakmennene? De sender jo bare regningen til brukerne. Med høyere risiko så får man som regel bare mer desperate kurerer (tenker da ikke på de norske eventyrerne).
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #77 Skrevet 24. april 2010 Tretten? om de gidder jobbe i fengselet så får de halvert straffen. De har alledede sittet 2 år, så de har i utgangspunktet 11 igjen. Nå var det vel 15 år de ble dømt til.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #78 Skrevet 24. april 2010 Nå var det vel 15 år de ble dømt til. Statsadvokaten ba om 15, men de fikk "bare" 13 år og 4 måneder.
marthes Skrevet 24. april 2010 #79 Skrevet 24. april 2010 Hva skal media ta tak i, og hvorfor skal de skrive mer om henne? Får du ikke dekket ditt behov av saker om utroskap i Sverige? Hva mer trengs det for å holde liv i sladrekjerringene her inne? Fascinerende å skue hevntørsten til folk her inne. hehe sorry å måtte si det men utroskap i sverige er ikke min greie. så den får du nok plassere ett annet sted og ikke bli så hissig a gitt poenget her er at norge har medvirket til å få henne hjem, hvorfor skal de gjøre det når hun er arristert i ett annet land misstenkt for en kriminell handling. vi kan da ikke lage våre egne regler slik at vi henter hjem folk sånn uten videre og krever andre utlevert til andre land osv. synes det skurrer litt når media tilsynelatende "ikke bryr seg" om denne saken... samma om personen heter jørgen hattemaker eller christina øygarden for min del. poenget er at jeg synes dette blir dempet veldig ned,såpass mye at NOE skurrer litt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #80 Skrevet 24. april 2010 Det er noe som skurrer slik Marte har vært inne på: Christina Øygarden blir smuglet ut av landet av norske myndigheter. Hun får til og med utstedt pass på et falsk navn selv om passmyndighetene vet at hun er tiltalt for en alvorlig forbrytelse. De samme myndighetene letter ikke en finger for Stine Hagen. Hun får ikke advokathjelp og politiet sender til og med en tjenestemann ned til Bolivia for å vitne mot Stine i rettssaken. Stine fikk en strengere dom på gurnn av vitnemålet fra norsk politi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå