Gå til innhold

Stor mage

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det har seg sånn at når jeg står opp om morningen er jeg veldig fornøyd med magen min, men den blåser seg opp noe fryktelig. Før var magen min normalt ett sted mitt i mellom så mye jeg klarer å blåse den ut, og så mye jeg klarer å trekke den inn. Nå derimot er den nesten alltid nesten like stor som jeg maks klarer å blåse den ut. Jeg føler meg også veldig tung i magen når jeg står oppreist selvom jeg har spist lite og er sulten. Dette gjør så jeg ser feit ut ! Jeg har testet meg for allergi og prøvd å kutte ut brødmat noen dager, uten at det har gitt noen resultater.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det hørest ut som du bør snakke med en ernæringsrådgiver, om du ikke allerede har gjort det. :)

Skrevet

Laktosintolerans, kanske? Gå till läkaren och be honom/henne ta lite olika prover. :) Äter du "mycket" socker och snabba karbohydrater? Med snabba karbohydrater menar jag ljust bröd, snabbmakaroner, choklad, godteri och så vidare.. Socker gör en gasig och uppblåst. För en del räcker det med att äta ljust bröd till frukost för att magen ska bli som en ballong. :gjeiper:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to.

Jeg har tatt blodprøver hos lege og han fant ingen allergier. Ernæringsrådgiver har jeg ikke snakket med. Må kanskje sjekke litt rundt, men det høres dyrt ut! Jeg drikker ikke melk, og velger alltid grove brød og kornprodukter. Ikke får jeg i meg spesielt mye sukker heller så jeg vet ikke :(

Skrevet

Har det på samme måte, men sliter veldig med forstoppelse, noe som er årsaken da magen er full. Men også når magen er tømt blåses den veldig lett opp, og setter seg "fast" slik (kan verken trekke inn eller blåse ut magen mer).

Gjest Badabing
Skrevet

Du kan finne kostholdsskjemaer på nettet. Over en periode på 14 dager bør du føre opp nøyaktig hva du spiser og drikker (hvor mye vann du drikker også!), og nøyaktig hvordan magen din reagerer.

Om det er irritabel tarm, vil du lære mye om hvilke matvarer du bør holde deg til, noen tåler ikke all verdens fiber heller.

Så kan du bestille en ny legetime, og ta med deg skjemaet. Det vil bli mye enklere for legen å finne ut hva det er, og spesielt hvis det er irritabel tarm. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...