Gå til innhold

Familiebil ned firehjulsdrift


mamut75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest asanti

Innen hvilken prisklasse?

Audi Q7 er en god bil, SUV med goood plass. Bedre egnet til familie på 5 enn feks Bmw X5.

Ellers er det god plass i Audi a6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det god plass i Audi a6.

...bare pass på å unngå den forrige generasjonen med 2.5TDI. Det går an å være heldig, men statistikken for den motoren er virkelig stygg. De nyere 2.7/3.0TDI er heldigvis ikke en videreutvikling av 2.5 og er "ufarlige".

Utenom det finnes det mange fine biler hvor 4wd er tilgjengelig: VW Passat, BMW 5-serie (525xd er spesielt utbredt), MB E-klasse, Volvo V70 og Subaru Legacy.

Bare husk at firehjulsdrift overhode ikke fjerner behovet for gode vinterdekk, og at sommerdekk/"helårsdekk" + firehjulsdrift er i særklasse risikabelt, verre enn tohjulsdrift og sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har behov for bakkeklaring, ville jeg ha gått for MB E med 4-Matic, evt. BMW 5 X-drive. Knallbiler med firehjulstrekk, god komfort og hele pakka.

Skal du opp i SUV må du nesten regne med mer vindsus, dårligere kjøreegenskaper, dårligere komfort og dårligere ytelse. Når det er sagt, så synes jeg RangeRover er et godt alternativ. Lett brukte RR koster faktisk ikke så galt mye ift. de andre statustraktorene, og RRen har jo så uendelig mye mer stil, gitt at du ikke kjøper RR Sport, selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ambefale subaru forester. jeg har det selv nå og bilen er utrolig god og kjøre. min samboer sier det er den beste bilen han har kjørt, og han har kjørt mange.. kjørte fra hamar til stavanger i ett strekk uten og få tresmak i rompa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...