Gjest Iril Skrevet 22. april 2010 #21 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg har veldig lyst på Brio Go, men vet ikke om de hjulene funker så bra på snø!? Men den er jo såååå fin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nebula Skrevet 22. april 2010 #22 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Jeg har veldig lyst på Brio Go, men vet ikke om de hjulene funker så bra på snø!? Men den er jo såååå fin.. Vi har Brio Sing, den fungerte ikke optimalt på vinterføre, men er veldig god nå da det er bart og asfalt man kan trille på. Vogna var rimelig, lett, enkel å svinge, altså ei god byvogn. Men mangler etter min mening litt tyngde, fjæring og har for små hjul foran til å fungere optimalt i nysnø og steder hvor det ikke var ordentlig brøyta. Har vært litt sjalu på trillevenner med Simovogn, men nå har jeg mer sansen for vogna mi. Mitt inntrykk er at Brio Go er en forbedret og litt mer avansert versjon av Sing (Sing har også det klikksystemet som Go har). Så jeg må nok ut på jakt etter en sportsvogn som egner seg på vinterføre og i litt ulendt terreng. Endret 22. april 2010 av Nebula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. april 2010 #23 Del Skrevet 22. april 2010 Kan være jeg er naiv og uvitende, men jeg sliter veldig med å se for meg at vi kommer til å trille noe særlig i nysnø uansett, spesielt siden jeg har mye problemer med leddene og knapt nok klarer å gå i snø uten vogn. Men har jo heldigvis god tid til å bekymre meg for dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 22. april 2010 #24 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Jeg har februarbaby og har brukt fleecedress fra KappAhl mye på henne. I bilstolen og i vogna. Har hatt et merinoullteppe over henne i bilstolen utenpå dressen hvis det har vært veldig kaldt. Inne går det i body + strømpebukse, og ute i vogna har jeg da hatt fleecedressen , lue + tykke ullsokker. Og Voksi Aktiv pose. Har også hatt et underlag av tovet ull under Voksi posen. Vi har Emmaljunga City Cross. Hun sover også ute i dette hele dagen. Har kjøpt en sånn ullnattpose med armer til henne på Krusedull, men den er foreløpig for stor til henne.. Vi trodde heller ikke vi kom til å trille på snø, men med en unge som ikke klarer å sove andre steder enn i vogna så måtte vi jammen ut i snøen alikevel! Endret 22. april 2010 av thumbalina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 22. april 2010 #25 Del Skrevet 22. april 2010 Henger meg på her! Ang vogn, har vi vel bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo. Har hørt maaange argumenter både for og mot både Emmaljunga og Simo, men allikavel blir Emmaljunga valget vårt. Er også veldig interessert i tips om vinterklær, og ikke minst hvor de selger gode vognposer o.l. Vi har også sett på og nesten bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo. Hørt mye bra om den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 22. april 2010 #26 Del Skrevet 22. april 2010 Har kjøpt en sånn ullnattpose med armer til henne på Krusedull, men den er foreløpig for stor til henne.. Den er super! Vi kjøpte den ikke før snuppa var 4 mnd og jeg var møkklei av å kjøpe ullpysjer etterhvert som de ble for små... Vi har akkurat lagt bort, hun er 17 mnd (rundt 85 cm/13 kg). Vi brukte den altså i over et år, og med unntak av i sommer hvor det var så varmt at snuppa kun sov i bleia (og mens den tørka) så har vi brukt den hver natt, og den er som ny fremdeles! Anbefales absolutt! ManyMonths er ubehandlet ull og trenger ikke, i likhet med Nøstebarn, å vaskes så ofte (er også mer smussavstøtende enn superwash-ull som Joha/Janus/Reflex/osv - vi har to ullsett som snuppa bruker i barnehagen, de trengs å vaskes *mye* sjeldnere enn superwash-ull, mens bomull må vaskes etter en dags bruk....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 23. april 2010 #27 Del Skrevet 23. april 2010 Har hatt en høst baby (slutten av sept) og skal nå få en november baby. Det jeg har brukt er ull. De vi har fra er Janus og Spar kjøp. Har også brukt mye krinkelulldressene fra Janus. De er kjempegode. Ullpysjene fra Janus er veldig åpne i halsen, der synes jeg den fra Joha er bedre. På vinteren når vi bare var inne hadde hun ofte på seg ullbody og strømpebukse. Ble også brukt noen gode myke "jogge"bukser fra Lindex/H&M. Vi brukte en fleecedress når vi skulle ut med babyen på vinteren, ev en ulldress og tynn ullhjelmlue. Brukte aldri ytterjakke (brukte på våren når hun var større). Hadde bilsetet inne, så det var varmt når vi satte henne i det, bilen var også oppvarmet. Følte ikke noe behov for pose å ha i bilstolen. I begynnelsen brukte jeg en ullpose i vogna, men etterhvert gikk jeg over til lammeskinn og dyne/ullteppe. Kjøpte en Odewalder dunpose til neste høst igjen da ullposen var for liten. Jeg hadde Emmaljunga City Cross, er kjempefornøyd med vogna. Bruker den fortsatt, og kommer til å bruke den til neste babyen også. God og stødig vogn, som er mye lettere enn Edge og Smart vognene. Det jeg var glad jeg hadde en del av var flanellbleier, gaskluter og vaskekluter til babyen. Brukte flanellbleiene som underlag ved amming, som håndkle, underlag på stellebordet osv. Alt dette er greit å bestille/kjøpe på Spar kjøp. Ammebh var også kjekt å ha på forhånd. Brukte også lammeskinn som hun lå på i senga. Når hun våknet på natta, løftet jeg henne og skinnet over i min seng - ammet og løftet de tilbake i senga igjen. Hun hadde det da godt og varmt hele tiden og våknet ikke pga temperaturforskjellen. Var sikkert andre ting jeg var glad for også, men de kommer jeg ikke på nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 11. august 2010 #28 Del Skrevet 11. august 2010 Tar opp igjen en litt gammel tråd. Jeg får januarbaby og har sett litt på ullklær, og mange steder selger de ull-pysjamaser. Er dette nødvendig? Blir ikke babyen veldig varm av å ligge i full ulldress + inni dyne + at det er ganske varmt inni huset uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stapler Skrevet 11. august 2010 #29 Del Skrevet 11. august 2010 *Mine innlegg* Januarbaby på gang her også og har begynt så smått å kikke på klær på nett... Greit å ha litt oversikt før den store handlerunden setter i gang... Angående ull-pysjamas: Ull er jo varmeregulerende, men jeg synes også det høres varmt ut... Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 11. august 2010 #30 Del Skrevet 11. august 2010 Vi har brukt mye ullpysj, jenta vår sparket mye av seg dyna og i tillegg hadde vi det kjølig på rommet så vi følte at ullpysjen var god og lun. Men alle barn er forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 11. august 2010 #31 Del Skrevet 11. august 2010 Denne må jeg ha med meg. Venter januarbaby, og forrige var julibaby, så det blir litt forskjell. Vi har brukt ullpysj til gutten vår på høst/vinter/vår. Vi har det kjølig på soverommene, og jeg synes det virker som ull regulerer temperaturen svært bra. Ullpysjene "vokser" litt med barnet i forhold til de i bomull, som fort blir for små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luva Skrevet 11. august 2010 #32 Del Skrevet 11. august 2010 Her må jeg også følge med siden jeg venter en januar/februar baby Har tenkt å anskaffe en del ullklær jeg også. Heldigvis har jeg en snill svigermor som gikk i gang med å strikke ullgenser dagen etter hun fikk vite at hun skal bli bestemor Hva gjør dere for å hindre kalde fingrer? Finnes det noen votter til spedbarn som er gode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosebud Skrevet 11. august 2010 #33 Del Skrevet 11. august 2010 *mine innlegg* Kribler i VISA-kortet etter å kjøpe ting til januar-jenta vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 11. august 2010 #34 Del Skrevet 11. august 2010 Vi bruker ullpysj på babyen nå og det er herlig for ham! Ikke blir det fort varmt og ikke blir det for kaldt Jo mer høst og vinter det kommer til å bli nå, jo mer ull kommer vi til å bruke - og iallfall ullbody og ullstrømpis om dagen og ullpysj om natta! Om jeg hadde fått januarbaby hadde vi nok ikke hatt så mye annet enn ullundertøy og strikkeklær, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 11. august 2010 #35 Del Skrevet 11. august 2010 Hvor kan jeg handle billig Janus ulltøy til baby? Har de f.eks. et fabrikkutsalg noe sted? Eller er det noen nettbutikker som selger billigere enn andre steder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. august 2010 #36 Del Skrevet 11. august 2010 Min erfaring er at det er begrenset hvor mye uteklær man trenger, siden nyfødte i liten grad er veldig lenge ute. Bilpose har vi aldri hatt behov for, har hatt et ullteppe i bilen vi har lagt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 11. august 2010 #37 Del Skrevet 11. august 2010 Tidlig februar baby her. Vi hadde en ulldress fra Sparkjøp som vi brukte til og fra og i vogna, hadde varmepose i vogna (den som fulgte med bilstolen var upraktisk og ble ikke brukt), hjemmeheklede helsetepper i babyull (et inne og et for å bruke i vogna og i bilstolen). Hadde noen andre ullklær, men de ble lite brukt da hun lå så godt innpakket når vi var ute og inne hadde vi god temperatur og vanlige bomullsklær. Det er godt med gode ullklær, men de er dyre og jeg ser ikke helt nødvendigheten med det til spedbarn. Vi hadde ikke bruk for saueskinn eller ullpysjer, selv om det var veldig kaldt til tider. På natta hadde vi som sagt et ull helseteppe som hun hadde rundt seg mens jeg ammet og i vogga under dyna. Billig investering som funka supert for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 11. august 2010 #38 Del Skrevet 11. august 2010 Man finner Janus på Obs! Ellers må jeg si at Safa sine ullstrømpebukser (som de selger på bl.a. Sparkjøp) er geniale!!! Og Joha sine ulltrøyer er ikke så dyre de heller Man trenger jo ikke så mange - vi har tre stykker og det holder lenge tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #39 Del Skrevet 12. august 2010 Hvor kan jeg handle billig Janus ulltøy til baby? Har de f.eks. et fabrikkutsalg noe sted? Eller er det noen nettbutikker som selger billigere enn andre steder? Janus har fabrikkutsalg i Bergen (fikk ikke til å sette inn link, men her er iallefall siden: http://www.janus.no/default.asp?id=111), har bare kjørt forbi fabrikken mange ganger, og aner derfor ikke hvordan prisene er i forhold til andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 12. august 2010 #40 Del Skrevet 12. august 2010 *mine innlegg* I Oslo selger de også Janus på Bogerud tekstil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå