Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Jeg har akkurat gjort ferdig en utdannelse og er per dags dato arbeidsledig. Poenget er at jeg venter på en operasjon og min helsemessige situasjon gjør at jeg tror jeg ikke orker å jobbe noe særlig før jeg får tatt den operasjonen.. Kan jeg dra til fastlegen og få sykemelding selv om jeg ikke har fått jobb?? Eller har dere noe andre forslag slik at jeg ikke blir fattiglus... Og ta på dere deres snillebriller og ikke kjeft fordi jeg ikke jobber enda. Det er faktisk en god grunn til det..
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Jeg har akkurat gjort ferdig en utdannelse og er per dags dato arbeidsledig. Poenget er at jeg venter på en operasjon og min helsemessige situasjon gjør at jeg tror jeg ikke orker å jobbe noe særlig før jeg får tatt den operasjonen.. Kan jeg dra til fastlegen og få sykemelding selv om jeg ikke har fått jobb?? Eller har dere noe andre forslag slik at jeg ikke blir fattiglus... Og ta på dere deres snillebriller og ikke kjeft fordi jeg ikke jobber enda. Det er faktisk en god grunn til det.. Tror nok ikke det er mulig. En kan få sykemelding om en har vært i jobb og innen 1 mnd etter at en har sagt opp, da i innaktiv sykemelding. Men jeg har aldri hørt om noen som har fått sykemelding uten å ha vært i en jobb i det hele tatt. Sykemelding er jo for at en for syk til å være på jobb, ikke for syk til å være arbeidsledig. Men du kan jo altis høre med legen din, ringe NAV eller lese på nav.no for å være sikker. Ellers er det vel sosialen du må gå til i en slik situasjon vil jeg tro !?
Gjest Glør Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Hvis du ikke har jobbet nok under studiene til å opparbeide deg dagpengerettigheter, og heller ikke har noen oppsparte midler har du krav på sosialstønad fra Nav. Når du er syk vil de sannsynligvis kreve en erklæring fra legen på at du ikke er i stand til å være aktiv jobbsøker sammen med søknaden din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå