Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Ser på alle som løper lett og uanfektet, som dem som er i best form. Det gjør jo du :)

Som å løpe en tømmerstokk etter de 14 i går

Nei, jeg løper som en stokk :ler:

Men satser på å bli en gaselle i løpet av sommeren.

Takk for støtte alle tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langtur plan i dag, så for første gang i min løpekarriere: Sognsvann. Mest kjente løperunden i Oslo.

Rart at jeg aldri har giddet å løpe der før, men det involverer jo kjøring (eller slite seg ut på sykkel først), og løping har alltid vært en rett ut av døra greie.

Tok litt tid opp i rush'en med veiarbeid etc. ca 25 min, men bare 10 hjem, og jeg trengte miljøforandring.

Deilig deilig med flat grussti i motsetning til asfalt i bakker, og å løpe samme runde flere ganger, så man blir kjent med den.

Eller - jeg gleder meg til jeg kommer dit hvor løping bare er deilig, deilig, foreløpig er det litt 50/50. ;)

Men ser jeg faktisk økte farten utover hele løpet, rundt 10 km i gjennomsnitt (litt usikker, Runkeeper fucka opp, men tre runder + litt på en time blir vel ca. det), det er jo greit for en rolig tur.

Løp visst feil vei, skjønte jeg raskt, det var bra, så ble jeg ikke forbiløpt så mye :fnise:

Har da løpt tre dager på rad og 30 km logget i challenge, nå blir det minimum en dag fri i et annet land.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ble jeg forkjølet, det bør helst gi seg fort, i hvert fall ikke lurt å løpe i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kribler såklart kroppen av rastløs energi, samtidig som jeg kjenner luftveisystemet trenger å hvile seg ferdig.

Arg, irriterende altså, syk fra brystet og opp, mens resten av kroppen er full av mark.

Får teste en runde yoga.

Nei, det går jo ikke å stå med hodet ned etc. Tåhev i trapp?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen løpeform, rykker nedover på resultatlisten og har en uke å finpusse sommerkroppen på. Ti minutters gulvtrening i panikk (5 runder av 20 knebøy med rumpefokus, 20 runder sykling for magen, 10 pushups.

1. juli :)

Første halvår 2011 har jeg trent 73 1/2 time (mål 75 1/2), på 71 treninger (mål 75).

Fornøyd med lår og legger, og rumpe i klær, men denne uken er jeg ikke så fornøyd med rumpe uten klær. Den er ikke så stram og glatt og gyllen som lår. Eller midje uten klær, selv om den ser ut som et siv med klær. Når jeg holder den inn, og det gjør jeg jo alltid. Prøve å tweeke kosten hakket sunnere, men vet ikke om det kan gjøre noe utslag sånn i farta. Men jeg er fornøyd, asså. Jeg må tross alt huske på at jeg er middelaldrende :sjokk:

Ønsker bare ikke å bli feit og dvask av den grunn.

Mål Q2 (april-juni 2011)

:trene: Få tatt en makspulstest - Nei

:trene: Kjøpe nye løpesko - Ja :)

:trene: Løpe 2-3 g/uke, styrke 2 g/uke, yoga 1-2 g/uke (hvordan skal det gå opp? :klo: ) - Nei ;)

:trene: Antall treninger: 13 uker x 3 = 39 - Nei, 30 ganger, 2,3 per uke

:trene: Total treningstid: 91 dager x 25 min 2275 - Nei, 1881 min, 21 min per dag

:trene: Antall kilometer løpt: 15 per uke = 195 (65 per mnd) - Nei, 113 km (kanskje 120, da RunKeeper stjeler en del, 9 per uke)

:trene: 1 stk friskustrening annenhver uke = 7 stk - Nei, men 10 "miniaktiviteter" de siste fem ukene, for lite, men fint nytt fokus

:trene: 5 km: mål 25 min (fortsatt) - Ikke testet

:trene: Chins: 4-4-4 (lar denne stå) - Ikke testet

:trene: spagaten - Nei, men husker i hvert fall å tøye som oftest

Ingen spesifikke styrkemål foreløpig siden jeg er litt ute av gamet.

Nei, dette var sørgelige greier, men har man først satt noen mål er det jo redelig å summere opp.

For halvåret ser det jo bedre ut på nedlagt tid, siden jeg var flink i vinter, så 2011 skal nok bli et helt greit treningsår.

I hovedsak trener jeg jo fordi jeg liker det, og trives med å føle meg i form.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye mål?

Føles litt tåpelig å sette dem når jeg har gjort det så dårlig forrige runde :sjenert:

men det er jo gøy også :fnise:

Dessuten setter det seg litt i bakhodet med mål, så man i hvert fall husker å ta muligheter når de byr seg :Nikke:

Som kjent:

200 km løpt mellom 25. juni og 25. august :sjokk:

Dessuten:

Noe styrke/yoga annenhver dag (om så bare en 10 minutter på stuegulvet, starter litt skikkelig styrke igjen til høsten, rekker ikke det samtidig med 200 km)

Så mange miniaktiviteter jeg kan få til - aktiv hverdag ved siden av trening.

Fortsatt tøying

Spenstøvelser

og, asså mat, jeg har aldri brydd meg om å regulere mat da jeg spiser naturlig sunt og greit, men *Enigma*s tanke om å ha karbohydrater i hovedsak på ettermiddagen kommer nok til å ligge i bakhodet. Samt at jeg er blitt flinkere til å stoppe når jeg er mett, og spiser mye mere grønt enn i gamle dager.

Enda mer grønt!

Så får vi se, da

Forresten har jeg sommerferie fra i dag :)

Selv om jeg nok må trå til litt til uken, og dette store arrangementet i august som ødelegger litt for den totale feriefølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

God bedring Klips! Veit korleis det er å vil men ikkje få til.

Angående målene så har du jo trent ganske nært opptil målsettinga? OG du har oppnådd mål 2 MED GLANS :) Husk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lettet det grumset fra brystet, så da prøvde jeg meg på en liten tur :)

Er fortsatt forkjølet, men ikke på den syke måten, så det gikk fint det.

Kilometerne synket seg inn på Nike+ profilen min, men de kommer ikke inn på challenge'n! "#¤%&%¤#¤

Ligger fortsatt på 9. plass der, burde vært på 5.

Sur, sint, bitter og det som verre er.

Heldigvis deilig nytrent følelse i kroppen, den kan ikke noe dusteprogram ta fra meg.

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ble plystret etter igjen! :hoppe:

Takk, dere gutter (17?) som gidder å plystre på 40 år gamle damer :)

Holder hjulene i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det plutselig varmt før jeg kom meg ut (spilte nemlig lus med datter en time ;) ), så inntil videre prioriterer jeg en annen aktivitet som må til i prosjekt "fast og gyllen rumpe", nemlig å sole den.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Og så ble det overskyet igjen, så da fikk jeg løpt også.

Tre rolige runder rundt Sognsvann. Fokus på å ikke ha det vondt, holde meg der det går lett og avslappet. I sikksakk mellom alle folka.

Det skulle - ut fra det offisielle løypemålet, uten sikksakkingen - bli:

9,78 km.

På 1h04.

Med gjennomsnittspuls på 165 og maks 173.

Kan ha dette som et testløp, og se om det blir noe bedring på disse greiene.

Og akkurat nå på kvelden kom Nike+ tilbake også, og jeg er på 4. plass (av 78) akkurat i dag.

:hoppe:

Veldig lettet, i og med at jeg er arrangør for disse 78 folka.

Last note: RunKeeper mener jeg har løpt 9,15 km. Det vil altså si at den snyter meg for 7%.

Ikke rart jeg følte det gikk trått da jeg begynte med den. Alle løpeturene (utenom mølle) i vår har altså vært 7% lenger :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk kult å oppdaga- det er jo som å finna ein glømt 500-lapp i sommarjakka fra i fjor. :)

Då har du vel nådd endå fleire mål?? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke :ler:

Og som nevnt i din bok føler jeg meg plutselig dvask, og lurer på om alt under huden desintegrerer til slask etter at styrke måtte vike for løping. Kanskje jeg må lure inn et par styrkeøkter i løpet av de fire siste dagene før jeg reiser?

:ler:

I dag har jeg bare vært i hagen og lekt med barna, så nok av miniaktiviteter i det minste:

Spilt lus i sikkert en time eller mer

Hoppet på trampoline en halvtime (veldig morsom lek, en pilatesball og en mindre myk ball sammen oss på trampolinen, om å gjøre å ikke bli truffet)

Spilt fotball med barna en halvtimes tid

Gjort styrkeøvelser på gulvet (tre runder av 20xsykling, 15xhofteabduksjon, 10xpushups)

Og plantet et tre

Something...

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Best å løfta noen vekter/barn/husdyr/ektemenn for å vera på den sikre sida!!! :trene::hjertesmil::trene:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Eller grave litt i jorda. Mye graving her om dagen, svære hull med stor spade. Fin coretrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager latskap/andre planer, så i dag løp jeg (6 km) hjem fra grillmiddag med vin hos svigers.

Kanskje ikke best for treningseffekt, men bra for kilometerstanden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Løpehåpet for Greske øyer var noe ambisiøst, vi hadde så mange andre planer, og jeg nekter å stå opp grytidlig på ferie. Fire turer på totalt stusselige 22 km klarte jeg på to uker, en på Santorini, to på Naxos og en på Amorgos. Deretter ga jeg opp hele greia. :ler:

Dermed ligger jeg nede på 22 plass i konkurransen, og sjefen min ligger på 6.! Hele 53 km foran meg! Det blir møkkatøft å ta igjen, men fader heller, jeg må prøve nå som det vanlige livet dessverre bør snike seg inn i kroppen igjen. Vi får krysse fingre for at det skjer i dag, egentlig, men jeg kjenner jeg har lyst til å tyne ferieslækken.

Skulle ønske jeg hadde en fin fast 10 km løype her, slik som jeg hadde der jeg bodde før. Var så mye greiere å komme seg ut da. Innbiller jeg meg.

Ikke trener vi for sommerkroppen lenger heller, for den er vel mer eller mindre ferdig paradert. Godt jeg har konkurransen til å piske meg.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...