Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Det ser sørgelig ut for å nå disse målene. Men jeg har i hvert fall splitternye supersøte joggesko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommertimeplanen sniker seg på :( . Nå har jeg jo ikke gått på timer hele våren, men det blir mer til høsten.

Timer er morsommere enn løping og vektløfting, og til høsten er det ikke så viktig hva som er mest effektivt lenger. Da er det vedlikehold og treningsglede.

Fikk med meg den aller siste corebartimen for våren i går. Corebar er bra!

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har lyst på Corebar i dag også :ler:

Føysa bort den siste rest av forkjølelsessnev gjorde den også.

Men i dag blir det en løpetur på kvelden, med fokus på spenst og sprett.

Må få med meg litt av disse lyseste, deiligste kveldene, men kan ikke sitte ute og drikke hvitvin hver kveld. Løpe og se på folk og liv derimot, det blir bra.

Etterfulgt av planke slik som vi gjorde den i går, med fokus på "innover hengeræv" :ler:

Og hofteabduksjon.

Og tøying.

Og pullups hvis jeg finner meg en gren eller et lekestativ på turen.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med timer, men Bikinis don't lie finnes, har ikke testet denne, men liker instruktøren som skal ha den.

Skulle gjerne fått med meg den siste energy yoga timen for semesteret fredag morgen, men det går visst ikke i hop med heimen forøvrig.

Da får ønskelisten for disse tre ukene være:

Uke 23:

Mandag 6. - styrke (3x8, bøy&strakmark 65, benk&nedtrekk 35)

Tirsdag 7. - corebar

Onsdag 8. - løpetur utgikk, målet med denne var å nyte sommerkvelden, ikke at Oslos himmel åpnet seg ;)

Torsdag 9. styrke (3x8, bøy&strakmark 65, benk&nedtrekk 35)

(Fredag 10. - ingen reell mulighet)

Helgen - løpetur (evt: løp22, 5 km rolig (8 km/t), 3 km måltempo (12 km/t)

Uke 24:

Mandag 13. - styrke (5x5, bøy&strakmark 70, benk&nedtrekk 40)

Tirsdag 14. - løpetur (evt: løp 23, 7x800m intervall, 2 min gåpauser) om det går (evt. bytte man&tirs)

Onsdag 15. - Bikinis don't lie

Torsdag 16. - styrke

(Fredag 17. - København og ut på kvelden)

Helgen - løpetur, rolig 10 km (løp 24)

Uke 25:

Mandag 20. - styrke

(Tirsdag 21. - Stockholm)

Onsdag 22. - Bikinis don't lie

Torsdag 23. - løp (evt: løp25, 2 kilometer rolig (8 km/t) + 4 km måltempo (12 km/t)

Fredag 24. - styrke om det går (FOO FIGHTERS!)

Helgen - løpetur (evt: løp26, 4x1km intervall, 2 min gåpauser)

Styrkeøktene kan tas morgen, men da orker jeg ikke løpe. Løpe er derimot digg om kvelden, da frister det IKKE å være inne på studio (regner det SÅ mye blir jeg heller i sofaen).

De dagene jeg er utenlands er jeg erfaringsmessig for sliten på kvelden til å gidde noe trening.

Løpeøktene kombinert med tøying, hofteabduksjon og planke.

Bøy&strakmark øker (skjønt jeg trener ikke ofte nok til å bli mye sterkere). Benk og nedtrekk har vel ligget på det samme siden jeg startet for et år siden :ler:

(Jeg tar flere øvelser enn de som står her, men disse er de viktigste)

Vurderer å kjøre ferdig løpeprogrammet som dere ser, tok en pause da jeg ikke hadde noe konkurransemål med det lenger, savnet å bare jogge meg en tur uten noe puls&fart-press. Men det var jo litt gøy å ha et opplegg også.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel uansett ha gjort den siste innsatsen for bikinisesongen da, vel?

Kombinert med null alkohol man-tors, masse fuktighetskrem, litt sol hvis det skulle bli og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant :ler:

Og Henriette er et rivjern (gode gamle Lene H sin elev), så det høres ut som en time som svir.

Ellers skjønner jeg ikke hvordan jeg kan bli svakere og svakere i benk, det er den høyre armen som svikter, har vært litt... ømt er å ta i, men jeg har kjent noe på forsiden av skulderen hele tiden, samt at selve armen ikke er like sterk som den andre?

Jaja, ække så farlig.

Blir ikke kvitt det siste grumset i hals/stiv nakke/hodepine, burde kanskje ta det rolig, men prøver motsatt alternativ :ler:

Da skal jeg altså ned til 5x5 på de siste styrkeøktene før sommeren, og må finne ut hvor mye jeg skal øke vektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke med 5 kg første test av 5x5, da?

Det blir 70 kg i bøy&strakmark (bittelitt mer enn i fjor høst), 40 kg i benk&nedtrekk (nøyaktig det samme som i fjor høst).

Jajja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så sterk! Tøft! Hm, eg har problem med at stanga glipper på 60+ kilo på mark. Bruker du kalk/hanskar eller har du låsegrep av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo, det ble yoga i dag tidlig. Pain. In. The. ... Whole body, egentlig.

Lurer på om årets sommerferietrening skal være yogabasert, jeg, rett og slett. Evt. med små løpeturer i tillegg, siden det er litt gøy å løpe på nye steder.

Jeg er nemlig sykt stiv/låst noen veier har jeg skjønt, sånn bryst/rygg. Vet ikke om jeg kan klare å løse opp litt der med yoga? Prøve å huske øvelsene. Dårlig balanse har jeg også. Samt at det hadde vært gøy å kunne stå i bro.

Mim! :) Denne gangen glapp grepet (med hansker) på samme vekt som jeg klarte å løfte uten hansker sist. Rare hendene. Men hansker hjelper i hvert fall på å ikke få så jæskla vondt. Overhåndsgrep på ene hånden og underhånds på den andre er best for meg. Prøver å få hendene ordentlig under/rundt stangen. Kjipt at det glipper når resten av kroppen kunne løftet mer. Men de blir vel sterkere paralellt får man håpe.

Etter morgenyogaen satt jeg med kaffe på jobb og leste i DN (sikkert fra i går) om han trommisen full av tatoveringer som hadde begynt å løpe ultraløp. Kult. Og relativt myk start på fredagen får man si.

God pinsehelg! Jeg skal løpe i min :Nikke:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til det å løfte tungt uten å glippe: den enkleste måten er over/underhåndsgrep samt papirservietter(!) rundt stangen. Og så må man holde så hardt at knokene hvitner. Tre enkle ting - som gjør at jeg klarer å løfte&holde 110kg. Trenger verken hansker eller kalk etter min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker over/underhåndsgrep, ja, ellers hadde eg aldri komt over 50 :ler:

Takker for tips her oppe.

Yoga er bra! For øvrig er det noe eg ikkje tør å prøva meg på for tida, då eg befinner meg i total og relativt lykkelig denial om kor stiv og skeiv eg er i dei fleste kroppsdelar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hu dama på snart 40 som går og flasher bikinien sin til alle menn i nabolaget. Hurra for selvtillit. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, i hvert fall ikke sprade rundt og gjøre seg til med en diger rose på ryggen. :overrasket:

Fikk én dag lægg på opplegget, da jeg ikke gad gjøre noe i går :sjenert: , men det er like greit, for enda en sommeravslutning dukket opp og kræsjer med Bikinis don't lie eller hva den heter. Best med løping og styrke i juni, som kan gjøres de få sekundene man har tid. De seks dagene som gjenstår av denne uken har familien totalt syv sosiale happenings. Og da er søndag faktisk fri.

I dag startet jeg dagen med fem rooolige, nydelige kilometre i sol og hellidagsstillhet, der jeg virkelig koste meg.

Så fulgte tre kilometre der jeg skulle dra på skikkelig, hvor jeg ikke koste meg nevneverdig, og som jeg ikke klarte så bra som jeg hadde håpet. 18 min. :/

Til slutt løp jeg opp alle bakkene hjem, og det var litt moro igjen, full sprint hver bratte oppoverbakke, litt død på hvert platå.

Totalt 9,9 km. Og så masse tøying og litt core etc. i hagen. Nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, ikke lett å holde styr på fem sett! I hvert fall ikke når man tar dem litt innimellom hverandre for å få tid. Jeg pleier ikke ta med noe å skrive på, da programmet mitt er så enkelt, men det bør jeg nok nå.

Lei av styrke nå, men kjører ferdig frem til sommeren.

Når vel ingen av målene for dette kvartalet, men bryr meg heller ikke nok.

Har egentlig ikke noe mål med treningen, annet enn å være i god form. Eneste som kunne være av litt interesse ville være å få opp hastigheten på løping. Men det går foreløpig mer bakover enn fremover.

Snublet over fairygirl og miniøktene hennes i dag. Og tenkte at siden de store øktene går av seg selv, skal jeg begynne å samle miniøkter (5 min, 10min, 15min). Det blir gøy for barna mine, gir mer aktiv hverdag (selv om jeg forsåvidt alt er rimelig aktiv), og gir kanskje mer rutine for småtrening på ferie/jobbreise samt andre dager stortrening ikke går.

Har et utall muligheter: barn og tilhørende rekvisitter som rockering, hoppetau, sykkel, rollerblades, klatrestativer, trampoline (riktignok naboens) etc.

Dette blir gøy!

:)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjo, så er det såklart litt morsomt å vite at jeg sannsynligvis kunne løftet de fleste voksne menn jeg kjenner. Sånn ang mål :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniaktiviteter, uke 24, dag 1 & 2:

Solskinn, syklet til jobb. ca. 10 min ned, 15 hjem

Store aktiviteter, uke 24:

Mandag 13. - Løp22, 5 km rolig (7,5 km/t), 3 km 10,15 km/t (mål 12 km/t!)

Tirsdag 14. - styrke (5x5, bøy&strakmark 70, benk&nedtrekk 40)

Onsdag 15. - løpetur utgikk, høljeregn og ingen ektemann. Dessuten så sliten at jeg var kvalm, så det passet jo utmerket.Torsdag 16. el Fredag 17. - styrke

Helgen - løp 23, 7x800m intervall, 2 min gåpauser (eller rolig 10 km (løp 24))

Uke 25:

Mandag 20. - styrke

(Tirsdag 21. - Stockholm)

Onsdag 22. - Bikinis don't lie

Torsdag 23. - løp (evt: løp25, 2 kilometer rolig (8 km/t) + 4 km måltempo (12 km/t)

Fredag 24. - styrke om det går (FOO FIGHTERS!)

Helgen - løpetur (evt: løp26, 4x1km intervall, 2 min gåpauser)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...