Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Du leser Murakami-boken ja? Er den bra så langt?

Ellers: så flink du er til å løfte skrot. Har masse gode intensjoner om det samme, men løpingen ødelegger alt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler2: Du får ta ett der han ser puppen også, så han blir beroliget... :nigo:

:ler:

Murakami er søt, og jeg får lyst til å løpe. Den gjentar kanskje seg selv en del, men er en lettlest, koselig liten flis med fine livsanskulelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen jeg fikk somlet meg til å tenke på løpetur i går høljet det jo ned. Bra nok med 4 økter på en uke, altså, men ingen løpings selv om jeg liksom har så veldig lyst til det, sier jeg. Vel, det er dette med skog vs. asfalt og sol vs. hagl.

I dag gad jeg ikke lete etter 1,25 kg skivene, så jeg økte likegodt til 55 kg på knebøy og markløft. Der begynner grepet å slite igjen på markløft, måtte bytte litt grep på venstrehånden mellom repetsjonene for å klare å få med meg stangen opp på alle åtte.

Men grepet blir vel sterkere paralellt tipper jeg, så det løser seg igjen.

Klarte 3 - 3 - 1 chin up :danse: selv om jeg nok gjorde litt rare ting med bena i luften for å komme opp den siste av de tre repetisjonene. Vet ikke hvorfor det skulle være lettere å løfte meg opp når jeg er en krøllet ball, men opp skulle jeg i hvert fall.

Grep tak i forbipasserende kollega som passet på meg i benken, enda jeg klarer det jo strengt tatt selv på 40 kg, det var mest for å teste forskjellen siden han nå først gikk forbi.

40 i nedtrekk går også bra nå, etter at jeg la inn en litt mer aggresiv holdning til utførelsen :ler:

Men grepet glipper på slutten også her, i og med at venstrehånden allerede er utkjørt.

Fin økt, spesielt fordi jeg klarte litt mer enn før. Det er jo det man lever for der inne :)

:trene:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Jeg synes jo ikke det selv, som nybegynner, med disse mannfolka og deres 100 kilo på alle kanter.

Men han kollegaen jeg traff syntes det samme som deg, og hadde spredd ryktet på jobb. Lite jeg liker det'a :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samlet meg noen løpelinker i dag, legger her for safekeeping til neste år:

http://iform.nu/treningsplanlegger/lop-hel-eller-halvmaraton-raskere - tidsforbedring

http://beta.marathon.se/grundprogram/131 - med tid

http://www.oslomaraton.no/Treningsprogram/Treningsprogram%20Halvmaraton%201.pdf - mer fokusert på bare å fullføre

og en hel haug artikler her

http://www.treningsmagasinet.no/wip4/detail.epl?cat=15625

Birkenprogram til salgs dersom man skulle bli så seriøs:

http://www.birkebeiner.no/Treningsprogram/

typisk meg:

http://www.treningsmagasinet.no/wip4/ikke-loep-for-mye/d.epl?id=268845

Diverse intervallvarianter:

http://iform.nu/treningsplanlegger/intervalltrening

Kanskje 2011 blir et løpeår igjen.

Kanskje jeg skal ha som mål én 5 km eller 4x4 per uke gjennom vinteren, på mølle om nødvendig, bare så bena ikke skal glemme det helt?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale deg å løpe litt gjennom hele vinteren, hvis ikke kan det bli tungt å starte på'n igjen til våren. Bislett stadion har innebane åpen for alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Da ble dette august:

Ons 3: 1t Styrke (og 45' rask gåing)

Fre 6: 50min Styrke

Man 9: 1t Styrke

Tirs 10: 40min Løping + 20min Stretching/yoga og Pushups

Tors 12: 1t15min Styrke

Lør 14: 1t15min Løping

Søn 15: 30min hjemmeStyrke

Man 16: 1t15min Styrke

Ons 18: 1t10min Styrke

Tors 19: 40min Løping

Fre 20: 50min Styrke

Søn 22: 30min Løping

Man 23: 1t Styrke

Tirs 24: 30min Løping + 30min Catslide

Ons 25: 55min Styrke

Fre 27: 55min Styrke

Man 30: 1t05min Styrke

Tirs 31: 20min Løping + 30min Catslide ++

Styrkeøkning:

Knebøy og markløft: fra 40 kg til 55 kg (litt juks, da, gikk jo fra 10 til 8 reps midtveis i måneden)

Benkpress: fra 35 kg til 40 kg

Chin ups: fra 1 til 3

Totalt:

18 timer trening (1083 min, gjennomsnittlig 35 per dag) - beste måned så langt, knepen seier på mai :ler:

17 dager med trening (litt over annenhver dag)

6 små løpeturer, 2 coretreninger og 11 skikkelige styrkeøkter - litt dårlig variasjon

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instruktøren syntes at jeg var skikkelig sterk i den øvelsen som gikk på bakside lår og korsrygg. Skulle f*** meg bare mangle, jeg tar min egen vekt i markløft.

*stolt*

og dette er skrytestedet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka slags øvelse er det?

Ja du er kjempesterk!!!- mye sterkare enn meg i alle fall!! Men bare vent, snart skal eg og ta kroppsvekt i mark (om enn ikkje i knebøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger på ryggen med bena bøyd oppunder og disse catslidemattene under hælene, så skal bena skli & rettes ut og dras tilbake, hele tiden med hoftene høyt i været. Jeg synes ikke det er veldig vanskelig, men får til gjengjeld fort krampe av det :ler:

Catslide/core extreme er ganske morsomt, asså, for sånne som meg som er merkelig umotivert til å ta mageøvelser på egenhånd.

Det baserer seg mye på at man står i planken, med disse små sklimattene under hendene, og så fører hendene frem, til siden og forskjellig. Drittungt, enda jeg så langt tar det bare på knærne. Evt. planke med mattene under tærne og fører strake ben ut til sidene, eller knær opp mot brystet.

Øvelser man helt klart kan klare hjemme (eller på de berømmelige hotellrommene mine) med andre ord.

Burde få til to coretreninger i uken i det minste, men det er ikke bare bare å skvise inn alt man vil i disse ukene. Akkurat nå skriker kroppen "pause!", men det kan jeg ikke ta meg råd til, det blir tidsnok alt for mye pause i september fordi jeg ikke har anledning til å trene.

Startet dagen med en litt middelmådig styrkeøkt, klarte ikke alle 40-kilosrepsene i benken uten spotteren min, mister fokus på teknikk i markløft når venstrehånden gir opp og jeg er redd for å glippe stangen.

Derimot klarte jeg 4 - 4 - 4 chins :danse: og akkurat det føltes langt fra middelmådig :)

(Det var forresten litt jug over her, jeg veier nok fortsatt to kilo mer enn stangen min ;) )

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gleder meg aller mest til akkurat nå, er forresten det at siden min datter forkaster turn og svømming og alskens og bare vil KLATRE, har jeg meldt oss på et lite foreldre og barn-kurs, som innebærer at foreldren først må lære å få opp topptau. Det blir altså litt klatring på mor også :hoppe: samt at når jeg først kan henge opp topptau selv kan vi kanskje få til litt fritidsklatring med familien også. Og hvis datter virkelig blir hekta kanskje dette er noe vi kan drive med sammen fremover.

Veldig bra med bestemte unger så mor får gjort noe hun egentlig har lyst til men ellers aldri ville fått ut fingeren til i denne travle hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag møtte jeg en annen kollega på morrakvisten også. I lunsjen spurte han hvor lenge jeg hadde holdt på. "Siden før sommeren en gang"

Ikke mer? Han syntes jeg så sååå proff ut :skratte:

Enten juger gutta for å være greie (og det er heeelt greit for meg), eller så er jeg jæskla bra på faking :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake it till you make it :D

Men du- hvis kroppen skriker påpause bør du kanskje ta deg ein sofadag? Husk at det er mellom øktene musklane veks.:)

Og nei, eg følger ikkjemine egne råd særlig godt.

Ja, Stumptuous-dama er morsom. På ein intellektuell styrketreningsnørd-måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...