Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Herrgud for et usannsynlig vær det er her for tiden. Null energi, null ektemann og vanvittige regnskurer.

Null løpetur!

Derimot blir jeg nødt til å dra i gang en ny løpechallenge på jobb, og da skal dere se kilometerne drar seg på.

Må bare velge "medium", ønsker å bruke Nike+ som jeg kjenner fra før, selv om det innebærer at folk må skaffe hardware og at fx endomondo sånn sett ville vært enklere. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv bruker jeg runkeeper for tiden, men den koster jo også, samt at det ikke ser ut til å gå an å lage samme type konkurranse (tre lag, mest kilometer innen gitt tidsramme, og ikke minst mulighet til å chatte underveis).

Glad for innspill, skal arrangere for 300 stk (hjelp!), vil ha med flest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikkje komma med innspill då eg ikkje anar kva desse tingene er. Men eg ville sei at det er supert av deg å arrangera løpechallenge på jobb! :)

Ka brukte dåkke sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener IKKE. Latskap. Kanskje i kveld.

Men i går plantet jeg hekk i noen timer, spa, løfte, bære, rake. Støl de rareste steder i dag. Finfint med litt godt gammeldags kroppsarbeid :)

Miniaktiviteter, uke 24:

Solskinn, syklet til jobb 2 dager. ca. 10 min ned, 15 hjem

Plantet 15 meter ferdighekk

Store aktiviteter, uke 24:

Mandag 13. - Løp22, 5 km rolig (7,5 km/t), 3 km 10,15 km/t (mål 12 km/t!)

Tirsdag 14. - styrke (5x5, bøy&strakmark 70, benk&nedtrekk 40)

Og så ikke en døyt resten av uken. Skamme seg!

Uke 25:

Mandag 20. - styrke

(Tirsdag 21. - Stockholm)

Onsdag 22. - Bikinis don't lie

Torsdag 23. - løp 23, 7x800m intervall, 2 min gåpauser

Fredag 24. - styrke om det går (FOO FIGHTERS!) :hoppe:

Helgen - rolig 10 km (løp 24)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig hvis det er noe slikt å hente her for tiden, Molo. :)

Har vært lat :sjenert:

Og har hatt en mann som har jobbet veldig mye.

I går burde jeg kanskje løftet vekter, men en kveldsjogg i solen var alt jeg orket. Med Nike+ igjen for første gang på lenge. Og Runkeeper samtidig :ler:

Generøse Nike+ påstår det var 10,13 km, mens gjerrige Runkeeper mente 7,99!

Runkeeper er nok nærmest, selv om den kutter en del svinger.

Fra LØRDAG starter løpekonkurransen jeg selv har arrangert. Mest mulig kilometer fra 25/6 til 25/8. Burde være fin motivasjon til å få trent gjennom sommeren, konkurranseinstinktet tar nemlig ikke ferie. Og noe annet enn løping blir det nok heller ikke :ler:

Ikke blir det noe løpeprogram heller, tror jeg, jeg ser nå at jeg har like dårlig fart som jeg hadde da jeg joinet Nike+ 1. mai 2009. (Har byttet sensor i mellomtiden, kan ha noe å si).

Den gang løp jeg bare helt vanlige turer, så lange jeg hadde tid og ork til, de fleste på rundt 10 km. 14 stk i løpet av mai, og allerede i slutten av mai er gjennomsnittshastigheten bedre.

Halvmaratonen i september var jeg mye raskere enn jeg er nå. Så screw løpeprogram, det blir mengdetrening gjennom sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er det tydeligvis flere som gjør, påmeldingene hagler inn. Og det er jo gøy når man arrangerer noe.

I dag var vel vårens siste av svært få saltimer, Bikinis don't lie. Tøft, hadde puls på 5 slag mer enn aldersbetinget makspuls.

Instruktøren hadde så flotte ben, supertighte muskler med nydelige linjer, at jeg måtte spørre henne etterpå hva hun trente selv :ler:

Hun hadde så mange timer at det holdt med det. (Har sikkert gode gener og trener ekstremt mye saltimer, såklart.)

Så jeg tar en pause fra de oppleste vektløftersannheter med god samvittighet. Og dette med at jenter ikke får så store muskler av å løfte tungt, det er grenser for hvor brei over kassa jeg fx. bør bli.

Sjekket gamle løpestats, 2009 var jo året jeg drev med sånt, pre Elixia. Da jeg ble med i første challenge og kjøpte Nike+ kit'et i mai løp jeg 130 km. (Korrigerte kilometre, Nike+ påstår 153 ;) )

Deretter ble jeg litt lei i juni med bare 55, men fulgte på med 96 (i JULI!) 66 og 73 før sesongen dabbet av ved Elixiainnmelding i september og alle de morsomme timene. Løp (ute) til og med november!

2010 løp jeg 10 - 20 km per måned fra mai til desember. 40 i april. Dårlig år. (Løpemessig, da. Trente jo masse annet. Styrke mest.)

2011 ligger på 30-40 km per måned utenom imponerende 70 i mars (imponerende i mine øyne, som ikke er dedikert løper, andre løper såklart mye mye mer). Herfra skal det være stigende. Hva kan jeg klare i løpet av konkurransen? 200? Er jo to uker på ferie midt i der. Bør ha over 200 som mål?

Nerd.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 er jo over ti halvmaratonar! Det er mye det! Men om ein deler det litt opp er det jo mellom 20 og 40 løpeturar. Er vel realistisk dersom du er i siget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to måneder på meg, så jeg trenger bare 10 x 10 kilometer på en måned, det er ikke så mye. Siget er en ting, konkurranse, ære og berømmelse er noe annet ;)

Kolleger fra alle land møtes for første gang til en stor samling i august. Da er det kult å være "hun som løp så mye" :fnise:

Motivasjon kommer i alle former og fasonger.

I dag tok jeg sesongens siste styrkeøkt, og den gikk i grunn ganske dårlig. Jaja.

Noe styrke kommer jeg jo til å kjøre videre, de dagene jeg må trene på morgenen, i og med at jeg ikke liker å løpe da, og ikke liker spinning noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransens første løpetur ble faktisk ikke i går. I går ble det Kolsåstoppen, den bratte veien, med barna. En venninne av datter og hennes spreke mor inviterte oss med. Fint anpusen oppover der, og veldig fin tur for store og små.

Og da jeg kom hjem hadde jeg fått to små stikkelsbærbusker og spadde og ordnet i hagen resten av ettermiddagen.

Men i dag skal jeg klokke inn kilometre :)

Miniaktiviteter, uke 25: syklet til jobb en dag, syklet til konsert på fornebu, gikk opp kolsåstoppen, plantet stikkelsbærbusker, syklet til fornebu

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å væra ærlig om kva som motiverer deg. Trur ein får bedre resultater på den måten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant :)

Så i dag formiddag, første challengeløpetur, tenkte å ta i raust og løpe ut til stranden på Fornebu, og så oppdager jeg plutselig at Nike+ har sluttet å logge kilometre!

Men tiden løper, haha.

Heldigvis mistet jeg bare en kilometer eller noe, fikk logget 12,5.

Og heldigvis hadde jeg på runkeeper som backup, så statistikken der blir riktig, det er jo det viktigste.

Eller vent, det viktigste er kanskje at jeg faktisk løp disse kilometerne? :ler:

Der har vi det med fokus igjen...

Bra tung i stussen på slutten, 13-14 kilometer er betraktelig mer enn 8-9 når man er uvant med det.

Og i døren hjemme ble jeg møtt av en familie som ville ut og sykle... nettopp til den stranden :ler:

Så de bakkene har jeg altså fått tatt to ganger i dag.

Nå er det sabla godt å sitte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt herpa, 14 km og deretter full rulle hele dagen (ikke plattingsoling som jeg hadde sett for meg). Plantet til og med mer greier i hagen. Og disket opp med lekker middag. Nå må jeg rett og slett legge meg snart kjenner jeg. 22! Det skjer ellers aldri! Tror jeg har fått i meg det som var å få av frisk luft i dag. Til og med hatt føttene i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidundrande som denne challengene har tatt av. Det renner inn med kilometre.

Min plan er 10 km annenhver dag frem til vi reiser (= 60 km)

5 km annenhver dag på ferie (=35 km).

Kan være vel ambisiøst, i hvert fall på ferie, der det blir mye forflytting rundt om kring og andre ting som skal skje.

Men ambisiøs må man være.

MER ambisiøs skal jeg derimot ikke være, for da risikerer jeg å bli lei.

Så i dag løper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meeen, så så jeg at sjefen min plutselig lå halvannen kilometer foran meg i konkurransen, og det kan jeg jo ikke ha noe av.

Kalkulerte at jeg kunne komme opp på femteplass med en 6 km tur, så da ble det det.

Som å løpe en tømmerstokk etter de 14 i går, men hva gjør man ikke :ler:

Får restituere i Helsinki på onsdag, for i morgen må jeg ha 10.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Klips er i gang! Ønsker deg lykke til. Du knusar nok sjefen og mange fleire til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Jøss så flink du er. Jeg er her inne og myser, lurer litt på å lage min egen treningsdagbok. Trener mest i sal både kondisjon og styrke, men også litt styrke i treningsrom.

Har en drøm om at jeg en gang skal like å løpe. Ser på alle som løper lett og uanfektet, som dem som er i best form. Det gjør jo du :)

Lykke til i konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...