Gå til innhold

om du har spm om fettsuging..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fettsugde hele magen for en måneds tid siden, så hvis dere lurer på noe i den forbindelse svarer jeg gjerne.. :)

Absolutt ingen 'grei slankekur,' men flott siste utvei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat timene etterpå var vondere enn det meste annet! Men etter det har det for det meste bare vært litt vanskelig å bevege seg, som du er fryktelig, fryktelig støl på en måte.

Fikk ikke på meg sokker og sko selv de første dagene:) Opp og ned fra sofaen, ut og inn av bilen osv var også utfordrende, men ikke vondt så lenge jeg var forsiktig. Må regne med å sove på ryggen en god stund!

Gikk også som en gakk-gakk de første to ukene:) Og det tok en mnd før jeg tok på meg ordentlig bukse igjen, det var helt umulig de første dagene. Heldigvis er tights in!

Arr, nei ikke noe særlig. De lagde 6 hull, de er ca 0.5-1 cm lange, og vil ikke syntes godt.

Skrevet

Enig i det du skriver da jeg har prøvd fettsuging selv. Jeg hadde enormt ondt de to første dagene. Orket nesten ikke tanken på å gå ut av sengen og vondt å reise seg og ikke minst inn og ut av bilen - føltes som en evighet å komme på plass og ikke var det godt heller.

Arrene mine var maks 0,5 cm og vil tro at de ikke vil synes etter hvert.

Jeg kjøpte en hold-in tights for å ha på under buksene og da følte jeg meg litt "beskyttet" og brukte dongeribukse cirka 14 dager etter inngrepet. Tar jo litt tid å "ramle på plass" siden man er litt hoven etter inngrepet...

Tok i grunnen cirka 14 dager før jeg følte jeg kunne fungere så normalt at jeg ikke måtte skylde på at jeg hadde f.eks vondt i ryggen osv :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvor mye mage hadde du/dere?

Skrevet

Ikke sant! Søkte mye rundt på nettet før operasjonen, og ingen steder sier at du blir ganske bevegelseshemmet en god stund, ofte står det at du fint kan gå på jobben dagen etter. Jeg er ikke særlig sutrete av meg, men en annen jobb enn ligge pent hadde hvertfall ikke jeg klart! Heldigvis har jeg ikke barn, for det tar en stund før en skal løfte og bære noe som helst.

Selvfølgelig er jeg fornøyd, siden dette var en siste utvei for meg, men vil gjerne påpeke for alle at det ikke er noen snarvei!

Skrevet

På meg fjernet de 1,4 liter. Er ikke tykk, men magen var bulkete og vapsete fra topp til bunn. Ser frem til å ikke måtte gjemme den bort hele tiden!

Skrevet

Jeg fettsugde hele magen for en måneds tid siden, så hvis dere lurer på noe i den forbindelse svarer jeg gjerne.. :)

Absolutt ingen 'grei slankekur,' men flott siste utvei!

Skrevet

hvor fikk du det gjort og hvor mye kostet det?

Skrevet

hvor fikk du det gjort og hvor mye kostet det?

Anbefaler Fertilitas i Tallin. Billig og meget seriøst! Og sikkert 1/4 av prisen i Norge. Inkl i prisen er også kompresjonsplagg, 3 måltider etc

Synes klinikkene i Norge er sinnsykt dyre tatt i betraktning arbeidet som blir utført...

Skrevet

Jeg er slank men hadde en liten "sirkel" med fett rundt navlen etter svangerskap. Magen er helt flat nå :)

Skrevet

Anbefaler Fertilitas i Tallin. Billig og meget seriøst! Og sikkert 1/4 av prisen i Norge. Inkl i prisen er også kompresjonsplagg, 3 måltider etc

Synes klinikkene i Norge er sinnsykt dyre tatt i betraktning arbeidet som blir utført...

Jeg vurderte og Fertilitas, virker som et seriøst og bra sted! Men endte opp på Aviva i Oslo.. Kostet 18.000 for hele magen

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan en få dekket deler eller alt om det mest er for helsemessige årsaker en ønsker å fjærne noe ?

"Babymagen" min er oppsprukket fra navlen og ned. Store sprekker som ikke har nyttet å trene tilbake igjen. (er 16 år siden jeg var gravid og jeg har trent svært mye i lange perioder. Gikk også ned mer en jeg gikk opp i svangerskapet uten at "løsskinnet" ble borte)

"hengemagen" henger godt over trusekanten så jeg er avhengig av holdinn eller store truser for å holde noe på plass.

Er jo ikke så pent heller da men... er mest plagsomt siden det tynger blæren slik at det føles ut som jeg må på do hele tiden.

De siste årene har jeg av helsemessige årsaker desverre kunne hatt lite fysisk aktivitet. Har fra før vektproblemer med at jeg går opp raskt og altid hatt et høyt fysisk aktivitetsnivå for å holde vekten nede. Vekten nå er desverre kommet opp i en 15-20 kg for mye. (håper jeg snart kan få trent mer igjen)

Vurderer å fjerne "babymagen" med tid og stunder. Men kan en få gjort fettsuging på -hele- magen samtidig uten at en blir ruinert av det.

Og må en gå inn for en giga slankekur for å få bort mye før en eventelt fettsuger ?

Er som sagt ikke av utsende messige årsaker jeg kunne tenkt meg å fjærne en del. Har fått 2 friske barn og regnet med at kroppen ikke ble like pen etter 2 graviditeter. Men kunne tenke meg fettsuging samtidig for at resultatet ikke skal bli værre en det allerede er.

Noen som kjenner til disse tingene ?

Skrevet

Kan en få dekket deler eller alt om det mest er for helsemessige årsaker en ønsker å fjærne noe ?

"Babymagen" min er oppsprukket fra navlen og ned. Store sprekker som ikke har nyttet å trene tilbake igjen. (er 16 år siden jeg var gravid og jeg har trent svært mye i lange perioder. Gikk også ned mer en jeg gikk opp i svangerskapet uten at "løsskinnet" ble borte)

"hengemagen" henger godt over trusekanten så jeg er avhengig av holdinn eller store truser for å holde noe på plass.

Er jo ikke så pent heller da men... er mest plagsomt siden det tynger blæren slik at det føles ut som jeg må på do hele tiden.

De siste årene har jeg av helsemessige årsaker desverre kunne hatt lite fysisk aktivitet. Har fra før vektproblemer med at jeg går opp raskt og altid hatt et høyt fysisk aktivitetsnivå for å holde vekten nede. Vekten nå er desverre kommet opp i en 15-20 kg for mye. (håper jeg snart kan få trent mer igjen)

Vurderer å fjerne "babymagen" med tid og stunder. Men kan en få gjort fettsuging på -hele- magen samtidig uten at en blir ruinert av det.

Og må en gå inn for en giga slankekur for å få bort mye før en eventelt fettsuger ?

Er som sagt ikke av utsende messige årsaker jeg kunne tenkt meg å fjærne en del. Har fått 2 friske barn og regnet med at kroppen ikke ble like pen etter 2 graviditeter. Men kunne tenke meg fettsuging samtidig for at resultatet ikke skal bli værre en det allerede er.

Noen som kjenner til disse tingene ?

Hvis dette byr på problemer for deg, så ta det opp med legen. Man blir da vurdert og evt vil du få dekket fettsuging/operasjon.

Er du plaget med vekten og at dette går utover helsen samt hvis du har hjerteproblemer etc i familien, kan man også få dekket gastric bypass. Nå kjenner jeg ikke til din helsetilstand eller hvor stort problem dette er, men det er i alle fall mulig å disse tingene dekket....

Hvis det skal dekkes av egne penger og du skal fettsuge hele magen, kan du sjekke prisliste eller sende forespørsel til div klinikker. Du vil da bli bedt om å få sende bilder av magen din og få vurdert pris og anbefalt behandling ut i fra.

Skrevet

Jeg vurderte og Fertilitas, virker som et seriøst og bra sted! Men endte opp på Aviva i Oslo.. Kostet 18.000 for hele magen

Jeg betalte litt over 14.000 for fire områder. Det er inkl to dagers opphold, mat og kompresjonsplagg.... Mao - Norge er dyrt! Man har god råd til videre hotellopphold, flyreise m.m ved å velge bort. norske klinikker

Skrevet (endret)

får man sykemelding?

Endret av sebra
Skrevet

får man sykemelding?

Nei, ikke på klinikker desverre..

Gjest Gjest
Skrevet

Hva mener du med hele magen? HVor mange områder? Øvre, nedre mage og sidene eller?

Skrevet

Hva mener du med hele magen? HVor mange områder? Øvre, nedre mage og sidene eller?

Ja, det de kaller øvre og nedre del:)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...