Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Heisann Jeg har helt plutselig og tilsynelatende uten grunn fullstendig mistet matlysten. Har vært sånn siden uken før påske, og det blir bare verre og verre. Ingenting frister, ikke engang frukt eller sjokolade, og jeg føler virkelig at jeg tvinger meg selv til å spise. Føler også at jeg ikke kan gjøre noe rett etter jeg har spist, kroppen føles i ulage og hvis jeg anstrenger meg er jeg redd jeg kaster opp. Jeg har vært hos legen, men hun fant ingenting galt. Blodprøvene var fine, eneste er at jeg er ganske forkjøla, men tviler på at det har noe med saken å gjøre. Har ikke begynt på noen nye medisiner i det siste heller, så legen min ble ganske usikker på hva årsaken er. Noen med en idé om hva dette kan være? Jeg er temmelig frustrert, merker at jeg er helt kraftløs, nesten konstant kvalm og svimmel og har allerede gått ned flere kilo jeg egentlig helst ikke ville miste. Er ikke akkurat overvektig, så redd jeg kommer til å bli ekkeltynn hvis dette fortsetter
Gjest navnelapp Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Du bør lage ein plan for når og kva du skal spise, og passe på at måltida dine er balanserte og gode. Dersom du ikkje klarer å følgje planen kan du supplere med proteindrikkar. Det er ganske vanleg å miste matlysta når du er forkjøla, pass på at det du et er "næringstett" og dekkande når det gjeld vitaminar og mineralar. Drikk heilmjølk viss du likar mjølk, spis ost som ikkje er light og ting med fiber. Bruk sausar der det er naturleg, gjerne med fløte eller creme fraiche. Av frukt og grønsaker er mango, avokado og søte tomatar godt når ein har lite matlyst.
Gjest Christopher Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Heisann Jeg har helt plutselig og tilsynelatende uten grunn fullstendig mistet matlysten. Har vært sånn siden uken før påske, og det blir bare verre og verre. Ingenting frister, ikke engang frukt eller sjokolade, og jeg føler virkelig at jeg tvinger meg selv til å spise. Føler også at jeg ikke kan gjøre noe rett etter jeg har spist, kroppen føles i ulage og hvis jeg anstrenger meg er jeg redd jeg kaster opp. Jeg har vært hos legen, men hun fant ingenting galt. Blodprøvene var fine, eneste er at jeg er ganske forkjøla, men tviler på at det har noe med saken å gjøre. Har ikke begynt på noen nye medisiner i det siste heller, så legen min ble ganske usikker på hva årsaken er. Noen med en idé om hva dette kan være? Jeg er temmelig frustrert, merker at jeg er helt kraftløs, nesten konstant kvalm og svimmel og har allerede gått ned flere kilo jeg egentlig helst ikke ville miste. Er ikke akkurat overvektig, så redd jeg kommer til å bli ekkeltynn hvis dette fortsetter Hei. Noe som jeg vet hjelpe er å begynne å trene. Da vil kroppen din bli sluten og mat lyst vil komme tilbake. Det er tungt å begynne å trene i starten, men holder du ut og bare presser deg selv over dørstokken skal du se at det vil begynne og bli mye bedre.
Gjest izobell Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Heisann Jeg har helt plutselig og tilsynelatende uten grunn fullstendig mistet matlysten. Har vært sånn siden uken før påske, og det blir bare verre og verre. Ingenting frister, ikke engang frukt eller sjokolade, og jeg føler virkelig at jeg tvinger meg selv til å spise. Føler også at jeg ikke kan gjøre noe rett etter jeg har spist, kroppen føles i ulage og hvis jeg anstrenger meg er jeg redd jeg kaster opp. Jeg har vært hos legen, men hun fant ingenting galt. Blodprøvene var fine, eneste er at jeg er ganske forkjøla, men tviler på at det har noe med saken å gjøre. Har ikke begynt på noen nye medisiner i det siste heller, så legen min ble ganske usikker på hva årsaken er. Noen med en idé om hva dette kan være? Jeg er temmelig frustrert, merker at jeg er helt kraftløs, nesten konstant kvalm og svimmel og har allerede gått ned flere kilo jeg egentlig helst ikke ville miste. Er ikke akkurat overvektig, så redd jeg kommer til å bli ekkeltynn hvis dette fortsetter Hei. Jeg har akkurat det samme problemet nå. Har ingen matlyst og vekten min bare senker for hver dag som går. Har allerede gått ned 5 kilo på under en måned. Ingenting frister lenger og dette har gått veldig ut av søvnen min. Jeg får ikke sove, er slapp og sliter med å komme meg på skolen. Jeg er kunn 16 år, 175 og veier 52 kilo. Har hatt en del problemer med vekten før fordi jeg holder på i modellbransjen og jeg måtte gå ned en del kilo og gå på noen dietter, men nå har jeg bare blitt stygt tynn og har ingen matlyst. Trenger hjelp? noen som har tips?? Er desperat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå