Gå til innhold

Erfaringer med Diane p-piller?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har hørt at Diane p-piller skal hjelpe mot kviser?? Noen som har erfaringer med dette? Og hva med andre bivirkninger med denne p-pillen - humørsyke og vektøkning osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er en del år siden jeg gikk på de, men husker jeg la på meg masse i begynnelsen, men det gikk av etter hvert. Kvisene ble jeg også ganske bra av. Hørt det er økt fare for blodpropp med akkurat disse pillene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Diane og de hjalp bra, med det som hjelper bedre ang kviser(eksem) er å legge om kostholdet.

Fikk ikke nedsattlyst ved bruk av disse pillene, men har opplevd det med andre. Tror det er veldig forskjellig hvordan vi reagere på de forskjellige p-pillene. Snakk med legen din..

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker Diane nå pga kviser. Har ikke merket noen bivirkninger, heldigvis. Men vet ikke om jeg er så fornøyd likevel... Har brukt dem i 4 mnd, og har fremdeles kviser på rygg og bryst, og det vil jeg ikke ha!!! Er blitt litt bedre da, men jeg trodde alt skulle forsvinne...

Pus: Har du noen tips når det gjelder å legge om kostholdet? Hva bør man spise, og hva bør man holde seg unna?

Har noen andre noen tips for å bli kvitt kviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For meg så var kvisene et fysisk tegn på at kroppen min er/var i ubalanse, mye "gift-stoffer" som ville ut, og som du sikkert vet så er kroppens største organ huden. Dermed kviser og at det føles som om det klør under huden. Litt kronglete forklart, men håper du forstår.

La om kostholdet drastisk for over et år siden og fikk et kjempe utbrudd av kviser etter få dager på ny diett. Men når det fikk roet seg så har jeg bare fått mindre og mindre kviser. Har pr i dag bare litt kviser i forbindelse med menstruasjon.

Jeg tåler ikke melkeprodukter(noe jeg fant ut når jeg la om kosten), ekstremt forsiktig med alt som innholder sukker(fruktsukker,kunstig søtningstoffer, honning osv.) og ferdig mat.

Så kosthodet mitt består i grove trekk av: fisk,grønnsaker,lyst kjøtt,brun ris,egg og grove kornsorter,egg,nøtter,bønner og soyaprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Diane, og har ingen bivirkninger. Ikke lagt på meg, ikke nedsatt sexlyst eller noe annet. Jeg er litt usikker på om de hjalp meg mot kviser, fordi jeg var ikke voldsomt plaget med det. Litt hjelp, kanskje?

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane hjalp meg mot kviser.

Ellers bruker jeg også Dalacin nå, men det er fordi jeg har sluttet med p-piller. Redd for nye utbrudd. *spent*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Diane hjalp utrolig på meg med tanke på kviser, men lysten forsvant fullstendig desverre.

Nå er jeg akkurat i en overgangsfase hvor jeg bruker både Diane og Dalacin. Skal slutte med pillene om ca. en mnd. - og håper at Dalacin da vil klare å holde problemet unna alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble utrolig deprimert på Diane-pillen... Det ble et ille halvår.. *sukk*. Og la på meg mange kilo, også. Jeg vil ikke anbefale deg en sånn sterk-dose-p-pille siden mange reagerer negativt på den mtp sexlyst. Det finnes andre preparater du kan få hos legen for kviser, bl.a. Dalacin som virker veldig bra! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som startet tråden:

En hudlege "her" (utlandet - Europa) sier at Diane ikke egentlig er en p-pille, men en hormon-basert kvise-medisin som har det som bivirkning at den forhindrer graviditet.

Primær-hensikten er altså å behandle kviser - den har så mye hormoner at den ikke utskrives som p-pille, om du skjønner forskjellen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...