Gå til innhold

Gynekologisk undersøkelse


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte det var på tide med en gynekologisk undersøkelse, og jeg valgte å gjøre det hos fastlegen min. Jeg har hørt at han er rolig og forsiktig ved en slik undersøkelse. Og jeg er blitt fortalt at en underlivsundersøkelse ikke gjør vondt i det hele tatt, noe også legen min sa da han viste meg utstyret han skulle bruke. Så jeg var så absolutt ikke forberedt på smertene.

Det gjorde forferdelig vondt da han førte inn spekelet og da han "skrudde det opp". Det endte med at han måtte bruke et mindre spekulum. Det gjorde fortsatt veldig vondt, men jeg beit tennene sammen.

Mulig dette er litt dumt, men jeg ble bare litt bekymret for at det kanskje er noe galt med meg. Jeg er ikke jomfru, men jeg har bare hatt samleie en 5-6 ganger. Og ved penetrasjon er det fortsatt mer vondt enn godt.

Så spørsmålet mitt er vel egentlig om det er normalt at det kan være så vondt?

Noen andre med samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Har følt lettere ubehag, men ikke smerter. Med unntak når de skraper eller skjærer i en for å ta prøver og slikt.

Men bare en helt vanlig sjekk skal vel egentlig ikke gjøre vondt?

Skrevet

Jeg føler litt smerter når de åpner spekulumet, men tror det er det at musklene mine stritter litt i mot. Hvis du opplever smerter ved samleie så er det kanskje ikke rart at du opplever smerter ved en slik undersøkelse heller, da man som regel er mer anspent hos legen enn med en partner.

Skrevet

det er mulig at du er litt liten nedentil og at det var derfor det gjorde vondt, for det skal ikke gjøre vondt. men et er klart at fastleger gjør ikke det like ofte som gynekologer, jeg har merket VELDIG forskjell på hvor netthendte gynekologer er i forhold til almennleger...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men bare en helt vanlig sjekk skal vel egentlig ikke gjøre vondt?

Nei, det skal vel egentlig ikke det. Men føler ikke at legen min reagerte noe spesielt på at jeg opplevde det så smertefullt heller, så jeg vet ikke. Fikk meg ikke til å spørre heller.

Jeg føler litt smerter når de åpner spekulumet, men tror det er det at musklene mine stritter litt i mot. Hvis du opplever smerter ved samleie så er det kanskje ikke rart at du opplever smerter ved en slik undersøkelse heller, da man som regel er mer anspent hos legen enn med en partner.

Sant nok. Jeg følte jeg klarte å slappe av sånn noen lunde der nede, men mulig jeg ikke gjorde det.

det er mulig at du er litt liten nedentil og at det var derfor det gjorde vondt, for det skal ikke gjøre vondt. men et er klart at fastleger gjør ikke det like ofte som gynekologer, jeg har merket VELDIG forskjell på hvor netthendte gynekologer er i forhold til almennleger...

Ja, det kan være at gynekologer er bedre enn en vanlig allmennlege. Men jeg har pratet med tre stk. som er veldig fornøyd med denne legen da det kommer til gynekologisk undersøkelse, så tror heller det er noe feil med meg, enn at det er han som kanskje er litt klønete eller uforsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...