Gå til innhold

er jeg skikkelig kjip?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg altså sånn at jeg om typen lenge har snakket om å gifte oss. Vi har alltid sagt at vi skal stikke til utlandet og gjøre dette alene, bare jeg og han, og heller holde en fest når vi kommer tilbake til norge. Ingen av oss er kristne og kommer derfor ikke til å gifte oss i noen kirke uansett, så for oss falt det naturlig å velge en strand eller ambasade et eller annet sted i verden i forbindelse med en koselig ferietur for bare oss to. Liksom litt som bryllupsferie og bryllup i ett :)

Så har det seg sånn at min beste venn gjennom mange år har gitt meg beskjed om at hvis hun ikke får bli med som vitne eller "brudepike" under brylluppet så blir hun sint. (nei hun tuller ikke, hun mener det) Argumenter er at vi må ha et vitne uansett hvor vi er i verden for å gifte oss.

Jeg har sat at turen går til asia eller usa, og at vi helst ikke vil ha med oss en ekstra person på en ferie for oss to som vi har planlagt lenge.

Har hun egentlig noe som helst rett til å bli sur?? jeg synes det er så frekt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har ingen som helst rett til å være sur! Vitner kan jo være hvem som helst, kirketjeneren, musikere etc. Forlovererklæringen skal jo skrives under av noen dere kjenner godt, men det gjøres jo før dere reiser. ;)

Nei, nyt turen deres alene! :D

Skrevet (endret)

JA, du er SKIKKELIG kjip... neida, ærlig talt, det er faktisk deres valg, ikke hennes... hvor gammel er hun? hun HØRES ut som om hun går på ungdomsskolen fortsatt, hehe.

da jeg og Gubben giftet oss valgte vi å ikke ha noen andre tilstede under selve vielsen enn forloverne, for meg ble det FOR privat å skulle ha gjester der, nesten som å skulle ha tilskuere på bryllupsnatten, sært jeg vet, men for meg ble det feil med tilskuere...

Likevel skjønner jeg jo mamma som var litt skuffet, (hun har mast om det i femten år nå etterpå, enda godt at nå gifter bruttern seg om tre uker, så får hun vært tilstede da...)

foreldre har lov til å bli litt fornærmet over slikt, ikke venner...

Endret av Miss Puddel
Skrevet

Det har seg altså sånn at jeg om typen lenge har snakket om å gifte oss. Vi har alltid sagt at vi skal stikke til utlandet og gjøre dette alene, bare jeg og han, og heller holde en fest når vi kommer tilbake til norge. Ingen av oss er kristne og kommer derfor ikke til å gifte oss i noen kirke uansett, så for oss falt det naturlig å velge en strand eller ambasade et eller annet sted i verden i forbindelse med en koselig ferietur for bare oss to. Liksom litt som bryllupsferie og bryllup i ett :)

Så har det seg sånn at min beste venn gjennom mange år har gitt meg beskjed om at hvis hun ikke får bli med som vitne eller "brudepike" under brylluppet så blir hun sint. (nei hun tuller ikke, hun mener det) Argumenter er at vi må ha et vitne uansett hvor vi er i verden for å gifte oss.

Jeg har sat at turen går til asia eller usa, og at vi helst ikke vil ha med oss en ekstra person på en ferie for oss to som vi har planlagt lenge.

Har hun egentlig noe som helst rett til å bli sur?? jeg synes det er så frekt!

Dere trenger ikke ha med vitne, det kan ambasadeansatte være, dere må jo en forlovererklæring fra neon som kjenner dere godt på forhånd allikevel. Hun burde heller glede seg på dine vegne helller en bli sur fordi hun ikke får bli med. Jeg ville stillt spørsmål om hvor god venn hun er og sagt det direkte til henne. Hvem vil ha med en tredjeperson på bryllupsreise? Spør om hun vill det. Det er mange rare folk i verden hun kunne heller laget fest for dere når dere kom hjem i steden for å bli sur. Snakk om egotripp. :nei:

Skrevet

det er litt sånn for oss også at det føles så utrolig privat! skjønner jo selvsagt at familien kan bli litt skuffet, men derfor har vi jo bestemt og holde en skikkelig fest når vi kommer hjem! Jeg er enig i at det høres utrolig barnslig ut å bli SINT for noe sånt, men når det ikke hjelper å snakke med henne blir jeg litt fortvilet og i svake øyeblikk får hun meg faktisk til å føle meg, ja, kjip.... :| Fint for en kommende brud å få litt støttende ord da, uansett om det er fra fremmede på internett :)

Gjest Spinell
Skrevet

Hun kan da ikke sette seg ned og forlange å bestemme hvordan dere skal feire bryllupet deres! Det er veldig umodent og helt urimelig. Like urimelig er det å forlange å få være med dere på en feriereise (der dere tilfeldigvis også gifter dere).

Dere kan ikke bøye dere for hennes ønsker på en slik dag bare fordi hun ikke skal bli fornærmet (eller "sint" som hun kaller det). Som Mara Jade sier: vitner må dere ha, men det trenger ikke være de samme som er forlovere.

Antakelig har hun i mange år sett for seg at dere skulle være forlovere for hverandre, og har sett bryllupene for seg i hodet sitt. Det er jo koselig det, men når man er litt mer enn 15 år gammel forstår man at folk er ulike og har ulike ønsker og behov.

Skrevet

Hun har ikke "rett" til å bli forbanna, men skjønner godt at hun blir lei seg...

Gjest Spinell
Skrevet

Hvorfor i all verden skal hun bli lei seg? Fordi andre velger noe annet enn det hun i hodet sitt hadde forestilt seg? Det synes jeg er i overkant følsomt!

Skrevet

Jeg vil ikke si at du er kjip men kan forstå henne og. Om hun vil være der for å dele den store dagen din/deres sammen med deg/dere. men som andre har sagt før, det er opp til dere. Og dere har ingen plikt til å gjøre sånn eller sånn. Vil dere gjøre det på den måten, så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. men jeg kan forstå om venner blir skuffet over å ikke få være med på å feire den store dagen med dere.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg tror jeg ville kvidd meg veldig dersom venninna mi hadde bedt meg om å bli med hun og typen på romantisk ferie for å gifte seg. Mer femte hjul på vogna er det vel knapt mulig å bli.

Hun har overhodet ingen rett til å bli sur, hele ideen om å bli med på noen andre sin romantiske par-reise er jo helt absurd.

Gjest Mahareth
Skrevet

Kan du ikke be henne om å arrangere en fest for dere etter bryllupet da, samt skrive forlovererklæring for deg? Da har du gjort ditt for et kompromiss, og hvis hun fortsatt velger å være sur for at dere reiser på bryllupsreise for å gifte dere så er hun ekstremt barnslig i mine øyne.

Skrevet

...og det var hvem som skulle gifte seg?!

Nei, gjør som dere vil, og fortell venninden din hvorfor. Må da forstå det?

Skrevet

Det blir jo nesten som en bryllupsreise (eller det er det vel?)? Og man tar ikke med venninner på bryllupsreise! Uansett er det dere som bestemmer over deres bryllup. Ja, hun har lov til å bli sur, akkurat som dere har lov til å feire bryllupet slik dere vil. Hun kommer over det!

Skrevet

Det er smålig å bli sur for noe sånt. Det er også smålig å kreve å få være vitne.

Skrevet

Jeg kan kanskje forstå at hun kan bli litt skuffet, men hun har på ingen måte grunn til å være sur. Etter min mening bør hun også være forsiktig med å uttryke en evt. skuffelse.

Alle må få bestemme selv hvordan de ønsker å gifte seg. For noen er det å reise bort og ha en helt privat vielse det man ønsker, mens andre vil ha stor fest med alle rundt seg. Man må respektere at ikke alle er like.

Skrevet

Eg kan verkleg ikkje forstå at ho VIL bli med dokke to aleine på tur eg?...

Og du er ikkje kjip. Gjer det slik de vil, ikkje slik som venninna di meiner de skal... Og når de tenker å ha fest heime etterpå, er det jo ingen som blir "snytt" for noko heller...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi tok ikke hensyn til at svigermor svært gjerne ville være med da vi giftet oss alene i paris, og jeg ville aldri tatt hensyn til en venninne heller!

Skrevet

Kjenner at jeg ble skikkelig irritert på hun venninna di. Hva slags venninne er det som blir sur for å ikke få være med i bryllupet? Nei det har hun ingen rett til overhode! Gjør som dere vil og hvis hun virkelig er en så god venninne som du sier så vil hun godta det og ønske deg lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dama har ikke noe hun skulle ha sagt, men burde glede seg for deres lykke. :)

Skrevet

Dette er akkurat grunnen til at vi ikke fortalte om giftermålet før etter vi kom hjem igjen. Da ble folk sure i ettertid, men da fikk vi i alle fall planlegge i fred.

Det vil alltid være mange som mener noe om bryllupet ditt, og ikke alle vil være enige. Ærlig talt, dette bryllypshysteriet har tatt helt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...