Gjest asanti Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Hei! Jeg sitter å skal lage en matplan slik at det blir enklere å handle 1 gang i uken eller mindre. Og jeg liker å ha system. Men er blitt helt tom for matretter?!? Så nå ønsker jeg at dere kommer med forslag og gjerne tips til middagsretter og baketips. Vi er begge relativt god på kjøkkenet, setter pris på god mat. Jeg har faste dager i uka der jeg jobber seint (til 8) så lett kosemat ønskes også. Det kan være alt fra nye matretter eller gode gamle. Så, fyr løs! :D
Leanne Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Noen mattips... - kyllinglår, salat og ovnsbakte poteter - Spagetti og kjøttboller - Fiskekaker, poteter, saus og revne gulerøtter - Pasta carbonara - Pannekaker med bacon - Lasagne - Taco - Pitabrød med kylling - Kyllingfilet, ris og salat Hurtig mat - Pasta salat - Brød med eggerøre og spekeskinke - Brød med omelett - Brød med fiskepinner - Brød med karbonade og speilegg - Hjemmelaget tomatsuppe - går like raskt som posesuppe:) Bruner 1/2 løk, litt hvilket i olje, kjører 2 bokser med hermetiske tomater i blenderen til en jevn masse. Heller dette og litt vann i kasserollen sammen med løken. Koker opp. Krydrer med basilikum, salt, pepper og cummin. Kok i 5-10 min.
Gjest asanti Skrevet 23. april 2010 #3 Skrevet 23. april 2010 (endret) Hjemmelaget tomatsuppe hørtes got ut. Kjapt og enkelt! Endret 23. april 2010 av asanti
tineline Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Lettvint: - Ovnsbakte rotfrukter i biter, serveres med salat til, en bit fetaost og en honning- og valnøttdressing (honning, olivenolje, valnøtter i biter) Godt og enkelt: - ovnsbakt fiskefilet (i ildfast fat) med hjemmelaget potetstappe og fennikel dampet i appelsinjuice. Raskt: - Curry med 1 hakket løk, 1-2 hakkede hvitløksfedd, 2 ss karripasta (Patak's er veldig gode), 1 boks kokosmelk eller 2-3 dl yoghurt naturell, 1 liten søtpotet/1 stor gulrot i biter, 1 liten blomkål i buketter, 1/2 pk cherrytomater, 1 boks kikerter, frisk koriander. I den rekkefølgen oppi gryta. (La putre til mørt - Totalt tar det ca ti minutter) Serveres med raita og mangochutney, og nanbrød. Halv-fancy: Biff med hjemmelaget bearnaise, potetbåter, brokkoli/grønne bønner/e.l. og rødløkskompott
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå