Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres formening angående spandering / spleising på dating?

Bortsett fra tanken om at menn bare må ( ;) ) betale for kvinner på den første daten,- hvordan skal resten av date-omgangene gå da?

Bør det være kvinnens tur da, eller mannens igjen, eller spleising? snakker om generelt,- alle gangene fra etter date nr 1.

Ikke lett å danne noe fleksibelt svar..! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Dama betaler for seg og sitt, gubben betaler for seg og sitt.

Skrevet

Man kan vel betale annen hver gang, synes jeg.. Da er det litt rettferdig.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Bør det være kvinnens tur da, eller mannens igjen, eller spleising?

Mannen betaler alltid mest og spanderer. Men av og til spleiser man. Kvinnen spanderer ikke på mannen. Eller man betaler hver for seg. Slik er det i min verden.

Endret av gjestdeluxe
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg betaler min regning selv jeg - også på første date.

Skrevet

Jeg liker ikke å bli påspandert av fremmede, så jeg vil helst betale for meg selv på første date. Så 50-50 syns jeg det skal deles :)

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Fins det regler på slikt fortsatt?

Jeg betaler noe, han betaler noe, akkurat hva vi betaler blir bare det som faller seg naturlig.

Skrevet

Skaper meg ikke vrang om han insisterer på å spandere, men å betale hver for seg er mest normalt i min verden.

Gjest Guffen
Skrevet

Hvem som skal spandere avhenger av hvorvidt mannen fikk valuta for pengene på første date.

Skrevet

Hvem som skal spandere avhenger av hvorvidt mannen fikk valuta for pengene på første date.

Ja, akkurat sånn tenker 99,9% av alle mannfolk :ler:

De sier det bare ikke høyt, og i hvert fall ikke til ei kvinne.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, akkurat sånn tenker 99,9% av alle mannfolk :ler:

De sier det bare ikke høyt, og i hvert fall ikke til ei kvinne.

hahaha, hva da ?? jeg skjønte ikke det guffen sa jeg. :fnise:

dessuten er han ikke en fremmed i mitt tilfelle, fordi vi blei faktisk utrolig nok godt kjent i omtrent to mnd før vi datet ;) Så jeg trenger nok bare forskjellige folks meninger på det spørsmålet jeg stilte liksom.. ;) Jeg er jo veldig gavmild av meg.. om jeg lar han spandere neste gangen igjen for eksempel, så vil jeg , slik jeg også gjorde på 1 daten og hvis det faller naturlig å gjøre det i sammenhengen, å gi han en liten ting slik at han kan tenke på meg ;P Men det er opp til hver enkelt. Og i riktkig sammenheng må det også være. Man skal ikke forvente å få noe, men jeg er jo ganske sånn av meg som liker å takke for spanderingen ved å gjøre en liten ''gest'' eller hva det heter. ;P hoho..

Skrevet

hahaha, hva da ?? jeg skjønte ikke det guffen sa jeg. :fnise:

dessuten er han ikke en fremmed i mitt tilfelle, fordi vi blei faktisk utrolig nok godt kjent i omtrent to mnd før vi datet ;) Så jeg trenger nok bare forskjellige folks meninger på det spørsmålet jeg stilte liksom.. ;) Jeg er jo veldig gavmild av meg.. om jeg lar han spandere neste gangen igjen for eksempel, så vil jeg , slik jeg også gjorde på 1 daten og hvis det faller naturlig å gjøre det i sammenhengen, å gi han en liten ting slik at han kan tenke på meg ;P Men det er opp til hver enkelt. Og i riktkig sammenheng må det også være. Man skal ikke forvente å få noe, men jeg er jo ganske sånn av meg som liker å takke for spanderingen ved å gjøre en liten ''gest'' eller hva det heter. ;P hoho..

Jeg syns egentlig at det naturlige er at mannen spanderer på dama når man går ut og spiser på date. Forutsetter da at det ikke blir tusenvis av kroner.

Og det vil jo ikke være feil av deg om du tilbyr deg å betale, og så takker pent når/hvis han vil fortsette å spandere :)

Du kan heller lage mat til ham hjemme hvis det fortsatt viser seg å fungere bra etter noen dater.

Skrevet

Jeg syns egentlig at det naturlige er at mannen spanderer på dama når man går ut og spiser på date. Forutsetter da at det ikke blir tusenvis av kroner.

Dette er jeg uenig i. Dersom en mann tar meg med ut for å spise på et sted som koster tusenvis av kroner, så får han spandere. Med mindre vi på forhånd har avtalt at det er greit, og at vi har avtalt å spleise.

Ellers syns jeg det er greit å ta det litt på gefylen. Jeg tilbyr meg å betale for meg, men om han insisterer, så lar jeg ham få lov.

Skrevet (endret)

Dette er jeg uenig i. Dersom en mann tar meg med ut for å spise på et sted som koster tusenvis av kroner, så får han spandere. Med mindre vi på forhånd har avtalt at det er greit, og at vi har avtalt å spleise.

Ellers syns jeg det er greit å ta det litt på gefylen. Jeg tilbyr meg å betale for meg, men om han insisterer, så lar jeg ham få lov.

Ja, du lever vel i det landet hvor mannen må overraske deg og at du ikke skal vite hvor han tar deg med hen, tenker jeg.

Bli enige først, så det ikke blir en katastrofe, går jo selvfølgelig ikke an i ei kvinnes verden.

Men det jeg tenkte på var at det blir tusenvis av kroner i utgifter for ham over mange dater. Da kan det være på sin plass å spleise litt. Det kommer selvfølgelig an på partenes økonomier også.

Endret av Steinar40
Skrevet

Ja, du lever vel i det landet hvor mannen må overraske deg og at du ikke skal vite hvor han tar deg med hen, tenker jeg.

Bli enige først, så det ikke blir en katastrofe, går jo selvfølgelig ikke an i ei kvinnes verden.

Men det jeg tenkte på var at det blir tusenvis av kroner i utgifter for ham over mange dater. Da kan det være på sin plass å spleise litt. Det kommer selvfølgelig an på partenes økonomier også.

Hva er det du skriver her? Jeg skjønner ikke et ord.

Det jeg sa, var at dersom mannen velger et sted ikke jeg har råd til, og attpåtil forventer at jeg skal spleise, så syns jeg ikke det er god tone.

Skrevet

Hva er det du skriver her? Jeg skjønner ikke et ord.

Det jeg sa, var at dersom mannen velger et sted ikke jeg har råd til, og attpåtil forventer at jeg skal spleise, så syns jeg ikke det er god tone.

Jeg beskriver de rosa romantikk skyene de fleste kvinner befinner seg i.

Ellers er jeg enig med deg, men det var altså ikke det jeg mente.

Skrevet

Hva? Det stemmer ikke, og jeg forstår heller ikke hva du mener med "dette landet"

Jo, det går fint an, og det var akkurat det jeg skrev. Skal vi gjøre noe dyrt, vil jeg gjerne vite det på forhånd, slik at jeg pent kan takke nei om det er utenfor mitt budsjett.

Og det var heller ikke det jeg snakket om. Og mener du nå at man plutselig er PAR om man BARE dater?

Skrevet

Jeg beskriver de rosa romantikk skyene de fleste kvinner befinner seg i.

Ellers er jeg enig med deg, men det var altså ikke det jeg mente.

Dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre, rett og slett. Og det eneste som de fleste kvinner har felles er at de er kvinner.

Skrevet

Dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre, rett og slett. Og det eneste som de fleste kvinner har felles er at de er kvinner.

Ja, det har du helt rett i! Det eneste som de fleste kvinner har felles er at de har den kvinnelige biologien og fysiologien.

Skrevet

Og da bør du kanskje, til eget beste, snart begynne å innse at du ikke kan si at kvinner flest lever på rosa skyer. Det er sludder og tøys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...