Gå til innhold

hva kan jeg servere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til onsdag skal jeg ha barseltreff hjemme hos meg, når vi har vært hos de andre har vi alltid fått servert god mat..

Så det har jo såklart jeg også lyst til,problemet er bare at jeg har veldig dårlig råd.

Så viss det er noen som vet om noe billig men godt jeg kan servere så blir jeg kjempe glad! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til onsdag skal jeg ha barseltreff hjemme hos meg, når vi har vært hos de andre har vi alltid fått servert god mat..

Så det har jo såklart jeg også lyst til,problemet er bare at jeg har veldig dårlig råd.

Så viss det er noen som vet om noe billig men godt jeg kan servere så blir jeg kjempe glad! :)

Hvor mange kommer? Hva har dere brukt å servert der dere har vært da? Og hvor mye har du tenkt å bruke? :)

Skrevet

vi blir fire voksne og fem barn ;)

Hos de andre har vi fått grillmat,vafler,rundtykker med godt pålegg,eggerøre og sånne ting ;)

Så lite som mulig :P ikke helt sikker, helst ikke mer enn en hundrelapp,men det er kansje ikke mulig?

Skrevet (endret)

Okei, greit å vite om det er middag eller bare noe godt jeg skal foreslå ;)

Hva med å lage scones da? Det er enkelt og godt, og billig. Eller du kan lage lapper? Man trenger ikke å ha takke for å lage lapper ;) Eller du kan lage pai?

Scones

Oppskriften gir 16 små scones

350 gram hvetemel

3 teskjeer bakepulver

1/2 teskje salt

2 teskjeer sukker

50 gram margarin

2 1/2 dl melk

Sikt sammen de tørre ingrediensene. Smuldre i margarin og lag en liten grop hvor du heller i melken. Bland deigen fort sammen. Del deigen i fire like store emner og bruk hendene til å lage litt tykke runde kaker. Prikk dem med en gaffel og del dem i 4 slik at du får 16 scones. Ønsker du færre men større deler du bare deigen i 2 eller tre.

Legg dem på en bakepapirkledd langpanne og stek dem i ovnen på 250 grader i 10 minutter.

Server med hvitost, brunost og syltetøy :)

Lapper

Ca. 20 lapper

4 egg

260 g sukker

1 ts vaniljesukker

2 ts natron

400 g hvetemel

5 dl kulturmelk

Rør sammen egg og sukker. Rør ut natron i kulturmelken og bland det sammen med egg og sukker. Tilsett vaniljesukker og siktet hvetemel. Stek på middels sterk varme i en teflonpanne og vend dem når det bobler oppå.

Serveres med brunost, syltetøy og evt. rømme.

Pai med laks og brokkoli

Personer: 3 – 4

1 pakke paibunn (jeg kjøper pakke som jeg blander ut med vann, men du kan jo også lage din egen)

500 g laksefilet

8 brokkolihoder

4 egg

3,5 dl melk

2 ss frisk gressløk

Revet ost

Salt og pepper

Lag paibunnen etter anvisning på pakken og legg den over en smurt paiform. Del laksen i terninger og brokkolien i minde biter dersom de er store, legg det i formen. Pisk sammen egg, melk, gressløk, salt og pepper, og hell det over. Dryss på litt revet ost på toppen.

Stekes midt i ovnen på 200 grader i 30 – 40 minutter.

Hvis dere blir 4 voksne og fem barn regner jeg med det holder med å lage 2. Hvis du ikke vil bruke laks, kan du selvfølgelig bytte den ut med skinke ;) Scones'ene bør være ferske, dagen etterpå blir de harde(dette er på grunn av bakepulveret).

Endret av toyses
Skrevet

Hva med noe nystekt bakverk da? Det er jo veldig godt med ferske skillingsboller, boller eller skoleboller ;)

Skrevet

Jeg ville bakt noen pizzasnurrer eller innbakte horn med ost og skinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...