Gjest solsikken Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg gjorde det slutt med min mann i februar - han har godtatt dette, at jeg skal beholde leiligheten og han skal flytte. Vi har vært til mekling og bestemt hvordan vi skal gjøre med bosted for barna osv. Men han gjør minimalt for å skaffe seg leilighet! Han har sett på 1 leilighet på hele denne tiden. Endte med at jeg har satt inn annonse for ham, med hans tillatelse på at han leter etter bolig, men etter at jeg gjorde det ser han ikke engang på ledige leiligheter i området han ønsker å bo i. Vi leier her vi bor nå og begge står på leiekontrakten. Men han har omtrent ingen inntekt, er jeg som betaler alt av husleie, strøm og det meste av mat. Jeg kunne jo alttids ha flyttet selv, men ønsker å beholde leiligheten av praktiske årsaker som min jobb og at jeg har mye venner rundt her + at han kommer aldri til å ha råd til å bo her selv og jeg synes det er greit at ungene iallefall får bo i èn bolig de kjenner. Har noen ett tips til hvordan jeg kan få ham til å flytte ut?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Gi han ein fot i ræva ut døren. Gi han ein tidsfrist, om han ikkje har funnet ny leilighet og flytta ut innen den, så er det hans eget problem, for etter den datoen så bor han ikkje i leiligheten dere er i nå lenger. Finn ein leilighet for han, og si at han får flytte inn i den, asap.
Gjest solsikken Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Hehe ja jeg ser den, men jeg kan jo ikke bare bestemme en dato, han står jo på leiekontrakten han også... Og han kommer til å nekte å flytte inn i en leilighet jeg finner for ham, fikk fingeren fra ham når jeg sa jeg kunne ringe til ledige leiligheter for ham...
Gjest Cho Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Stemmer for å gi han en rimelig dato, og etter den datoen ryker tingene hans ut på plenen.
kriztine Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Jeg gjorde det slutt med min mann i februar - han har godtatt dette, at jeg skal beholde leiligheten og han skal flytte. Vi har vært til mekling og bestemt hvordan vi skal gjøre med bosted for barna osv. Men han gjør minimalt for å skaffe seg leilighet! Han har sett på 1 leilighet på hele denne tiden. Endte med at jeg har satt inn annonse for ham, med hans tillatelse på at han leter etter bolig, men etter at jeg gjorde det ser han ikke engang på ledige leiligheter i området han ønsker å bo i. Vi leier her vi bor nå og begge står på leiekontrakten. Men han har omtrent ingen inntekt, er jeg som betaler alt av husleie, strøm og det meste av mat. Jeg kunne jo alttids ha flyttet selv, men ønsker å beholde leiligheten av praktiske årsaker som min jobb og at jeg har mye venner rundt her + at han kommer aldri til å ha råd til å bo her selv og jeg synes det er greit at ungene iallefall får bo i èn bolig de kjenner. Har noen ett tips til hvordan jeg kan få ham til å flytte ut? Gi ham en tidsfrist ja og hvis ikke han har funnet noe da, ja da er det ikke ditt problem lenger. Det kan da ikke være så vanskelig å finne en billig hybelleil eller noe vel? Hvis det er pengene som hindrer ham, så kan han jo få noe hjelp av sosialkontoret.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 ja han vet han får penger av nav, men han vil ikke ta "hva som helst"
Bringebærjenta Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Hjelpes. Det høres ikke ut som om han har godtatt bruddet i det hele tatt. Ikke la han snylte mer på deg, sett ned foten, snakk med huseieren og si at hans navn skal strykes fra kontrakten fordi han ikke skal bo der mer og gi mannen en tidsfrist. Hvis ikke dette hjelper ser det ut til at du kanskje må flytte? Jeg vet ikke hva man ellers kan gjøre med barnslige personer som ham...
einna Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 Vi leier her vi bor nå og begge står på leiekontrakten. Men han har omtrent ingen inntekt, er jeg som betaler alt av husleie, strøm og det meste av mat. Har noen ett tips til hvordan jeg kan få ham til å flytte ut? Slutt å betale for ham!
vaskeklut Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Oh my.. Snakk med huseier som det kom forslag om her, og gi eksen din en tidsfrist. Om ikke får du pakke tinga hans og regelrett hive han ut. Han trenger et seriøst spark i ræva høres det ut som. Lykke til med det der! ...For en tulling han må være, som tror det er greit å bo en plass han ikke er ønsket
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Som en annen skrev - hvorfor kan ikke du flytte? Da må han jo betale for seg selv. Kanskje pipa får en annen låt da...
Shade Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 Sett hardt mot hardt. Be han betale sin egen mat, strøm og husleie frem til han flytter
Gjest solsikken Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Jeg vurderer faktisk å flytte nå ja, men det blir så dumt for ungene som ikke får bo i nabolaget lenger da, + at jeg har jobben rett i nærheten, familie og venner også... Kan jo ikke bare lage middag til ungene og ikke til han, tenker på hvilke signaler det gir til ungene også... så det blir litt vanskelig å sette hardt mot hardt der. Og om jeg ber ham betale husleie og han ikke gjør det, så kan jeg jo ikke fysisk kaste han ut.. og vi mister jo leiligheten om bare jeg betaler. Kanskje familievernkontoret har noen tips... skal sjekke emd de i morgen.
Gjest solsikken Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 Hjelpes. Det høres ikke ut som om han har godtatt bruddet i det hele tatt. Ikke la han snylte mer på deg, sett ned foten, snakk med huseieren og si at hans navn skal strykes fra kontrakten fordi han ikke skal bo der mer og gi mannen en tidsfrist. Hvis ikke dette hjelper ser det ut til at du kanskje må flytte? Jeg vet ikke hva man ellers kan gjøre med barnslige personer som ham... Nei han har jo ikke gjort det, han elsker meg fortsatt... men fatter ikke at han vil bo sammen med noen som ikke vil være med de tilbake! Kan sjekke med huseieren og se hva de sier ja...
Gjest Iah Skrevet 19. april 2010 #14 Skrevet 19. april 2010 Jeg skjønner at det ikke er lett å være hard og brutal når det er barn inne i bildet, men slik jeg ser det har du to valg: 1) Finne deg i at han ikke flytter ut og snylter på deg. 2) Sette hardt mot hardt.
Gjest solsikken Skrevet 19. april 2010 #15 Skrevet 19. april 2010 Jeg skjønner at det ikke er lett å være hard og brutal når det er barn inne i bildet, men slik jeg ser det har du to valg: 1) Finne deg i at han ikke flytter ut og snylter på deg. 2) Sette hardt mot hardt. Ja du har muligens rett, hadde bare håpet vi kunne få ordnet dette litt minnelig ser du.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #16 Skrevet 19. april 2010 Jeg tror ikke huseier kan gjøre noe så lenge eksens navn står på kontrakten; det skal mye til å kaste ut uønskede leieboere og jeg tviler på at loven gir grunnlag for utkastelse pga brudd mellom leietakerne. Man kan ikke bare annullere en gyldig kontrakt sånn uten videre. Men det kommer jo an på hva som står i kontrakten; hvis det er avtalt at dere betaler hver deres halvpart kan han jo kastes ut, men det har jeg ikke fått forståelsen av at står i kontrakten? Moralsk sett har du retten på din side til å kaste ham ut når han ikke betaler for seg, men hva loven sier kommer vel an på ordlyden i kontrakten dessverre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #17 Skrevet 19. april 2010 Har du ikke en eller annen mannsperson som eksen din ikke kjenner, og som kan hjelpe deg? (Type broren til en veninne av deg eller noe) Få ham til å flytte inn midlertidig, og si til eksen at du har funnet deg ny type. Si at du ikke fysisk har tenkt å kaste ham ut, men at det jo er rimelig merkelig om dere skal bo der alle tre...
einna Skrevet 19. april 2010 #18 Skrevet 19. april 2010 Kan jo ikke bare lage middag til ungene og ikke til han, tenker på hvilke signaler det gir til ungene også... så det blir litt vanskelig å sette hardt mot hardt der. MEN hvilke signaler sender du om du lar han utnytte deg..? Ellers lykke til, håper det ordner seg for deg.
Gjest sine Skrevet 20. april 2010 #19 Skrevet 20. april 2010 Har du ikke en eller annen mannsperson som eksen din ikke kjenner, og som kan hjelpe deg? (Type broren til en veninne av deg eller noe) Få ham til å flytte inn midlertidig, og si til eksen at du har funnet deg ny type. Si at du ikke fysisk har tenkt å kaste ham ut, men at det jo er rimelig merkelig om dere skal bo der alle tre... Lurt forslag. Ellers er det enkleste enten å forlange betaling for at han bor der og sette kravet så høyt at han ikke har mulighet til å innfri det, eller å sparke ham på dør uten tidsfrist (fristen er jo for lengst overskredet) og uten varsel (om nødvendig skifte alle låser). TS må ikke finne seg i å bli terrorisert av en mann. Slik han oppfører seg, vil du kanskje ha mulighet til å hindre ham tillatelse til samvær med barna, hvilket kan gi ham forbud mot å oppholde seg i nærheten av der dere bor. En mulighet ville også være å anmelde forholdet til politiet. Mannen er jo faktisk en innbryter. Fengselet kan gi midlertidig kost og losji.
Vanya Skrevet 20. april 2010 #20 Skrevet 20. april 2010 Jeg hadde gitt ham en rimelig utflyttingsdato, og bedt ham signere et papir på at han skulle være ute da! Hadde han ikke flyttet innen den datoen, hadde jeg fått ham kastet ut, rett og slett. Det er tydelig at fyren ikke vil flytte, så noe må jo gjøres. Eventuelt hadde jeg, som andre nevner, flyttet ut og latt ham betale alt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå