Gullfia Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg har to ganger nå prøvd meg på å lage Pavlova. Det blir forsåvidt greit resultat, men jeg sliter med å få massen så stiv at den kan formes innenfor en gitt diameter. Går helt greit å vispe eggehviten stiv, men når jeg har oppi de resterende ingrediensene blir den nærmest flytende igjen... Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få en høy og luftig Pavlova?
Ella_Grey Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Nå vet jeg ikke hvordan du gjør det, men sånn gjør jeg det - og det pleier å bli bra. Du må bruke rom-tempererte eggehviter, og selvfølgelig rene boller visper, og ikke få plomme med i hvitene. Visp eggehviter og salt - først på lav hastighet, så øke hastigheten vispe til du får topper/ du ser at det blir spor etter mikseren. Sukker og maizenna/potetmel har du blandet i en bolle, ha nå dette i. Ikke dump hele greia oppi på en gang - dryss det gradvis i. Visp et par minutter. Ha så eddiken forsiktig i. Visp til du får stive topper tar kanskje 5 min(?)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå